Nový trend trávenia voľného času

Na Slovensku sa nám začína nová kultúra, respektíve prišla k nám otvorením prvého, vtedy ešte supermarketu. Dnes je v každom väčšom meste aspoň jeden hypermarket. Niekde dokonca aj viac. A tak Slováci riešia najmä cez víkendy dilemu, do ktorého ísť.
Počet zobrazení: 946

Na Slovensku sa nám začína nová kultúra, respektíve prišla k nám otvorením prvého, vtedy ešte supermarketu. Dnes je v každom väčšom meste aspoň jeden hypermarket. Niekde dokonca aj viac. A tak Slováci riešia najmä cez víkendy dilemu, do ktorého ísť. Zároveň sme svedkami nového fenoménu – zatiaľ čo veriaci idú v nedeľu dopoludnia do kostola, druhá časť národa si to namieri rovno do hypermarketov. Nedávno som si v jednom nemenovanom vypočula rozhovor dvoch mamičiek. Jedna sa pýtala druhej, čo tam robí. Otázka sa mi zdala dosť nepochopiteľná, veď čo sa už len dá robiť v obchode? No predsa nakupovať, nie?! O to viac ma prekvapila odpoveď: „Chodíme sa sem s deťmi poprechádzať, keď nemáme doma čo robiť.“ Takže, takýto je dnes trend trávenia voľných chvíľ v kruhu rodiny. Už to nie sú prechádzky v prírode, ale medzi regálmi. Niekto by mohol povedať: aspoň že sa deti len tak neflákajú po vonku alebo nesedia pred televízorom. Takto sú aspoň pod jednou strechou... Keď biskupská konferencia protestovala proti otvoreným obchodom v nedeľu, v niečom mala zrejme pravdu. Ak by sme totiž spomínané obchody nemali, možno by sme tam v nedeľu ani nechodili. Síce, hovorí sa, že žijeme v rýchlej dobe, keď nemáme čas nakúpiť si cez týždeň. Podľa jedného slovenského humoristu sa to rozpráva už od sedemdesiatych rokov. Takže, zrejme to nie je v dobe. Jednoducho sme si zvykli. Vieme, že sa nemusíme cez týždeň naháňať, lebo nakúpiť si môžeme aj neskoro večer či cez víkend. A keby sme sa cez víkend nudili, môžeme sa ísť poprechádzať do hypermarketov. Keď jedna z nemenovaných spoločností otvorila svoj prvý obchod v Humennom, nevedela som si vysvetliť, prečo ho lokalizovala do oblasti s azda najväčšou mierou nezamestnanosti. Dnes si svoju voľbu veľmi vychvaľuje. To, že aj v týchto oblastiach je vysoká kúpyschopnosť obyvateľstva, o čomsi svedčí. Zdá sa, že čierna práca na Slovensku stále prekvitá.

Facebook icon
YouTube icon
RSS icon
e-mail icon

Reagujte na článok

Napíšte prosím Váš text.

Blogy a statusy

Píšte a komunikujte

ISSN 1336-2984