Ďalší príklad „sily“ médií

Televízia JOJ podala minulý víkend – celkom určite nechtiac – svedectvo o slabom vplyve médií na spoločenské vedomie našich ľudí. Samozrejme, len na základe jednej ankety nemožno zovšeobecňovať, ale to, čo TV JOJ odvysielala, iba potvrdzuje už dlhší čas zreteľnú „nemohúcnosť“ médií pri formovaní názorov občanov Slovenska.
Počet zobrazení: 1155

Televízia JOJ podala minulý víkend – celkom určite nechtiac – svedectvo o slabom vplyve médií na spoločenské vedomie našich ľudí. Samozrejme, len na základe jednej ankety nemožno zovšeobecňovať, ale to, čo TV JOJ odvysielala, iba potvrdzuje už dlhší čas zreteľnú „nemohúcnosť“ médií pri formovaní názorov občanov Slovenska. Najčastejšie sa ako príklad uvádza stále trvajúci politický i osobný úspech vlády (a strany) Roberta Fica, a to napriek trvalej nepriazni médií. Teraz sa zdá, že práve Ficova vláda si bude musieť rozmyslieť, nakoľko využije médiá na komunikáciu najdôležitejších posolstiev pri prechode Slovenskej republiky na euro. Už nás delí iba pár týždňov od finálneho rozhodnutia, súčasťou ktorého bude aj stanovenie tzv. konverzného kurzu. Teda kurzu, ktorým sa už navždy prerátajú koruny na eurá. Koruna na to v posledných týždňoch reaguje takmer každodenným posilnením. Nervozita i pokusy o špekulácie na finančnom trhu dokonca spôsobili, že sa musela zmeniť tzv. centrálna parita. Inými slovami, kurz slovenskej koruny a eura sa pomaličky, ale neustále mení v prospech našej „dožívajúcej“ meny. Som síce ekonómka, ale nevenujem sa špeciálne finančným trhom. Keby som však aj ekonómkou nebola, toto všetko by som nemohla prehliadnuť. Stačí, že denne sledujem naše médiá a ich spravodajstvo. Denníky niekoľkokrát za týždeň – a televízie a rádiá iba o niečo menej často – ohlasujú palcovými titulkami nový, stále „lepší“ kurz. A vždy ho, samozrejme, uvedú. Lenže aj v tejto situácii našiel reportér TV JOJ desiatky ľudí, ktoré boli ochotné dať za 100 eur až 10-tisíc korún! Čo je oproti skutočnému kurzu trojnásobok. Takže rozdiel medzi skutočnosťou a zlými prepočtami ľudí sa nemeria na percentá, ale na stovky percent. Ak sa to stalo napriek obrovskej pozornosti, ktorú médiá venujú zmenám kurzu medzi korunou a eurom, znamená to, že ľudia venujú médiám pozornosť iba minimálnu. Spravodajca TV JOJ síce zjavne robil anketu len v jednej či dvoch dedinách, ale pýtal sa bežných ľudí v produktívnom veku. Ľudia zodpovední za komunikáciu prechodu Slovenska na euro by si to určite mali všimnúť. A bolo by fajn, keby si to všimli aj novinári, presvedčení o svojom veľkom vplyve na rozmýšľanie obyčajných ľudí... Autorka sa venuje mediálnym analýzam

Facebook icon
YouTube icon
RSS icon
e-mail icon

Reagujte na článok

Napíšte prosím Váš text.

Blogy a statusy

Píšte a komunikujte

ISSN 1336-2984