Pani Merkelová nerobí chyby
streda 23. september 2015Internetový ľud je rozhodnutím európskych ministrov dotknutý. Je to násilie, valec silnejších, takto sa predsa so slobodnými a rovnocennými štátmi nejedná. Nahnevaní sú aj lídri V4. Až teraz? A čo tie banky namiesto tankov v Grécku? Tam sme tlak necítili? Z cudzieho krv netečie?
Európska väčšina ministrov vnútra zahrala svoj part. Vnútila kvóty na prijatie utečencov – lebo inak nemohla. Racionálne argumenty (presne ako v gréckej tragédii) boli zbytočným zdržiavaním. Nemecko predsa nemohlo stratiť tvár. Pani Merkelová utečencov pozvala, a pani Merkelová má svojich voličov. Tak trochu aj V4 (s výnimkou dvojtvárneho Poľska – lebo Tusk). Áno, aj malé štáty majú svojich voličov. A ak raz ich predsedovia vlád povedali, že kvóty nie, bez straty tváre nemohli otočiť.
Čo sa stane v skutočnosti? To je už iná pesnička. Slovensko, rovnako ako ostatní „vzbúrenci“, si svoju úlohu (prijať utečencov) určite splnia. (Tie „domáce úlohy“, ktoré nechcelo plniť Grécko...) Lebo Nemecko má kapacitu len na tých 800 000, o ktorých bola v úvode tejto tragédie reč. Ostatných zaopatria európskymi peniazmi a pošlú na smutnú púť po Európe. Ich osud nie je v hre, v osudí je politická tvár pani Merkelovej. Ostatní sú štatisti. Napokon – opäť ako v gréckej tragédii...
A ktorých osemstotisíc úbohých ľudí na púti za lepším životom si vytiahne z osudia šťastný lós? To je rovnaká otázka, ako v prípade tých štyroch rodín, ktoré pozval do svojich víl filantrop a aktivista Bob Geldof. Ako v pyramídovej hre – víťazmi nemôžu byť všetci.
Reagujte na článok
Komentáre
Pani Gabriela, pozeral som sa na Vás v obecenstve o marxizme 14. t.m. Aj z toho obecenstva schopní raňajkuje na Hajdukovej, ako aj ja. Oni, tí chlapci okolo Vás, píšu a popierajú koniec dejín po roku 1989, ale už nerieša, že po roku 1989 nevznikli dejiny bez konca kapitalizmu. Možno to chce inú logiku, pokročilo ľudstvo k ľudskosti výrobou a to by sa dejiny aj opakovali, keby osobnosti dejín neartikulovali pokrok výroby. Ľudstvo sa dostalo sem prácou s prírodou, aby už tvorilo prírodou nevytvorené, napríklad softvér. Teda práca je šťastie ľudstva a to opísal Marx hodnotou, tak strašne neskoro vzhľadom k tomu, čo človek už predtým dokázal. Konkrétná práca je zároveň abstraktná práca. Inak. Práca na tvorbe úžitkovej hodnoty predmetu je zároveň práca na výmennej hodnote predmetu. Ak by to v prírode nebolo, niet pokroku ľudstva. Kde sme v dejinách nevieme, ale keďže máme zdokumentované dejiny a ak abstrahujeme od stupňa výroby ( stupňa produktivity práce), si myslím, že sme v období rokov 1789 (1793)(1815) - 1917. Uznať hodnotu treba k uznaniu tried, a to je potom pohľad na svet. Buržoázia ( vlastníci kapitálu a nie pôdy) nevedia v Európe smostatne vládnuť, v USA to vedia, pretože je to národ imigrantov. Teda migrácia je súčasť: politika je koncentrovaná ekonomika. Kapitizmus slobodného trhu je emigrácia, imperializmus = kapitalizmus monopolov, je popretie slobodného kapitalizmu a imigrácia. A ľudský rozmer migrácie. Proletariát prvý vyvlastňovní roľníci a proletariát vzniknutý softvérom, teda druhá trieda proletariátu, vyvlastňovaní ľudia od vedy, sa bráni "nevedome" pôrodnosťou. Teda niet vedomej politiky proletriátu a tak je nevedomá politkou proletariátu pôrodnosť. To je reakcia ľudí práce na tento vojnový imperializmus vlastného národa, nemajú deti.
Marx píše, (?strana 99-100 Kapitál I z roku 56?) kresťanstvo je so všetkých náboženstiev jediné kapitalistické, teda ja, moslimovia sa nehodia do kapitalizmu. Môžme sa dostať k opisu dejín vzniku a konca kapitalizmu, lebo tam má smerovať úsilie materialistických spoločenských vied, náboženskými vojnami? Alebo, pán Fico osobne je mužom dejín! Robí on politiku intuíciou. Ja si to o ňom dlhšie myslím. Lenže vaši kolegovia milá pani Gabriela sú empirici a v tom je problém ekonómie a filozofie, skáču so švihadlom, takže nikdy nič nepreskočia. Skúste to s beletriou so subjektívnym predpokaldom, že pán Fico koná správnu politiku a vytvoríte empirický základ poznania pre ekonómiu a filozofiu. V našej TV o imigrácii bol jeden mladší disident, ktorý sa bojí nás včítane Smeru - SD a druhý starší aj schvaľuje nás, ale to je otázka času až sa národom západu prispôsobíme. Musia sa stať všetky národy Európy imperialistické alebo musia národy Západnej Európy prestať s imperializmom? Ktorý politický smer, pretože iného niet, je mier. Kapitalizmus USA vznikol dosťahovalectvom (dovozom otrokov) a reakčný kapitalizmus Európy vznikol ( 1900) dosťahovalectvom z kolónií ( dovozom do slobody ). A čo prežívame? Opakujeme 19. storočie v totalitnej ekonomickej moci buržoázie rokov 1793 - 1917, ale kým ona po reštaurácii 1815 nechala politickú moc feudálnym monarchom, tak po roku 1945 ( 1989) politickú moc buržoázia nechala na proletariát typu USA. V Japonsku je to jasné, USA tam dodali demokraciu prvého proletariátu, v Európe je to sporné, pretože odtiaľto čiaha demokracie do USA. Na Slovenku je to jasné, ako vznikol druhý proletariát, v Západnej Európe ( aj USA) je to neprerušený a preto nepozorovaný vývoj. Opis tried, to je historický materializmus, preto môžete beletriou predísť politickú ekonómiu a filozofiu dialektického materializmu. Len to neviem, čí pána Fica nedostane takto opísaný Smer jeho politiky do veľkých problémov.