anketa

Vplyv majiteľov na obsah médií je v súčasnosti na Slovensku už bežnou vecou. Kedysi obsah novín určoval štát a ním vytvorené inštitúcie. Dnes túto úlohu zastáva majiteľ. Ten môže rozhodnúť nielen o smerovaní, ale aj o samotnom obsahu. Môže, no nemusí. O drobnom zásahu predstaviteľa vydavateľstva do interných smerníc jedného denníka píšeme v komentári na tejto strane. Niekoľkých predstaviteľov mediálneho prostredia na Slovensku sme sa preto spýtali: Do akej miery môžu podľa vás, majitelia médií určovať obsah novinárskych prejavov redaktorov?
Počet zobrazení: 935

Vplyv majiteľov na obsah médií je v súčasnosti na Slovensku už bežnou vecou. Kedysi obsah novín určoval štát a ním vytvorené inštitúcie. Dnes túto úlohu zastáva majiteľ. Ten môže rozhodnúť nielen o smerovaní, ale aj o samotnom obsahu. Môže, no nemusí. O drobnom zásahu predstaviteľa vydavateľstva do interných smerníc jedného denníka píšeme v komentári na tejto strane. Niekoľkých predstaviteľov mediálneho prostredia na Slovensku sme sa preto spýtali: Do akej miery môžu podľa vás, majitelia médií určovať obsah novinárskych prejavov redaktorov?

Ján Füle (predseda Slovenského syndikátu novinárov): Podľa mňa majitelia nemajú vôbec zasahovať. Je to vec šéfredaktora. Ten zodpovedá za obsah novín a mal by iba konať, aby uverejnené veci boli v súlade s pravdou a redakciu aj samotného redaktora nevystavili trestnému stíhaniu.

Alexej Fulmek (predseda predstavenstva vydavateľskej skupiny Grand Press a Petit Press - Sme): Otázka je trochu plochá, pretože vlastnícka štruktúra médií sa mení a onedlho bude trochu smiešne hovoriť o majiteľoch médií, pretože nimi budú akcionári s rozličným podielom akcií, tak ako to býva v normálnych krajinách. Ale rozumiem, čo máte na mysli. Domnievam sa, že záleží od typu a povahy majiteľa médií. Môžem však s úplnou istotou povedať, že majitelia alebo akcionári úspešných printových médií nesmú zasahovať do obsahu novinárskych textov, pokiaľ chcú v tejto oblasti dlhodobo podnikať. Môžu s redakciou iba diskutovať o svojich názoroch a o smerovaní novín. V prípade, že by do chodu redakcie a článkov zasahovali, boli by čoskoro konkurenčne nespôsobilí bojovať na trhu médií. Mám pocit, že to, čo tu tvrdím, sa už o niekoľko rokov, jasne ukáže ako nemenná pravda slovenského mediálneho trhu.

Štefan Jaška (generálny riaditeľ vydavateľstva No Publishing House - Národná obroda): Ideálne je, keď nemusia. My to nerobíme, no nežijeme v ideálnom svete. Majiteľ má určiť smerovanie, stratégiu média. Novinárske formy prejavov sú vecou profesionálneho prístupu samotných redaktorov. Všetci sme viac-menej na začiatku, učíme sa profesionalite, zodpovednosti a úspešnosti.

Facebook icon
YouTube icon
RSS icon
e-mail icon

Reagujte na článok

Napíšte prosím Váš text.

Blogy a statusy

Píšte a komunikujte

ISSN 1336-2984