Reklama
Reklama

Lukašenko priťahuje

Počet zobrazení: 1933

Opozícia, prezidentský palác, mimovládne organizácie i prezidentskí kandidáti nás denno-denne presviedčajú, že niet rezortu, ktorý by fungoval, ani inštitúcie, ktorej by občan dôveroval, podľa nich by sa mal štát hanbiť a vláda s parlamentom dakam zaliezť... V tomto bezútešnom mafiánskom štáte, v ktorom za tridsať rokov každý chvíľku ťahal pílku, sa médiá pasovali na jediný svetlý bod. A akákoľvek pochybnosť o ich honore je okamžite pošliapaním pamiatky novinára Jána Kuciaka a jeho snúbenice; otázka, kto ich financuje v boji proti vplyvu oligarchie a finančných skupín, je útokom na strážcov demokracie. Preboha, nie je však urážkou demokracie mediálny humbug, ktorý pred prezidentskými voľbami spustili niektorí novinári?

zobroprezident.jpg
Kresba: Ľubomír Kotrha

Keď občan svojím podpisom alebo podpisom svojho zástupcu v parlamente zaradil niekoho medzi kandidátov na prezidentské kreslo, jediným sitom na zhodnotenie nominantov malo byť až prvé kolo volieb, v nijakom prípade prieskumy preferencií. Kandidáti si na štartovacej čiare mali byť rovní a plece pri pleci predviesť, čo v nich je. Tak ako šprintéri, ktorí vyrážajú na trať naraz a z jednej línie, nie podľa kurzu stávkových kancelárií. Isteže, bežeckému finále predchádzajú rozbehy a semifinále, ale táto fáza pretekov o Grasalkovičov palác sa uskutoční 16. marca, preto by sa médiá mali upokojiť a láskavo ju prenechať voličovi. Ak od budúceho prezidenta očakávame, že po voľbách bude prezidentom všetkých občanov, od médií pred voľbami očakávame, že budú médiami všetkých čitateľov, poslucháčov a divákov. Pri spoločnom stole by sa nedali vyťahovať Kotlebove biľagy, o ktorých divák už tisíckrát počul, a neopýtať sa, napríklad, Zuzany Čaputovej, akým čarovným prútikom sa jej podarilo zbaviť svet pezinskej skládky tak, že už nikde inde neohrozuje prírodu a neznižuje cenu priľahlých pozemkov. Takisto by sa pri niektorých kandidátoch nedala istá téma vybičovať na maximum a pri iných ponechať na ich ľubovôli... Iba okolo jedného mikrofónu sa dá dodržať zásada PADNI, KOMU PADNI, bez ohľadu na momentálny pokles formy či únavu moderátora, lebo by to zasiahlo všetkých debatérov. A nemali by sme opomenúť ani jeho voličské srdiečko, ktoré sa v komornejšom prostredí a v komornejšej zostave zvykne rozbúšiť.

Zatiaľ, čo TA3 deklasovala prezidentské voľby moderátormi, ktorých až okato rozklepáva zodpovednosť za správny celkový výsledok volieb, verejnoprávna televízia predvolebné debaty pred divákom „zatajila“. Ako presnejšie pomenovať ich vysielací čas (16,25 h), keď pracujúci ľudia a rodičia majú inakšie starosti, ako počúvať prezidentských kandidátov. Naozaj sa nemohla zriecť svojich skvostov, ktorými v hlavnom večernom čase bojuje o masového diváka s komerčnými televíziami? Medzi nami a len tak na okraj, to ako keby baletný súbor SND súperil o návštevnosť so striptízovými podnikmi, keďže v oboch prípadoch mladí ľudia pohybom tela vyjadrujú hudbu. Podľa programového týždenníka sa RTVS polepší od 11. marca.

Pomýlenosť až trápnosť favorizovania i odpisovania niektorých kandidátov sa vyjavila pri dueli Zuzany Čaputovej (52,9%) a Františka Mikloška (3,1%). Skutočne bol v ich posolstvách a vystúpeniach až taký priepastný rozdiel? A podľa tej istej kandidátskej hitparády spravodajská TA3 – na rozdiel od RTVS – nepozvala do predvolebných diskusií Blaženu Tauchmannovú (0,5%). Ktosi v TA3 rozhodol, že oficiálna a nikým nespochybnená občianska kandidátka nedostane priestor prihovoriť sa občanom. Keby sa to stalo v Bielorusku, to by sme sa napočúvali – stačilo by zapnúť práčku alebo holiaci strojček –, koľkí kandidáti sa tam nedostali do istého média, na čí pokyn a či EÚ priskoro neprižmúrila oči nad diktátorom Lukašenkom...

A tak si už len pripomeňme: „Kiska podporil Čaputovú, bude dobrou prezidentkou“ (TA3, 26. 2. 2019). Nuž čo, niekde sedí v prezidentskom paláci diktátor, inde prorok. A kočírujú novinárov. Veď na mnohých platí aj kocka cukru.

Facebook icon
YouTube icon
RSS icon
e-mail icon
     
Reklama
Reklama

Blogy a statusy

Reklama
Reklama
Reklama