Monopoly a spotrebiteľ

Na Slovensku už začína byť spotrebiteľ a jeho práva na poslednom mieste. Sama šéfka Fóra spotrebiteľov Marta Černá priznáva, že "jedinou ochranou spotrebiteľa je on sám". K tomu v istom denníku dodáva: "Voči monopolom nemá spotrebiteľ šancu." A práve o tom sa v týchto dňoch presviedčajú zákazníci jednej so spoločností siete UPC - Trnavatelu.
Počet zobrazení: 964

Na Slovensku už začína byť spotrebiteľ a jeho práva na poslednom mieste. Sama šéfka Fóra spotrebiteľov Marta Černá priznáva, že "jedinou ochranou spotrebiteľa je on sám". K tomu v istom denníku dodáva: "Voči monopolom nemá spotrebiteľ šancu." A práve o tom sa v týchto dňoch presviedčajú zákazníci jednej so spoločností siete UPC - Trnavatelu. O tomto prípade sme už písali aj v našom týždenníku. Päťpercentným akcionárom spoločnosti je totiž samotné mesto Trnava, a preto si do zmluvy s Trnavatelom dokázalo presadiť klauzulu o tom, že zvyšovanie poplatkov vyššie, ako je miera inflácie, môže byť iba po súhlase mesta. Nestalo sa tak, napriek tomu vo februári Trnavatel zvýšil poplatky o takmer 40 percent. Mesto sa teda obrátilo na súd a okresný súd vydal predbežné opatrenie o pozastavení platnosti nového cenníka. Nepomohlo. S UPC si nedokáže asi poradiť nik - od Telekomunikačného úradu až po súd. Táto spoločnosť si uvedomuje svoje monopolné postavenie a podľa toho sa i správa. A kto trpí? Samozrejme, že spotrebiteľ. Toho v Trnave už začali odpájať. Zaplatí, alebo nebude pozerať káblovku. A tak sa jednoduchý občan síce môže obrátiť individuálne na súd, no už v prípade súdneho konania mesta je vidieť, že akékoľvek súdne rozhodnutie pre UPC nič neznamená. Okrem toho, o dĺžke súdnych konaní na Slovensku ani netreba hovoriť. Ak by teraz UPC aj prehralo spory na všetkých stupňoch, má dve, pre seba samozrejme výhodné možnosti. Buď bude chvíľu rešpektovať regulárny cenník a po čase sa situácia znovu zopakuje, alebo si zbalí svoje veci a zo Slovenska jednoducho odíde. Nová spoločnosť môže opäť vydierať spotrebiteľa. Otázne je teda, čo doteraz robil so vzniknutou situáciou Protimonopolný úrad Slovenskej republiky. Nezaspal náhodou na vavrínoch? I keď, ani ten problém spotrebiteľa nevyrieši. Azda by sa mali zaplátať v prvom rade diery v našej legislatíve.

Facebook icon
YouTube icon
RSS icon
e-mail icon

Reagujte na článok

Napíšte prosím Váš text.

Blogy a statusy

Píšte a komunikujte

ISSN 1336-2984