Mimochodom

Členovia KDH sa v banskobystrickom supermarkete rozhodli názorne ukázať klamstvá súčasnej vlády na raste cien potravín: do jedného vozíka nakúpili potraviny za určitú sumu a do ďalšieho rovnaký sortiment, ktorý bolo možné nakúpiť za tú istú sumu v roku 2006.
Počet zobrazení: 1737

Členovia KDH sa v banskobystrickom supermarkete rozhodli názorne ukázať klamstvá súčasnej vlády na raste cien potravín: do jedného vozíka nakúpili potraviny za určitú sumu a do ďalšieho rovnaký sortiment, ktorý bolo možné nakúpiť za tú istú sumu v roku 2006. V druhom vozíku ich bolo viac. Podpredseda aKDH Július Brocka okrem toho vyhlásil, že vláda deformovala dôchodkový, daňový aj sociálny systém a chudobnejší dnes prispievajú na bohatších. Od členov strany, ktorá sa počas svojho vládneho obdobia v rokoch 1998 až 2006 prizerala zdraženiu (aj) potravín o 30 percent – aj keď vtedy ešte o globálnej potravinovej kríze ani vrabce nečvirikali, je to celkom odvážny počin. Nuž, zlodej kričí chyťte zlodeja. Dúfajme, že nakúpené potraviny kresťanskí demokrati aspoň rozdali chudobným z vďaky za to, že na nich – bohatších usilovne prispievajú. * * * Košice zbúrajú „vybývaný“ dom na Luníku IX. Bytový podnik vypísal v rámci verejného obstarávania výzvu na odstránenie stavby. Hlavným kritériom je cena. Okrem toho, že dom je vybývaný – čiže zdevastovaný, je vraj narušená aj jeho statika. Košický bytový podnik z domu už skôr vysťahoval nájomníkov, ktorým poskytol náhradné ubytovanie. Po ich vysťahovaní zmizlo odtiaľ všetko kovové, vrátane zábradlí na balkónoch. Našťastie, na bratislavskom Devíne vďaka ľudomilom zo švédskej firmy Skanska už onedlho porastú utešené vilové bytíky, ktoré budú netrpezlivo čakať na obyvateľov. Bývalí Luníčania sa novým, nevybývaným bytom iste potešia, zariadenie do nich už predsa majú – dokonca aj zábradlia, a za nejakú tú babku si ich kúpia. Babiek predsa majú dosť, a keď bude treba, dajú aj dedka. Devínčania sa iste tiež nevedia dočkať nových susedov – predsa, zmena je život. * * * Premiér Robert Fico na Matičných slávnostiach vyhlásil, že Matica slovenská by mala svoju pozornosť obrátiť na okresy na južnom Slovensku a jej slávnosti by sa nemuseli vždy konať len v Martine, ale aj v týchto okresoch. Jeho koaličný partner Ján Slota okorenil toto vyhlásenie dodatkom, že Slováci v meruôsmych rokoch ukázali, že sa vedia brániť aj so zbraňou v ruke a likvidovať maďarských honvédov. Zároveň vyhlásil, že pôvodnou domovinou Maďarov nie je Karpatská kotlina, ale mongolská púšť Gobi. Matičiarom i samotnému Slotovi by preto možno prospeli intenzívne kurzy mongolčiny, aby sa ďalšie Matičné slávnosti mohli už konať v Úlánbátare. Problémy treba predsa riešiť od koreňa. Národniarom Jána Slotu by však návšteva tejto púštnej krajiny mohla priniesť nečakané odhalenie, ktoré by im iste nebolo po chuti: V púšti Gobi sa nachádzajú bohaté náleziská pozostatkov druhohorných dinosaurov, čo predpokladá, že Maďari sa mohli vyvinúť ako najstaršia vývojová vetva ľudstva - pochádzajúc nie ako Slováci z opice, lež z oveľa, oveľa starších dinosaurov. * * * Francúzske rýchlovlaky TGV, ktoré by sa – ak všetko „klapne“ - mohli po slovenských železniciach preháňať už v roku 2015 a skrátiť cestu medzi Bratislavou a Parížom na približne osem hodín, nás napokon môžu aj úplne obísť. Na vine sú vraj Maďari. Kádéhácky europoslanec Miroslav Mikolášik tvrdí, že na viacerých konferenciách a pracovných stretnutiach videl prezentáciu dokumentov a máp, kde Bratislava nebola do projektu vôbec zahrnutá. Namiesto toho sa údajne špekuluje, že rýchlotrať by mohla fungovať ako tretia alternatíva spojenia Viedne a Budapešti. Nuž, od nomádov z púšte Gobi sa ani nič iné nedá očakávať. Po storočiach biedneho kočovného života na chrbtoch malých huňatých koníkov si iste vedia vážiť komfortnú dopravu nadovšetko - veď spýtajte sa Jána Slotu. A my sme sa opäť nechali prekabátiť, ako keď Svätopluk onehdy za jedného zo spomínaných koní predal ríšu. Na udobrenie však možno bude stačiť, keď z Budapešti pošlú na ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií nabielo natretý vagón zo súpravy rýchlovlaku TGV. (eb, sr)

Facebook icon
YouTube icon
RSS icon
e-mail icon

Reagujte na článok

Napíšte prosím Váš text.

Blogy a statusy

Píšte a komunikujte

ISSN 1336-2984