V dúhových farbách na Firšnáli

Možno by to prospelo mnohým, áno, aj mojim priateľom, keby si tak raz za čas verejne navliekli ružovú kožu (ktorú inak nosiť nemusíme, pre nás je to len kostým) a prešli sa uličkou hanby.
Počet zobrazení: 3297
novy_pride.JPG

Nad Bratislavou krúžili vrtuľníky, Firšnál, teda Námestie slobody obohnané policajnými zátarasami, policajtmi, obrnenými transportérmi. Kým som sa dostala dnu, musela som obísť celé námestie. A po celý čas som sa stretávala s takými čudnými pohľadmi: trošku posmešnými, trošku pohrdlivými, trošku prekvapenými, trošku odsudzujúcimi.

Už takmer pri priepuste na námestie som od roztatáreného muža, ktorý sa tam nevedel od rozčúlenia a pobúrenia zmestiť do kože, začula: Ty hovno! Fíha - a za čo, prečo? Až vtedy som si uvedomila, že som sa obliekla úplne príhodne na Dúhový PRIDE - fialovo-ružovo. Tak ma zaradil, hneď označkoval a pre istotu aj opľul. Elitne mravne a morálne vyzbrojený. Možno by to prospelo mnohým, áno, aj mojim priateľom, keby si tak raz za čas verejne navliekli ružovú kožu (ktorú inak nosiť nemusíme, pre nás je to len kostým) a prešli sa uličkou hanby. Možno by precítili, o čom to tí menej početní hovoria.

Hanka Fábry mi povedala, že by si želala, aby už nikdy nemusela o náklonnosti a láske "inakých" hovoriť. Ale že pocit poníženia je asi ten najhorší, aký pozná. Verím jej, po včerajšku úplne. A ešte som si všimla, ako radi my, tí vo väčšine, udeľujeme svoje rozhrešenie: ak budú pekne potichu vedľa nás žiť, nedávať o sebe a svojich náklonnostiach (zvrhlostiach?) vedieť, tak my im milostivo odpustíme, že nie sú ako my. Mne sa vidí, že je to veľká pýcha, lebo aj oni sú božie deti a za svoj osud nemôžu, nevybrali si ho.

Foto: Eva Blažeková

Facebook icon
YouTube icon
RSS icon
e-mail icon

Reagujte na článok

Napíšte prosím Váš text.

Komentáre

Obrázok používateľa Anonymný
#1
(neuvedené)
11. jún 2012, 08:12

"Hanka Fábry mi povedala, že by si želala, aby už nikdy nemusela o náklonnosti a láske "inakých" hovoriť. Ale že pocit poníženia je asi ten najhorší, aký pozná."

*************************

Nedalo mi nereagovať na tento článok. Nemusela som sa ani hlbšie zamýšľať, čo napísať. Iní to urobili možno lepšie ako ja. Z jedného blogu uvádzam krátky citát:

"Najhoršie je, že toto je iba začiatok. Pokiaľ sa im podarí uzákoniť registrované partnerstvá, okamžite bude nasledovať ďalší krok, ktorí už avizujú aj teraz. Adopcie detí. Čo bude nasledovať ďalej? Právo zmeniť dieťaťu pohlavie? Že preháňam? V krajine neobmedzených možností to už je realita. Povinnosť mať pomerné zastúpenie v parlamente? V armáde a polícii? Školstve? Ich požiadavky nikdy neskončia!"

"Preto apelujem najmä na podporovateľov tejto zvrátenosti a na samotných členov LGBT. Prestaňte s týmto šialenstvom! Popudzujete voči sebe aj ľudí, ktorí by inak voči vám nič nemali. Čím viac budete kričať, tým väčší odpor voči vám bude, presne podľa zákona akcie a reakcie. Mnoho ľudí je ochotných vás tolerovať, ale iba málo počúvať."

Viac na: Prestaňte s dúhovým šialenstvom

Po modifikovaných potravinách k nám Amici pretlačia aj "modifikované deti" pre "teplých plynárov" (LGB T-ermal)

"Lesbický pár Moreno a Lobel hovoria, že podporujú svoje deti, a cítia, že toto je najlepší spôsob, ako pre syna nájsť odpoveď na otázku, na ktorú sa pýta po celý život. Priznávajú, že dieťa začalo brať inhibítory cez leto, takže zostane malým chlapcom až do 15. Rokov. Dovtedy u neho nenastane puberta, ktorá sa tradične u detí po desiatom roku života začína prejavovať."

Lesby dokážu takto "sofistikovane" aj malému dieťaťu vymyť mozog:

"Malý Thomas začal hovoriť, že je dievča, keď mal iba tri roky. Mysleli si, že je chlapec zmätený, a preto sa pomýlil. Ale Thomas len zavrtel hlavou a opakoval to, čo predtým. Dokonca už aj pohrozil zmrzačením svojich genitálií, keď mal sedem rokov. Na detskej psychiatri mu diagnostikovali poruchu pohlavnej identity."

Viac na: Menime pohlavie už aj malým deťom

Nakoniec sa zistí, že ten Števo Kuffa mal možno pravdu, že ich treba liečiť? Prinajmenej z poruchy sexuálnej identity!

PS: Je na zamyslenie sa, či pre ochranu sexuálnych aberantov má zmysel nasadzovať a dobre platiť z naších daní 700 policajtov, ktorý podstatne prevyšujú demonštrujúcich "plynárov" (LGB T-ermal)? Najmä keď je kríza a nie sú peniaze na nevyhnutné veci, ale paradoxne sú totálne nezmysly, ktorými provokujú okrem Kotlebovcov aj normálnee a najmä morálne zmýšľajúcich ľudí!

K čomu je to dobré a najmä komu ten prihriaty pochod PRIDE prospeje?

Obrázok používateľa Anonymný
(neuvedené)
11. jún 2012, 11:09
...som nereagoval. Vidiac však, že "téma" opäť pulzuje, vyslovím návrh: Nedajte sa vtiahnuť do tejto diskusie. Slúži na emotívne zafarbenie ( čierno/biele). Problém vzniká len z potreby exhibicionizmu a slúži na farbenie postoje na ľavici. Úprimne je mi jedno, čo má kto pod sukňou - viac ma zaujíma, čo má v hlave a v srdci. Živenie diskusie slúži na tradičné úsilie fragmanetovať ľavicu ( vnucovať jej rôzne deliace čiary). Konvencie slušného správania často v súkromí obhajujem, ako poslednú výspu civilizácie. Diferencovať publikum ( pojazdným cirkusom - v nedeľu už zabávali slovinskú políciu) je možno dobre platená zákazka tzv.tretieho sektora, sponzorovaného monopolmi a bankami: nemá však nič podstatné spoločné so základnými politickými právami. Angažovať sa pre/proti iba odpútava a konfrontuje. Mal by som ešte veľa poznámok k metóde docentrovávania marginálnych otázok aj konkrétne k "problému" inakosti. Ostanem však pri základnom zmasle mojej poznámky: ignorujme tichom / to je najväčšia rana tejto exhibícií...
Obrázok používateľa Anonymný
#2
(neuvedené)
11. jún 2012, 11:50
Myslím si, že téma homoseksuality už prekračuje hranice únosnosti a vkusu.Média a novinári sa priam pretekajú v snahe presvedčiť svet o svojom pokrokovom vzťahu k "inakosti".Ak sa však píše a hovorí, o niečom každodenne, ak sa niekto priam dotieravo snaží vstupovať do našich hlav a príbytkov, vyvoláva to v národe skôr znechutenie, ako vyžadovanú a vynucovanú si pozornosť a podporu.Keď počúvam a čítam, akej obrovskej podpore sa v médiach tejto "menšine" dostáva,začínam mať dojem,že už dávno nie je menšinou.Oveľa viac ma však zaujímajú celkom iné témy, ako tie, ktoré sú mi vnucované.Dôležitejšie pre nás je prežiť zo dňa na deň.Bol by som oveľa radšej, ak by sa dala do poriadku nezamestnanosť,aby sme nemali bezdomovcov, aby sa vyriešila ciganská problematika.......Ozaj, aj naší Rómovia sú menšinou, no "vietor inakosti", akoby ich neofúkol. Na všetkých tých dúhových pochodoch, mi televizné kamery nepriblížili ani jedného Róma alebo Rómku. Napokon, prejavuje sa to na ich populácii.Čo ak sa niekde tam, v ich oplechovaných chalupách a biednych osadách, skrýva aj odpoveď na mnohé otázky súvisiace s homosexualitou? Ja osobne homosexuálov tolerujem, no neusmievam sa, keď ich vydím vymaľovaných pochodovať po našich uliciach a verejne pred kamerami predvádzať, bez akýchkoľvek zábran,svoju sexualnú inakosť.
Obrázok používateľa Anonymný
#3
(neuvedené)
11. jún 2012, 12:18
Epizóda milej G.R. je otrasná a ak sa dá, želám jej rýchlo na ňu zabudnúť. K hodnoteniu situácie ako takej som tiež náchylný prikloniť sa ku skúmaniu prejavov ?jednoduchého? exhibicionizmu. Zdá sa mi, že vyplýva z celkového emocionálneho znecitlivenia individualisticky založenej spoločnosti a vonkoncom nejde o homosexuálov, ktorých vzťah môže byť rovnako úprimný a hlboký, ako každý iný. Mladé páry sa pokúšajú -asi neúspešne - získať sympatie a city svojho okolia nielen divokými ?prajdami?, ale aj okázalým mazlením v električke alebo milovaním v prítmí parkov a bazénov. Režiséri malých drám nahrádzajú zápletky potokmi krve a výbuchmi desiatok benzínových cisterien, a režiséri globálnych zápletok pútajú, ak pravdaže chcú, masovými drámami ľudských komunít. Lebo svet už nepanikuje pred rozhlasovo-wellsovskými víziami, skôr mu hrozí, že novú vojnu bude považovať za ďalšiu z mnohých policajných akcií alebo TV reality show. Takže čo príde po pride-pýchochodoch?
Obrázok používateľa Anonymný
#4
(neuvedené)
11. jún 2012, 17:57

Mal by si ju Fico pozvať na koberec a následne ju vykopnúť bez milosti zo Smeru! Lebo svojím oplzlým slovníkom robí Smeru poriadnu HANBU!!!

Používať na aderesu človeka, ktorý sa roky staral o stovku tých najbiednejších urážky ako natvrdlý osol, debil a skratku Obyčajných ľudí ? OľaNO preložiť na Obyčajný ľudoop, je buď potvrdenie toho, že "smeráčka Monča" popíja ako Jano Slota, droguje, alebo jej už poriadne "haraší vo veží"?

Mal by jej Ľubo Blaha vysvetliť, že socialisti sa starajú o najviac znevýhodnených a nie o zvrátených zbohatlíckych sexuálnych aberantov LGBT (lesby, gayov, bisexuálov a transvestitov, ku ktorým by som priradila bez váhania, pedofilov, zoofilov, nekrofilov a iných zvrhlíkov!!!

Zrejme tú politológiu vyštudovala ešte hravejšie ako Richter pri kamošovi rektorovi Murgašovi. A vôbec sa tam nič nenaučila!

Z tohoto rozhovoru mi bolo takmer na zvracanie:

http://www.aktuality.sk/clanok/206537/flasikova-benova-vlada-by-mohla-pohnut-s-registrovanymi-partnerstvami/

Nechápem ako si môže dovoliť radová členka Monča Beňová nariaďovať vláde a predsedovi strany a vlády, čo má robiť? Keď je v nej len obyčajnou radovou členkou !!!!!!!!

Zrejme si uvedená radová členka Smeru pri jej IQ "dreveného vláčika" (Ficov terminus technicus), neuvedomuje že ak by predsedníctvo Smeru do nominovalo na kandidátku do EP: Mickyho mousa, Pepka námorníka, Toma a Jerryho, tak by práve tí zastupovali Slovensko v EP a nie ona!

Obrázok používateľa Anonymný
(neuvedené)
12. jún 2012, 01:31
Zaujímavé, čo píšete. Mohli by ste to prípadne trochu rozviesť (najmä to docentrovávanie marginálnych otázok). Vďaka.
Obrázok používateľa Anonymný
(neuvedené)
12. jún 2012, 05:39
Inga, Ty si blogový transvestita, tak prečo tu strašíš? O Monči si môžeme myslieť svoje, ale aj o tebe, milý môj.
Obrázok používateľa Anonymný
(neuvedené)
15. jún 2012, 09:50
Mimochodom, v slušnej spoločnosti sa posteľové témy nepretriasajú na ulici.
Obrázok používateľa Anonymný
#5
(neuvedené)
16. jún 2012, 09:41
žeby si to ľavica nemala medzi sebou vyjasňovať, pretože ju to rozdeľuje. Ono ju to aj tak v skutočnosti rozdeľuje, či si to želáme alebo nie.

Nakoniec, problém nie je v diferenciácii ľavice, ale v metodologickom zvládnutí tejto diferenciácie. Diferenciácia je pre dnešnú dobu prirodzená, keďže je tu doba sociodiverzity (plurality). A rôzne ľavicové prúdy napriek tomu môžu spolupracovať, ale musia zároveň aj vedieť, v ktorých otázkach môžu spolupracovať a v ktorých sa nezhodnú a treba ich nechať na samotný prúd ako jeho program.

Prečo je tu taká doba (sociodiverzita), ako to vyplýva z usporiadanej dejinnej štruktúry, to je taktiež deliaca čiara, ktorá sa objavuje medzi sociálnodemokratickou ľavicou, ktorá systémovo patrí do kapitalizmu a medzi komunistickou ľavicou, najmä modernou liberálnou komunistickou ľavicou. Starý kapitalistický systém sa poznatkovo a hodnotovo orientuje už len na prežitie, do konzumnej, spotrebnej polohy, tak je teda orientovaná aj jeho poznatková a hodnotová orientácia. Nie na progres, ďalekosiahle zmeny, teda aj rozvíjanie spoločensko-vedného poznania, najlepších antických, buržoáznych i socialistických poznatkových tradícií, ako duchovného zraku ľudstva, ktoré by človeka malo orientovať v zložitosti súčasného sveta. Preto aj sociálna demokracia má problém s vymedzením svojich tém, orientácie, pretože sa chce hlásiť aj k ľavicovým hodnotám orientácie na progres, aj na kapitalizmus a to sa ukazuje v nezmieriteľnom rozpore. Preto si hľadá tzv. náhradné progresívne témy, ako sú (buržoázne) individuálne práva, práva homosexuálov, práva Rómov, ap.

Logika tohto smerovania je zrejme hlavnou príčinou toho, že uznávaná ľavicová novinárka sa hanlivo vyjadrí na stránkach Nového Slova o prvomájových tradíciách, prvomájových pochodoch, ale o mesiac neskôr si ide nohy polámať, aby sa mohla podívať na pochod homosexuálov a rozpísať sa o svojich negatívnych pocitoch na účet ich nepriaznivcov.

Akoby sa tu nedali opisovať opačné pocity, ktoré sme zažili z obťažovania homosexuálmi, ich nespútaného predvádzania svojich homosexuálnych praktík na verejne prístupných miestach.

Nezačal som teoreticky bezdôvodne. Bez toho, aby sme pochopili historické miesto konzumného kapitalizmu, jeho zaradenie vo vývojovej línii, nie sme schopní pochopiť ani takéto smerovanie uznávanej novinárky.
A bez toho nie sme schopní pochopiť ani správanie homosexuálov. Určite, existuje určité prirodzené percento homosexuálov, v tom nie je problém. Problém je v tom, že spotrebná, nihilistická spoločnosť produkuje svojich nielen biologicky zrodených homosexuálov, ale aj sociálne, ktorí nie sú prvotne homosexuálmi, stali sa nimi len snahou nájsť nejaký nový priestor pre svoje užívanie si, konzumné správanie. Z tejto potreby vyplýva aj ich potreba predvádzať sa na verejnosti, obťažovanie ľudí, hľadajúc si nových partnerov na užívanie si. Sám som zažil také obťažovanie a bolo to veľmi nechutné. Z tejto hodnotovej orientácie, na užívanie si, vyplýva aj príbuzná činnosť, pedofília a rozmnožuje sa v spoločnosti čím ďalej, tým viac.

Obťažovanie, hľadanie nových partnerov, s ktorými si to môžem rozdať, sú asi podľa obhajcov osobitných práv homosexuálov progresívnymi črtami, treba ich zaradiť do programu sociálnej demokracie a silne podporovať.

Ja ako teoretik poznám jednu pozitívnu funkciu, ktorú by homosexuáli v budúcnosti mohli plniť v spoločnosti. Tá je však na míle vzdialená od ich aktuálneho argumentovania a správania sa, aj s ich dúhovými pochodmi. Tá funkcia skôr predpokladá skromnosť, obetavosť, nepredvádzanie sa na verejnosti. A je typické, že táto funkcia je neznáma väčšine obhajcov homosexuálov, ani pani autorka sa nenamáhala okrem svojich pocitov sa nad tým hlbšie zamyslieť.

Mne osobne je v podstate jedno, či je niekto homosexuál, som silne pluralitne zameraný. Čo vo mne vyvoláva najväčší pocit zvrátenosti a odporu, nie je homosexuálna orientácia, ale ich užívačná, spotrebná, nihilistická orientácia, ktorú agresívne presadzujú na verejnosti.

Blogy a statusy

Píšte a komunikujte

ISSN 1336-2984