Reklama

Lesk a bieda knižného veľtrhu

Slovenský knižný trh mal, podľa vopred avizovanej reklamy, zažiť jeden z vrcholov sezóny. Minulý týždeň sa totiž v bratislavskej Inchebe konal 9. medzinárodný knižný veľtrh Bibliotéka. Veľtrh priateľov kníh, na ktorom by sa mali každoročne stretávať všetci tí, čo píšu knihy, prekladajú, tlačia, vydávajú, predávajú, požičiavajú a čítajú.
Počet zobrazení: 1024

Slovenský knižný trh mal, podľa vopred avizovanej reklamy, zažiť jeden z vrcholov sezóny. Minulý týždeň sa totiž v bratislavskej Inchebe konal 9. medzinárodný knižný veľtrh Bibliotéka. Veľtrh priateľov kníh, na ktorom by sa mali každoročne stretávať všetci tí, čo píšu knihy, prekladajú, tlačia, vydávajú, predávajú, požičiavajú a čítajú. Teda všetci tí, ktorí si nevedia svoj život bez husto potlačených, zviazaných strán predstaviť. Na pravom brehu Dunaja mal teda zavládnuť veľký sviatok poézie, prózy, beletrie, ale aj odbornej a náučnej literatúry. Vyše sto vystavovateľov, v prvom rade slovenských, no i českých, maďarských, poľských, španielskych a tureckých malo pre potenciálnych návštevníkov pripraviť rozsiahlu ponuku svojej najnovšej produkcie. Malo, ale nepripravilo.

Vieme, že medzinárodná produkcia býva v skutočnosti len akousi ozdobou či zaplnením miesta, prvoradé by mali na výstave byť práve slovenské vydavateľstvá. Mali, ale neboli. Pretože "značky", ktoré knižky (najmä dobré knižky - pre čitateľa zaujímavé pre svoj obsah i vizuál) na Slovensku vydávajú, sa na Inchebe dali spočítať na prstoch jednej ruky. Priznajme si, že väčšina návštevníkov ide na veľtrh i preto, že tu nájde knižky s "veľtržnou zľavou". Také sa však skveli len v stánku jedného vystavovateľa. A to je pre akéhokoľvek návštevníka, po prvotnom šoku, čo mu "najvýznamnejší odborný veľtrh svojho druhu na Slovensku" ponúka, resp. neponúka, žalostne málo. Bezplatné vstupné za zažité sklamanie sa potom javí len ako bezvýznamné plus. Samotná výstava mala byť ideálnym miestom na predstavenie najnovších knižných titulov z množstva slovenských veľkých i menších vydavateľstiev. Mala byť, ale nebola. Prečo? Nie sú vari propagované prednosti výstavy i samotného vystavovateľa pre vydavateľov zaujímavé a lukratívne? Alebo to vydavatelia nemajú záujem o slovenského čitateľa? Kde je, ako sa hovorí, zakopaný pes? Najviac sa skloňuje slovo komunikácia medzi organizátormi a slovenskými vydavateľmi. Ak totiž nebude fungovať vzájomná propagácia a spolupráca medzi nimi samotnými, nemôže výstava tisícové davy návštevníkov - čitateľov ani prilákať.

Facebook icon
YouTube icon
RSS icon
e-mail icon

Reagujte na článok

Napíšte prosím Váš text.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
     
Reklama

Blogy a statusy

Reklama