Čo degraduje vysielanie

Od 1. januára platí zákon o lotériách, ktorý hneď po svojom schválení vyvolal širokú diskusiu. V praxi nastala situácia, keď sú médiá nútené ho obchádzať. Keď totiž chce nejaké rádio darovať poslucháčovi napríklad vstupenku na najnovší film v slovenských kinách, musí mu moderátor položiť ľahkú vedomostnú otázku.
Počet zobrazení: 1134

Od 1. januára platí zákon o lotériách, ktorý hneď po svojom schválení vyvolal širokú diskusiu. V praxi nastala situácia, keď sú médiá nútené ho obchádzať. Keď totiž chce nejaké rádio darovať poslucháčovi napríklad vstupenku na najnovší film v slovenských kinách, musí mu moderátor položiť ľahkú vedomostnú otázku. A tak sa stáva, že kvôli nejakej cene vám stačí mať znalosti malého dieťaťa. Vyžaduje sa napríklad zodpovedanie otázok typu: koľko prstov máte na ruke, aký je dnes deň či mesiac. Súťaže takéhoto charakteru však znehodnocujú vysielanie. Na druhej strane, otázne je, čo je v dnešnej dobe nenáročná vedomostná otázka. Keď si totiž pozrieme napríklad reláciu Aj múdry schybí, môžeme len žasnúť nad výrokmi niektorých našich spoluobčanov. Veď, kedy sa niekto z nás učil o vybraných slovách po š (jedna z otázok posledného vydania)? Povedali by ste si, že práve toto spadá pod spomínané kritériá ľahkej, nenáročnej otázky. Mýlite sa. V relácii Eleny Vacvalovej a Olivera Andrassyho na túto otázku neodpovedal správne nik. Skôr zazneli výroky typu šampón, Šimon, Šimonovič, atď. Znamená to, že moderátor relácie musí, vzhľadom na vzdelanostnú úroveň Slovákov, poriadne popremýšľať nad znením vedomostnej otázky.

Facebook icon
YouTube icon
RSS icon
e-mail icon

Reagujte na článok

Napíšte prosím Váš text.

Blogy a statusy

Píšte a komunikujte

ISSN 1336-2984