Tešíme sa s tebou, Riško...

Nech sú dôvody pre pád vlády akokoľvek čudné, dobrá správa je, že vláda padla. Pozliepaná pravica už ďalej nemôže vnucovať občanom svoje neoliberálne experimenty. A keďže so Sulíkom už asi nikdy nikto normálny nebude chcieť ísť do koalície, Slovensko sa možno konečne dostane z nekonečnej zákopovej vojny, ktorú tu už dvadsať rokov pravica dokola živí. Aspoň je tu nádej...
Počet zobrazení: 8122
Sulik 3.JPG

Naopak, stratili všetky a najviac Richard Sulík a jeho Sloboda a Solidarita. Jeho cieľ – potopiť euroval – Sulíkovi nevyšiel. Súc si vedomý toho, že euroval nakoniec prejde aj bez jeho podpory, povalil vládu bez akéhokoľvek zisku. Z hľadiska politickej racionality absurdná voľba. Prečo to teda urobil?


Prečo Sulík tak nebojoval za homosexuálov?

Sulík tvrdí, že dôvodom bol jeho principiálny postoj, jeho presvedčenie, jeho pevné morálne zásady. Nuž ale potom sa treba spýtať, kde boli jeho zásady, keď mohol takto isto tvrdo zabojovať za registrované partnerstvá, fajčenie marihuany či iné témy z jeho kultúrno-liberálnej výbavy. Logika nepustí: Na jednej strane máme „neohrozeného Sulíka“ z kauzy euroval, kde sa situuje do polohy principiálneho bojovníka, ktorý je pre svoje presvedčenie ochotný položiť vládu, aj keď nič nezíska, iba dobrý pocit, že nezradil svoje ideály. Na druhej strane máme „ustupujúceho Sulíka“ zo všetkých predošlých káuz, vrátane nesplnených sľubov pre homosexuálov či mladých „trávnikárov“. Pri „normálnom“ politikovi by sa dalo povedať, že svoje sľuby nenaplnil, pretože ich obetoval v mene iných cieľov, v mene politických kompromisov, v mene vládnej stability. Lenže Sulík je predsa iný. Ak niečomu verí, ide za tým hlava-nehlava. Také je ponaučenie z kauzy euroval. A teda logický záver? Na iných kauzách, ako je dekriminalizácia marihuany či registrované partnerstvá Sulíkovi vôbec nezáležalo, inak by pre ne položil vládu s rovnakou vervou ako v prípade eurovalu.


Podčiarknuté a sčítané: Sulík očividne kultúrno-liberálne témy iba zneužil vo svojej kampani. Ako učí postmoderná filozofia, nestačí analyzovať iba to, čo bolo vyslovené či napísané, ale aj to, čo povedané nebolo. V prípade Sulíkovho postoja k eurovalu je aplikácia dekonštrukcie na Sulíkovo správanie priam učebnicová: jasne nám dokazuje, že Sulík zradil všetky svoje ostatné priority. Tým, že vládu položil práve pre euroval, ukázal, že nie je prioritne liberál; že nie je vôbec liberál, ale len – obyčajný populista a euroskeptik. A jeho predvolebná kampaň, ktorú postavil na liberálnych heslách, bola len jedna veľká lož. 


Pred voľbami klamala celá pravica

Pravdaže, Sulík sa bude brániť, že nezmysly sľubovali aj ostatní pravicoví lídri. Bude nám na tlačovkách predčítať z „modrých“ predvolebných brožúrok, v ktorých SDKÚ na čele s Ivetou Radičovou jasne a bez škrupúľ hlásalo, že euroval v takej podobe, v akej sa dnes v Európe prijíma, nikdy nepodporia. Áno, Sulík má pravdu – oni bohapusto klamali a tému pôžičky Grécku iba zneužili v predvolebnej kampani. Prečo to robili? Pretože na rozdiel od Roberta Fica (vtedy ešte úradujúceho premiéra) si mohli dovoliť, čo si už neskôr vo vládnych pozíciách dovoliť nemohli – pred voľbami si mohli dovoliť robiť veľké ramená, lebo nemali žiadnu zodpovednosť. Klasický populistický manéver.

O rok a pol neskôr však už boli v celkom inej pozícii. Ako vládni politici si nemohli dovoliť ísť sami proti celej Európe, nech si mysleli o eurovale čokoľvek. Tu už totiž dávno nešlo o hru na to, kto má pravdu, ale o to, či Slovensko bude v Európe vnímané ako „čierny pasažier“. Čiernych pasažierov nikto nemá rád: pokutujú ich, vyhadzujú z vlaku, zazerajú na nich. Žiaden zodpovedný politik by nechcel svoju krajinu vmanévrovať do tejto pozície. Jedine Sulík. Ten však do tohto zápasu nešiel s mentalitou štátnika či politika, ale s mentalitou sfanatizovaného gerilového bojovníka, ktorý je v mene „revolúcie“ ochotný položiť aj vlastný život.


Žiadne ideály, iba veľké ego

Problém je, že v konečnom dôsledku Sulíkov boj nebol ani len o tej jeho malej osobnej „revolúcii“. Jeho pozíciu si nemožno romantizovať. Nie preto, že Sulík so svojím groteskným výzorom asi nikdy nebude námetom na potlač na tričká ako Che Guevara či predlohou pre film s Melom Gibsonom o škótskom národnom hrdinovi. Samozrejme, Sulík možno sám seba vidí ako ľudového hrdinu, ktorého v závere filmu lámu na kolese, do toho hrá srdcervúca hudba a on kričí: „Slobodáááá!“ Vlastne: „Nie eurovalúúúúú!“

Je to však inak. Rozdiel je v tom, že aj tí najromantickejší revolucionári vždy bojovali za niečo dejinné, za niečo veľkolepé – za revolúciu, za slobodu, za národné oslobodenie, za nadčasové ideály. Sulík však bojoval len a len za seba. On povalil vládu (áno, znie to neuveriteľne!) len kvôli patetickému gestu. Ak by bojoval za to, aby nebol euroval schválený, robil by všetko preto, aby nebol schválený. On však od počiatku počítal s tým, že euroval koalícia schváli bez neho s podporou SMER-u. Dokonca ju k tomu nabádal. Čiže Sulíkovi očividne nešlo o boj proti eurovalu, ale o jeho ego. On – zdôraznime to ešte raz – „veľký On“, monsignor Sulík, si za žiadnych okolností nechcel pripustiť, že by On, veľký monsignor Sulík, zradil svoje presvedčenie. A tak nakoniec zradil všetko, za čo bojoval a ostalo mu ozaj už len to nekonečné ego. Nie nadarmo Goethe kedysi napísal, že nie je nič menej principiálne ako absolútna principiálnosť.


Tri dobré správy

Nech sú dôvody pre pád vlády akokoľvek čudné, dobrá správa je, že vláda padla. Nelogicky, to áno. Ale tak to býva, keď je ego silnejšie ako zdravý rozum. Našťastie pre Slovensko, pozliepaná pravica už ďalej nemôže vnucovať občanom svoje neoliberálne experimenty a keďže so Sulíkom už asi nikdy nikto normálny nebude chcieť ísť do koalície, Slovensko sa asi konečne dostane z nekonečnej zákopovej vojny, ktorú už dvadsať rokov pravica dokola živí, aby mobilizovala svojich sfanatizovaných voličov. Konečne sa politika na Slovensku prestane interpretovať ako boj Dobra a Zla, Spoločenstva prsteňa a Mordoru, neba a pekla, svätcov a démonov. Konečne sa do našej politiky vrátia argumenty namiesto inkvizičných zaklínadiel a honu na čarodejnice. Čiže – ďalšia dobrá správa: z politiky vypadne ten únavný pravicový križiacky element, ktorý Slovensko rozdeľoval na dva nezmieriteľné tábory a ktorý robil z Fica strašlivého satana, jazdca apokalypsy, sedemhlavého draka, slovenského Lorda Voldemorta, všetko v jednej osobe.

A do tretice dobrá správa: pravica sa vyfarbila ako nekompetentná, nestabilná a nedôveryhodná alternatíva, ktorá Slovensko uvrhla do hlbokej stagnácie a nepresadila prakticky nič zo svojich veľkolepých sľubov. Takto by to zrejme dopadlo aj bez Sulíka, ktorý celý proces iba urýchlil a znásobil jeho efekt. Kauza eurovalu je však napriek tomu jedinečná: je natoľko iracionálna, že v slovenskej politológii zrejme nadlho pochová teóriu racionálnej voľby, ktorá sa snaží vnímať politické subjekty ako racionálnych aktérov.    

Táto politický hra nebola o ideáloch. Bola o moci, o veľkých egách a prelomených sľuboch. Ale vydýchnime si: bola to hra s dobrým koncom. A Riško asi má, čo chcel – nech to bolo čokoľvek. Tešíme sa spolu s ním. Tento jeho Nápad ozaj stál za to.

Foto: Záznam z 24. schôdze NR SR

Facebook icon
YouTube icon
RSS icon
e-mail icon

Reagujte na článok

Napíšte prosím Váš text.

Komentáre

Obrázok používateľa Anonymný
(neuvedené)
14. október 2011, 20:24
Nic.Bojim sa, ze vdaka mysleniu ake aj Ty zdielas ani nebude mat sancu nieco urobit.Robim co mozem, aby mohla.Ty nechces?
Obrázok používateľa Anonymný
(neuvedené)
14. október 2011, 21:03
co najprv pisala a potom myslela.Tentokrat niekto pisal, ale mysliet sa mu neraci ani po tom."Ja uznávam právo pravičiarov, ale hoci aj Vás na svoj spôsob života, ale zároveň oň nemám záujem."Predstav si že na svete existuje len jeden jediny praviciar (vykoristovatel) a jediny laviciar(proletar) Ty .Myslis ,ze ho bude zaujimat ci mas zaujem o to aby si ho mohol vykoristovat Ty?Len mi proBuh nenapis, ze ano.
Obrázok používateľa Anonymný
#11
(neuvedené)
14. október 2011, 22:09
Predchádzajúci diskutujúci píše: "Často sa omieľa, že Smer nie je skutočná ľavica či autentická sociálna demokracia. Možno nie. Ale vie mi niekto z vás povedať, či v súčasnosti je nejaká reálna politická sila na slovenskej scéne, ktorá môže aspoň zmierniť úpadok toho čo často nazývame sociálnym štátom? Ak to niekto vie, nech mi to prezradí!" S tým súhlasím. Okrem toho, vyznávam aj známu zásadu, že nesúhlasím s vašim názorom, ale budem robiť všetko preto,aby ste ho mohli vyjadriť. Lenže, nie vždy ide o názory a nie vždy o normálnu, ľudskú diskusiu. Tí, ktorých sa to týka, nemohli by ste si nájsť iné pole,kde by ste si navzájom dokazovali svoju dôležitosť?
Obrázok používateľa Anonymný
(neuvedené)
14. október 2011, 22:34
či v súčasnosti je nejaká reálna politická sila na slovenskej scéne, ktorá môže aspoň zmierniť úpadok toho čo často nazývame sociálnym štátom?Ano vie.Nie je! Keby aj nejaká reálna politická sila bol tak nema realnu sancu to urobit.Z opozicie to neide .To nam 15 mesiacov predvadzala.Je malo pravdepodobne ,ze bude vladnut sama.Ci by to urobila sa nevie .S KDH bude robit politiku KDH.To sa vie.Inu alternativu nema.V strede a vlavo od stredu je sama so sebou.PS:"Okrem toho, vyznávam aj známu zásadu,..."Preco sa jej nedrzis ?Uz ked ju mas? A posielas ich niekam ,kde by si ich nepocul?Este otazka?
Obrázok používateľa Anonymný
(neuvedené)
14. október 2011, 22:46
Ako jeden z editorov stránky Slovo nie som anonym a bol by som rád,keby sa na tejto stránke vyjadrovali rovnako len ľudia, ktorí sa za svoju identitu nehanbia.
Obrázok používateľa Anonymný
#7
(neuvedené)
14. október 2011, 23:01
SaS je podľa mňa strana ideálu "breivik". Bude zaujímavé, koľko dostane hlasov. Zaujímave tiež je, že SDKU - DS sa ukázala ako strana demokratickej maloburžoázie, týmto z nej padol prach, ktorý kryl, čo sú zač. Smer - SD si prevzal ideál sociálneho štátu západného nástroja studenej vojny hoci ho už západ v PES opustil. K čomu šiel socializmus západu? Od roku 1945 k vojnovému liberalizmu sociálneho štátu v dokonalosti roku 1989, aby dosiaho dnešný stav: socializmus Európy je liberalizmus. V tej istej relácii Mikloš správne: ľavica "radikálna" na nič nemá. Ale Smer - SD nie je radikálna ľavica! Ste si asi všimli, som čitaterľ Marxa, Engelsa, Lenina, Smer - SD nevolím. A presne povedané za demokratickým buržujom Miklošom, na všetko má liberlizmus, takže mu prajem mnoho úspechov, nech robí, čo vie, pretože inak sa neodhalí čo vie. A pokiaľ nezlyhá v riešeniach liberalizmus, nemá šancu marxistický socializmus. Logicky: Smer - SD koná jedine možnú voličmi podporovanú ľavicovú politiku, prajem mu, vydržať, ste dobrí. Iba škoda, že tu máme marxistov, ktorí sa k tomu priznávajú i nepriznávajú, a pre slepotu / z peňazí / a čí závisť / k osobnosti / kydajú oplzlosti na Smer - SD. "Vďaka program za zverejnenie môjho textu, pretože výmazom textov nado mnou víťazíš."
Obrázok používateľa Anonymný
(neuvedené)
14. október 2011, 23:23
vsetci budeme editormi?Pre koho? Pre editorov ?Mne je uplne jedno ci si Polak ,Cech alebo Madar.Nemam potrebu kadrovat .Nevyjadrujem sa k EP ,ale k tomu co napisal.Ak ma editor problem s vecnou diskusiou nemal sa do nej pustat.
Obrázok používateľa Anonymný
(neuvedené)
14. október 2011, 23:45
zastaviť ho však nemôže. Na to by musel mať dostatočné zdroje, ako ich dnes nemá ani EÚ, ani celá civilizácia. Sociálne demokracie sú subjektom evolučného pokračovania kapitalizmu po zániku klasického kapitalizmu v konzumnej podobe. Je to slepá vývojová línia, ktorá pomaly končí, jej zdroje sa vyčerpávajú. Nedávno síce ešte v zúfalstve zhltla Líbyu, aby si privlastnila jej zdroje, ale tým zlikvidovala jeden z úspešných afrických štátov a otvorila dvere prílivu migrantov a vzniku ďalších islamských štátov.

Áno, Smer je dnes najsilnejšia strana a treba to rešpektovať. Ale zároveň treba vidieť reálne jeho možnosti. Môže získať hoci aj 80 percent hlasov, môže získať absolútnu možnosť presadzovať svoj program, ale oproti dnešnému stavu toho veľa nezmení. Pôsobia tu objektívne tendencie a strany sa im prispôsobujú, bez ohľadu na to, či mali v programe ľavicové alebo pravicové predsavzatia. A tak môžme vidieť, že pravica prevádza ľavicové kroky, ľavica pravicové.
Obrázok používateľa Anonymný
#12
(neuvedené)
15. október 2011, 09:07
"Často sa omieľa, že Smer nie je skutočná ľavica či autentická sociálna demokracia. Možno nie. Ale vie mi niekto z vás povedať či v súčasnosti je nejaká reálna politická sila na slovenskej scéne, ktorá môže aspoň zmierniť úpadok toho čo často nazývame sociálnym štátom? Ak to niekto vie, nech mi to prezradí! jozef schwarz"

******************************

Žiaľ vo všetkom máte pravdu. Práve preto je namieste do nekonečná pripomínať funkcionárom Smeru, že politiku, ktorú robia, robia pre svoje blaho a nie pre blaho zbedačeného (najchudobnejšieho v EÚ) národa!!!

My (námezdní pracujúci) sme tu kapitalizmus v žiadnom prípade nechceli a už vonkoncom nie libertiánsky Miklošovský. Ľudia sa v nádejí na zmenu od Miklošovsko-Mečiarovských zlodejín upnuli na Fica ako na "spasiteľa" z kapitalistickej poroby! A čo sa deje, vidíme všetci. Smer nemá žiaden reálny program, ktorý by viedol národ k prosperite pre tých najchudobnejších. Fico sa už vyrovnal s tým, že tomuto chudobnému národu niet pomoci, tak pomáha si v prvom rade seba a svojim vyššie postaveným spolustraníkom. Takúto šialene egoistickú a utilitaristickú Tretiu cestu (medzi pseudo socializmom a kapitalizmom) sme tu určite nechceli! Ja som v r. 2002 volila KSS a "Arvajovci" sklamali na celej čiare! V r. 2006 som volila Smer a Ficoví "Hanzelovci" tiež sklamali ešte viac, lebo na rozdiel od komunistov boli vo vláde s dominantným postavením !!! Nasľubovali pred voľbami v r. 2006 hory-doly a z ich programu okrem zachovania Miklošovho status quo sa nerealizovalo takmer nič! Azda sa nemôžu chváliť, že vrátili poškodeným invalidom dôchodky, keď im to nálezom nariadil Ústavný súd! Alebo zrušením 20 korúnových "zajacoviek" tiež nevytrhli Slovensko z biedy. Ja som u lekára nebola asi 8 rokov a na preventívne prehliadky k stomatologovi chodím, len preto, aby som nestratila nárok na ošetrenie zo zdratotného poistenia, ktoré si platím!

Položme si otázky:

1, prečo funkcionári Smeru ak sa chvália kade chodia, že sú ľavicovou stranou (hoci buržoáznou) nezrušili rovnú daň, keď mu tak záleží na ľuďoch? Heslo Smerom k ľuďom bolo ako myslené? K tým bohatým sponzom? Len tí sú ľudia z ktorých majú bezprostredný profit??? Najmä ak sa pasuje za zástancov sociálneho štátu. Všetci vieme, že sociálny štát s rovnou daňou je kolosálna hlúposť!!! Rovná daň vyhovuje len bohatým podnikateľom(buržujom), nie námezdným pracujúcim (proletárom)!

2, Prečo v čase pred krízou neodškodnili klientov nebankoviek, keď to svinstvo sa stalo za ministrovania Brigity Schmognerovej z SDĽ = predchodkyne Smeru? Fico zabudol na to, čo je to politická zodpovednosť za škody spáchané na obyčajných ekonomický a finančne negramotných ľuďoch??? Alebo chce tvrdiť, že ex Weisová SDĽ sa neintegroval do Smeru, tak sa ho to netýka. Lenže potom prečo bývalý čelný predstavitelia SDĽ ak zlyhali na celej čiare tak, prečo robia veľvyslancov (P. Weiss, Migaš)? Alebo

3, Prečo sa nezrušili súkromné zdravotné poisťovne, ktoré si vytvárajú zisk na úkor pacientov a zdravotníckych pracovníkov z verejných zdrojov?

4, Prečo sa nezrušili DSS, ak sa podľa Fica jednalo o vlastizradu? Dokonca sa ani nezmenil pomer 9:9 v prospech sociálnej poisťovne!!!

RESUME: Ak s dôrazom prihliadneme, že Smer mal drvivú väčšinu vo vláde a neurobil v prospech zásadných zmien v prospech námezdných pracujúci nič, tak aký sociálny štát to buduje? Zrejme rezidentne liberálny ako "nočný strážnik"

Obrázok používateľa Anonymný
#8
(neuvedené)
15. október 2011, 10:13
pravicovi zabavaci su kazdemu jasny, kazdemu zrozumitelny vdaka takym "esam" ako dzurinda, radicova, sulik, palko atd. pravicovi provokateri su vsak nejasni, lebo nikto nevie, ci sa jedna len o beznu ludsku hlupost, alebo je ta hlupost platena a ucelova...

povazujem za velmi divne, ked na strankach asi jedineho renomovaneho lavicoveho webu husto pisu diskusne prispevky ludia, vydavajuci sa za laviciarov, ktori sa vobec netesia z toho, ze padol sulikov odvodovy bonus, ze padla pentagroup privatizacia nemocnic, ze od prveho marca pravdepodobne nebudu musiet nasi mladi musiet povinne odvadzat 9% zo svojho prijmu na konta sukromnych DSS...

namiesto vydychu ulahcenia sa to tu hemzi prispevkami nadavajucich na stranu SMER, ktorej vdacime za to, ze pripravovane tunelovanie pritomnosti a buducnosti bolo aspon nateraz stopnute. editori a spravcovia tejto stranky by sa mali zamysliet nad tym, ci by nebolo vhodne zaviest registraciu, alebo nejakym inym sposobom urobit poriadok a zabranit praviciarskym provokaterom v otravovani aspon tohto maleho lavicoveho priestoru...
Obrázok používateľa Anonymný
(neuvedené)
15. október 2011, 12:11
si sa zaradil k inkvizicnikom ? Ked Vam dochadzaju argumenty znasate drevo na hranice.To si s KDH budete rozumiet.Tym robite Smeru medvediu sluzbu. Hlavne Ty TONDO vymyslaním zasluh mi pripominas hladacov papezovych zazrakov.Vsetci predsa vedia ,ze o pozastavwenie reformy (ak sa pozastavi)sa pricinil hlavne ten co drzal baloniky.Jasanim nad tym chces zatienit pricinu toho preco tie baloniky pustil?Ale hlavne dosledky na lavicoveho volica ak Smer zachrape na Tvojich vavrinach.Ja kricim BUDICEEEK !!!Po 10.marci sa to vsetko moze vratit a pribudnu dalksie daleko horsie veci.
Obrázok používateľa Anonymný
(neuvedené)
15. október 2011, 12:59
teba Grigoryj sklamala najprv strana Hlinkova, potom ta sklamali komunisti, potom OF, potom VPN, potom ODU, potom KDH, sklamal ta Meciar, Budaj, Fedor Gal, sklamala ta Praha, Bratislava, Uzhorod aj Mukacevo, sklamali ta katolici, evanjelici, kalvini, sklamala ta cirkev ceskobratska, susedia aj blizka a vzdialena rodina - takze sa psychologicky pripravujes na chvilu, kedy ta sklame aj strana SMER...
Obrázok používateľa Anonymný
(neuvedené)
15. október 2011, 14:11
viete pan Anton nebudem Vas uražat ako niekto druhy, viem a vidim na akom principe pracuju miestne organizacie strany Smer. Nasackuju sa tam ludia, ktori cez stranu dostavaju rozne benefity spocivajuce v umozneni sa zamestnat, vybavit skolu, dostat dobru zakazku pre firmu atp. Zivot bezneho obcana a jeho problemy ich pramalo zaujimaju. Ich predvojebne kortesacky spocivaju v kulturnom programe s nejakou znamou osobou, programe miestne znameho suboru, nejake vopred pripravene otazky znameho moderatora a podme dalej. Co ludi zaujima, trapi, ako riesit miestne problemy je im ukradnute. Nepotrebuju stranikov, pravidelnu pracu s nimi. Staci im povedat , co ludia chcu pocut a riesenie problemom sa uz nejako neskor zakamufluje. Ved sme to nemohli lebo... . Tato demokracia nema spatnu vazbu politikov na obcanov. No zato sme si vinni sami.Pretoze im to dovolime.
Obrázok používateľa Anonymný
(neuvedené)
15. október 2011, 14:22
Ako Bohapusto splietas R.FICO: Prosím nežartujte. Zase ste prišli ako apologéti Ivety Radičovej a pravicovej vlády? ROZPADLI SA VLASTNOU VINOU. Čítajte viac: http://www.sme.sk/c/6098128/robert-fico-smer-by-mohol-vladnut-sam.html#ixzz1aqtBC2IS Napis Robovi ,ze ho sklamal Franc - Jozef a Marka -Terka
Obrázok používateľa Anonymný
(neuvedené)
15. október 2011, 15:51
kto vam za to moze, ze tu niekto nastolil surovy ranny kapitalizmus? ja teda nie a strana SMER urcite tiez nie, takze placete na nespravnom hrobe...
Obrázok používateľa Anonymný
(neuvedené)
15. október 2011, 15:52
...
Obrázok používateľa Anonymný
(neuvedené)
15. október 2011, 16:22
Ak Ti nevadi ,ze robis to iste co "apologéti Ivety Radičovej a pravicovej vlády"?Fico Ti odkazuje aby si nezartoval.On tvrdi uplne vazne ze smeruje k vlade jednej strany ,co nepoklada za dobre (ja tvrdim uz roky, ze aj malo pravdepodobne),alebo k spolupraci s pravicou.Ak ho pravda niekto z penazokopov bude chciet.Ja tvrdim ,ze nie a ak tak sa zo Smeru stane penazokop.Naviac namedzny penazokop.Nebude kopat ani pre seba ani pre svojho volica ,ale pre pravicoveho koalicneho partnera.Odmenou mu bude hrob,ktory mu vykope jeho pravicovy koalicny partner.Ten rozhovor stoji zato citat.Politika nieje o iluziach.
Obrázok používateľa Anonymný
(neuvedené)
15. október 2011, 16:42
Skor ten co stal s Ficom v trenirkach na chodniku.Zatial co demokrati rozkradali vysledky prace jeho mozolov.Divis sa mu ,že je mu smutno ,ked vidi ako sa mu chichocu ti, co ich na ten chodnik poslali .Z teplucka pod Ficovym kridlim ? Tu poznamku voci lacovi ja pokladam za cynicku.
Obrázok používateľa Anonymný
#9
(neuvedené)
15. október 2011, 17:25
Taký nápis na tričku som dnes niekde videl :-) Nech je ako chce, nikdy som nemyslel, že mi ten sociopat tak zdvihne náladu. Vláda padla a tak máme šancu na zmenu. Aká bude to sa uvidí. Ale v mojom okolí sa ľuďom uľavilo. Všetci svorne tvrdia (bez ohľadu na to čo volili), že už bolo načase a že horšie to už snáď byť nemohlo. A tak zavládol mierny optimizmus. Teraz by som potreboval jednu vec. Aby ma niekto presvedčil, že nemám zase voliť KSS ale sa mám spoľahnúť, že SMER začne po drvivom víťazstve (tipujem minimálne 51% kresiel ak nie viac) robiť politiku pre ľudí práce a nie pre korporácie. Bol by som nerád ak by tých pár % nakoniec chýbalo pri konštrukcii experimentu zvaného jednofarebná socdem vláda.
Obrázok používateľa Anonymný
(neuvedené)
15. október 2011, 18:54
"namiesto vydychu ulahcenia sa to tu hemzi prispevkami nadavajucich na stranu SMER, ktorej vdacime za to, ze pripravovane tunelovanie pritomnosti a buducnosti bolo aspon nateraz stopnute. editori a spravcovia tejto stranky by sa mali zamysliet nad tym, ci by nebolo vhodne zaviest registraciu, alebo nejakym inym sposobom urobit poriadok a zabranit praviciarskym provokaterom v otravovani aspon tohto maleho lavicoveho priestoru... anton b."

*******************************

Pán inkvizítor anton b." nechystáte sa preverovať nielen IP adresy, ale aj slipy, nohavičky a podprsenky, či nie sú náhodu "koalične" modré, alebo "opozične" červené so žltou hviezdou, kosákom a kladivom? Vaše občasné totalitno-dementné názory a postoje mi pripomínajú Hríba, ktorý má tiež patent na jediný správny názor, nech je akýkoľvek debilný pre drvivú väčšinú Slovákov!!! Podobne drvivú väčšinu Slovákov Ficová oportunistická politika poriadne štve! Najhoršie na tom je to, že nemajú akternatívnu stranu na ľavo od stredového buržoázneho Smeru, ktorá by sa dostala do parlamentu! Táto zúfalosť sa prejavuje v mnohých príspevkoch, čo je pochopiteľné, ale pre totalitne uvažujúceho antona b. určite nie! PS: Tvorím s viacerými prispievateľmi konštruktívnu opozíciu z ľava ku oportunistickému Smeru! Mňa na rozdiel od vás nečaká žiaden smerácky teplý flek politického nominanta za pochlebovanie a podlizovanie sa, ak náhodou Smer bude vo vláde! Môj postoj a názor nie je na predaj, na rozdiel od pár nekritických pochlebovačov!

Stránky

Blogy a statusy

Píšte a komunikujte

ISSN 1336-2984