Zadarmač

Počet zobrazení: 2980

Týnto slovným výrazom som bol počastovaný minulého týždňa. Ako k tomu došlo.? Kúpil som si lístok na vlak od ZSSK na IC vlak. Asi väčšine z vás tieto skratky nič nehovoria. Prvá značí Železnice SR a druhá inter city v preklade medzimestský vlak. V Slovenskom ponímaní spája dve mestá na Slovensku . "Stolicu" Bratislavu a východnú deržavu, kde už sú mestom Košice. Samozrejme zastaví sa ešte asi v siedmich "dedinách" na svojej trase.Lístok si môžete kúpiť aj cez internet, čo ja a tisíce iných cestovateľov z východu na západ a opačne, našej domoviny, radi využívajú. Má to však jednu nevýhodu. Lístok si po zakúpení musíte vytlačiť alebo mať internet v telefóne. Keďže ani jedno z toho v Blave nemám, snažil som sa u kompetentných zisťiť, či sa môžem preukázať i ofoteným lístkom v telefóne. Takže som zatelefonoval do železníc aby som sa vedel zariadiť. Zdvihla mi až pani , ktorá "sedela" na linke hovorcu železníc. Na môj dopyt ma odporúčala na ich spoplatnenú linku 18188. Keď som jej povedal, že len počas minulého roka som na ich linkách precestoval a minul skoro 700 euro a nemám veľkú chuť míňať ďalšie zbytočné peniaze, som dostal túto otázku : Aha, vy ste ZADARMAČ ?.    Až po chvíli som pochopil, čo tým chcela pani /alebo slečna ? / povedať. Zaradila ma medzi statisíce majiteľov povolení cestovať po Slovensku s ZSSK zadarmo. Takže som jej zopakoval, že ja zadarmača necestujem a len minulého roka som na cestovné lístky pre ich spoločnosť minul asi 700 euro a pokiaľ robím a zarábam,  nemám problém peniaze za cestovanie míňať, ale  už s ohľadom na konkurenciu na slovenských koľajových cestách si vyberám s kým sa preveziem ku svojím najbližším. Pani asi neznala veci, veď robí asi na riaditeľstve ZSSK, mi povedala, že preukázať sa lístkom ofoteným v telefóne nepôjde. Po mojej otázke, že prečo, mi povedala, že to by si aj 30 ti mohli takto ofotiť a cestovať zadarmača. Ako hovorím neznalá. Nemá šajnu, že na cestovnom lístku je okrem mena a priezviska aj adresa a číslo OP, čo si sprievodca môže overiť. Keď som  jej to povedal, rozhodla sa  doplniť si svoje vedomosti a sľúbila mi do hodiny zatelefonovať naspäť. Dodnes čakám ako si ozrejmila to, ako sa predávajú cestovné lístky a ako je ich možné vo vlaku skontrolovať. Neviem, či podobnými vedomosťami disponujú aj ostatní vedúci pracovníci ZSSK , ale rád by som ich upozornil na niakoľko faktov, ktoré som nadobudol aj pri cestovaní súkromným dopravcom Regiojetom.

Počas mojich asi 15 ciest s týmto dopravcom ma ani raz nikto nekontroloval, či mám, alebo nemám lístok.  To, že je aj o 50 % lacnajší je len jeden rozdiel. Podstatný. Ponúkli ma však zadarmača 2 dcl. vodou a teplým čajom. Mohol som si aj prečítať odpadkový denník , vydávaný s podporou inštitúcie na Hviezdoslavovom námestí. A pán steward alebo slečna stewardka mňa a mojich spolucestujúcich aj 20 krát počas cesty ponúkala ich jedálenskou ponukou. Až mi to bolo občas trápne, ale asi to majú v popise práce a možno aj od toho, koľko predajú, sú ohodnotení. Rád by som preto odporučil pánom z riaditeľstva ZSSK aby si našli čas a povozili sa vo svojich a i konkurečných vlakoch a porovnali. Samozrejme ak si nájdu čas. Lebo zdôvodňovať nezdôvodniteľné tiež zaberie mooore času. 

Facebook icon
YouTube icon
RSS icon
e-mail icon

Blogy a statusy

Píšte a komunikujte

ISSN 1336-2984