Vitaj, podnikateľská etika!

Ešte pred polrokom sa objavila na knižnom trhu publikácia, štúdia vysoko aktuálna v prípade, že si ju osvoja naši ekonómovia, podnikatelia, manažéri. Jej autorka Anna Remišová prednáša podnikateľskú etiku na Ekonomickej univerzite.
Počet zobrazení: 1247

Ešte pred polrokom sa objavila na knižnom trhu publikácia, štúdia vysoko aktuálna v prípade, že si ju osvoja naši ekonómovia, podnikatelia, manažéri. Jej autorka Anna Remišová prednáša podnikateľskú etiku na Ekonomickej univerzite. V publikácii s názvom Podnikateľská etika v praxi ide o vzťah podnikateľských (manažérskych) aktivít a etického správania sa. Uvedený vzťah je analyzovaný formou filozofického diskurzu o probléme integrácie ekonomiky a etiky na všetkých úrovniach, t. j. makro-, mezo- a mikroúrovni, v praktickom pôsobení ekonómov i manažérov. Na tomto poli totiž máme čo robiť. Hoci u nás existuje občianske združenie Fórum pre rozvoj etiky v ekonomike, v každodennej činnosti našich manažérov sa nevenuje náležitá pozornosť etickým aspektom komunikácie v pracovných vzťahoch. Okrem etiky reklamy pokrivkáva aj etika marketingu, chýbajú etické programy organizácií a pod. Autorka sa venuje etickým kategóriám, profesionálne mapuje komplexy zložitých problémov v praxi manažérov a na modelových situáciách rozoberá možnosti riešenia častých konfliktov v praxi.

Ak by sa predpokladalo, že text publikácie je skôr študijným textom pre budúcich podnikateľov, treba ho ponúknuť aj širokej spotrebiteľskej verejnosti na vzbudenie pozornosti novým etickým spôsobom a problémom v ekonomickej oblasti našej spoločnosti. Najmä na to, aby sme sa vedeli domáhať náročného spojenia ekonomiky a etiky v praxi. Veď sú tu zatiaľ ešte silné etické rozpory neúspešnosti medzi zdražovaním zo ziskuchtivosti na jednej strane a chudobou spotrebiteľov na strane druhej. Podtitul názvu autorkinej knihy znie Cesta k úspechu.

Autor (1943) je publicista

Facebook icon
YouTube icon
RSS icon
e-mail icon

Reagujte na článok

Napíšte prosím Váš text.

Blogy a statusy

Píšte a komunikujte

ISSN 1336-2984