Reklama
Reklama

Google sa snaží bojovať s komentárovým spamom

SPAM trápi takmer každého z nás, niektorí sa s ním stretávajú len vo svojej e-mailovej schránke, niektorí v normálnej pošte. Ale ak ste sa s ním stretávali aj na www stránkach, pravdepodobne sa to čoskoro zmení. Konečne je k dispozícii riešenie tohto problému.
Počet zobrazení: 529
9-m.jpg

SPAM trápi takmer každého z nás, niektorí sa s ním stretávajú len vo svojej e-mailovej schránke, niektorí v normálnej pošte. Ale ak ste sa s ním stretávali aj na www stránkach, pravdepodobne sa to čoskoro zmení. Konečne je k dispozícii riešenie tohto problému.

Ak ste majiteľom stránky, kde môžu ľudia slobodne pridávať komentáre, určite ste sa stretli so situáciou, keď vám vašu knihu návštev či diskusiu pod článkom zaplavili komentáre, ktoré mali jediný cieľ, získať čo najviac spätných odkazov pre ich autora. Dnes už však existuje pomerne jednoduché a účinné riešenie. Toto riešenie spočíva v tom, že popredné vyhľadávače sa rozhodli brať ohľad na atribút rel s hodnotou nofollow napríklad <a href = www.inet.sk rel=“nofollow“>) v odkaze. Odkazy na stránky s týmto atribútom Google nebude indexovať a ani brať ohľad na ne pri počítaní relevancií. Bez tohto si táto stránka nepolepší, a teda sa nedostane ani na popredné miesta vyhľadávačov. Práve o to sa najmä usilujú spameri v komentároch. Google v tom neostal sám a k podporovaniu tohto atribútu sa pridali ďalšie popredné vyhľadávače, ako sú Yahoo či MSN. Aj na základe dohody medzi nimi sa podarilo presadiť vytvorenie novej hodnoty pre atribút rel. Toto riešenie okamžite zaviedli aj niektoré popredné publikačné systémy, ako Wordpress, MSN Spaces či Blogger. Zároveň sa ho rozhodli nasadiť už aj niektorí poprední českí blogeri a nezaostávajú ani slovenskí. K veľkým zahraničným vyhľadávačom, ktoré toto riešenie podporujú, sa pridal aj český vyhľadávač Morfeo. Od zavedenia novej hodnoty atribútu rel sa hlavne očakáva, že spameri si uvedomia, že je zbytočné tapetovať diskusie odkazmi na ich stránky, a že si už tak nevylepšia pozíciu vo vyhľadávačoch. Či tak bude, ukáže sa až časom. V každom prípade pre spamerov ešte ostávajú dôvody, prečo ďalej tapetovať. Toto riešenie však nijako nebráni samotnému spamovaniu a objavujú sa obavy, že by tento atribút mohol byť zneužívaný v konkurenčnom boji. Keďže popredné vyhľadávače nebudú brať ohľad na stránky, na ktoré sa odkazuje pomocou tohto atribútu, je možné to aj zneužívať. Ak by to niektoré stránky, najmä tie veľké a často navštevované, nasadili na všetky odkazy, mohli by o výrazne pozmeniť niektoré pozície vo vyhľadávačoch. Ak sa niekomu nepáči, že niekto „parazituje“ na jeho dobrej pozícii, alebo proste nechce, aby niekto ťažil z toho, že on na neho odkazuje, je dosť možné, že použije práve toto riešenie. A keďže počet spätných odkazov s veľkou váhou je pomerne dôležitou časťou budovania si dobrej pozície vo vyhľadávačoch, znižovanie ich váhy mnohí uvítajú. A čo sa týka spamovania, spamer okrem toho, že ťažil zo spätných odkazov, sa mohol tešiť aj z náhodných návštevníkov, ktorí klikli na takýto link v komentároch. A tých je pomerne dosť a ak spamer používa svoje stránky napríklad na šírenie vírusov, lebo v poslednej dobe je trend, že spameri spolupracujú s tvorcami vírusov, dôvod na pokračovanie v spamovaní mu stále ostáva. Navyše väčšina spamerov využívajú stránky, ktoré sú už málokedy aktualizované, a má istotu, že ich link nezmizne, resp. nebude odstránený autorom stránok. Preto je veľmi nepravdepodobné, že takéto stránky, ktoré sú prakticky mŕtve, nasadia tento atribút. Preto až čas teda ukáže, či bude toto riešenie dostatočne účinné a či sa niečo zmení.

xdeimosx@gmail.com http://slancik.blog.sme.sk

Facebook icon
YouTube icon
RSS icon
e-mail icon
     
Reklama
Reklama
Mobilné telefóny a príslušenstvo
Reklama
skvelydarcek.sk

Blogy a statusy

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama