Archív článkov
„Prostredníctvom literárnych textov môže učiteľ obohatiť študentov o všeobecne platné pravdy o človeku, ako aj o podmienkach ľudskej dôstojnosti. Ukázať im, že najmä poézia nie je samoúčelným zhlukom slov, ale metaforickým vyjadrením pôvabov i nástrah ľudského života. Že sú v nej zakódované pojmy pravda, krása a dobro, ktoré sprevádzajú človeka celým životom. Pritom sú...
Vojtech Dangl, Valerián Bystrický a kol.: Chronológia dejín Slovenska a Slovákov | Andrew Farlow: Kolaps a jeho dôsledky | Robert S. Kaplan: Pomsta geografie | Ivan Laluha a kolektív: Alexander Dubček - jeho doba a súčasnosť | Richard Tarnas: Vášeň západnej mysle | Zygmunt Bauman: Tohle není deník
Vojtech Dangl, Valerián Bystrický a kol.: Chronológia dejín...
„Žijeme v spoločnosti, ktorá prvoplánovo hodnotí materiálny status ľudí. A podľa neho majú títo ľudia aj spoločenské uznanie. V tomto ponímaní osobností, respektíve celebrít, sa ťažko hľadá miesto pre vedeckého pracovníka, aj keby bol nesmierne múdry a vzdelaný, pretože jeho materiálny status je odvodený od jeho príjmov. A teda veľmi zaostáva za tými, ktorí premenili...
George Orwell: Ohlédnutí za španělskou válkou: Eseje II. (1942–1944) | David Graeber: Revoluce naopak | Mathias Bröckers, Paul Schreyer: My jsme ti dobří - Názory toho, kdo se snaží chápat Putina aneb jak námi média manipulují | Bohuš Bodacz, kolektív: Dokonalý súmrak alebo Budmerické inšpirácie | Miloš Mistrík (ed): Jacques Copeau hier et aujourd´hui / Jacques Copeau...