Reklama

STV tŕňom v oku

Zdá sa, že po boji tlačových agentúr sa niečo podobné črtá aj na slovenskom televíznom trhu. Tŕňom v oku predstaviteľov súkromných médií sú programy STV, ktoré zabezpečujú súkromné firmy na kľúč. Podľa informácií istého denníka sa súkromné televízne a rozhlasové spoločnosti cítia existenčne ohrozené komerčnými praktikami tých verejnoprávnych, najmä STV.
Počet zobrazení: 975

Zdá sa, že po boji tlačových agentúr sa niečo podobné črtá aj na slovenskom televíznom trhu. Tŕňom v oku predstaviteľov súkromných médií sú programy STV, ktoré zabezpečujú súkromné firmy na kľúč. Podľa informácií istého denníka sa súkromné televízne a rozhlasové spoločnosti cítia existenčne ohrozené komerčnými praktikami tých verejnoprávnych, najmä STV. Preto požadujú, aby sa v nej zrušili reklamy. Nikoho hádam ani neprekvapí, že za touto iniciatívou stojí v prvom rade komerčná televízia Markíza. Najprv jej predstavitelia útočili proti udeleniu zaujímavých frekvencií pre TV Global, do ktorej vstúpil český mediálny magnát Jan Železný. Hneď totiž pochopili, že už aj tak malý reklamný koláč by sa ešte väčšmi stenčil. A z čoho žije komerčná televízia? No predsa z reklamy! Teraz teda požadujú zastavenie príjmov z reklamnej činnosti pre STV, ktorá sa už i tak topí v dlhoch. Ak by to prešlo, ubrala by sa jej aj tá časť finančných prostriedkov, ktorá túto inštitúciu ako-tak drží nad vodou. Na druhej strane by programy na kľúč mohli skvalitniť vysielanie doteraz málo záživnej STV. Takúto taktiku zväčša využívajú súkromné televízie, a tak je obava z konkurencie ešte väčšia. Hľadajú sa preto zámienky a dôvody, prečo takáto forma tvorby programu verejnoprávneho média nie je správna, respektíve, praktiky jeho tvorby sú nanajvýš čudné. A opäť sa vyťahujú pojmy z oblasti korupcie či klientelizmu. Všetko má svoj jasný cieľ – zdiskreditovať STV, vrátiť ju do jej pôvodného „nudného“ šatu a zakázať v nej reklamu. Na otázku, komu by takéto riešenie najviac prospelo, azda ani netreba odpovedať. Autorka článku týkajúceho sa tejto problematiky v denníku Nový čas nezabudla na záver podotknúť, že do uzávierky sa jej riaditeľ STV Milan Materák neozval, zatiaľ čo šéf TV Markíza Vladimír Repčík promptne reagoval ešte pred odchodom na lyžovačku. Ten však vedel, čo robí a o čo v tejto hre vlastne ide.

Facebook icon
YouTube icon
RSS icon
e-mail icon

Reagujte na článok

Napíšte prosím Váš text.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
     
Reklama

Blogy a statusy

Reklama