Reklama
Reklama

Nedeľa má byť pre ľudí

Pred časom sa na košického katolíckeho arcibiskupa Tkáča mala obrátiť skupina zamestnankýň istého veľkého obchodného podniku so sťažnosťou, že ich zamestnávateľ doslova ženie pracovať v nedeľu. Na všetko úsilie nájsť nejaké prijateľné riešenie reagoval argumentom - takým typickým pre našu súčasnosť - ak sa vám nepáči, môžete ísť, na vaše miesta čakajú desiatky iných, čo by veľmi radi pracovali, trebárs aj v nedeľu či cez sviatky.
Počet zobrazení: 869

Pred časom sa na košického katolíckeho arcibiskupa Tkáča mala obrátiť skupina zamestnankýň istého veľkého obchodného podniku so sťažnosťou, že ich zamestnávateľ doslova ženie pracovať v nedeľu. Na všetko úsilie nájsť nejaké prijateľné riešenie reagoval argumentom - takým typickým pre našu súčasnosť - ak sa vám nepáči, môžete ísť, na vaše miesta čakajú desiatky iných, čo by veľmi radi pracovali, trebárs aj v nedeľu či cez sviatky. Za najväčšie sviatky sa v našej kultúre považujú Vianoce. Nie všetci však môžu byť pri štedrovečerných stoloch. Aj vtedy musia pracovať ľudia v mnohých profesiách. V nedeľu zase pracujú policajti, lekári na pohotovosti, zamestnanci telekomunikácií i viacerých priemyselných podnikov. Problém však spočíva v tom, že existujú pracoviská, ktorých nepretržitú prevádzku nemožno považovať za nevyhnutnú pre riadny chod spoločnosti, ale za čosi nadbytočné. Má to byť napríklad predaj v hypermarketoch. Sotva niekto spochybňuje, že by istý čas v nedeľu mali byť otvorené potravinárske obchody. Napokon, prečo by sme vtedy nemohli ísť kúpiť i tovar dlhodobej spotreby, navyše keď cez pracovný týždeň na to nemáme čas. Problém má však dve stránky. Nielen ten, kto má chuť v nedeľu čokoľvek nakupovať, ale aj ten, kto musí v nedeľu pracovať v obchode. Ešte v minulom storočí bola vo svätení nedele najdôslednejšia Veľká Británia. V ten deň tam boli zatvorené nielen všetky obchody, ale aj krčmy a nesmeli hrať ani divadlá. O pochmúrnosti a nude britskej nedele písal napríklad Karel Čapek. Lenže, ak by sme mali prijať biblickú zásadu, že nedeľa je pre ľudí, a nie človek pre nedeľu, budú musieť byť vždy aj takí pracovníci, ktorí obetujú svoje sviatočné voľno, aby nedeľu „poľudštili“. Lenže, mali by to robiť dobrovoľne a táto ich obeť by sa mala primerane kompenzovať.

Facebook icon
YouTube icon
RSS icon
e-mail icon
     
Reklama
Reklama
Reklama

Blogy a statusy

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama