Mladých ľudí pre prax

Čo treba robiť, aby sa zlepšila situácia v školstva? - Malo by sa pokračovať v trende, ktorý začal minister Milan Ftáčnik. Mal by sa dôsledne v tomto rezorte uplatňovať zákon o verejnej službe, na základe ktorého sa pomerne dobre riešila platová otázka učiteľov.
Počet zobrazení: 1245

Ľudmila Vozárová, pracovníčka odboru školstva v Senci

Čo treba robiť, aby sa zlepšila situácia v školstva? - Malo by sa pokračovať v trende, ktorý začal minister Milan Ftáčnik. Mal by sa dôsledne v tomto rezorte uplatňovať zákon o verejnej službe, na základe ktorého sa pomerne dobre riešila platová otázka učiteľov. Do praxe by sa tiež mal uviesť program Milénium. Prijatý zákon o financovaní školstva zabezpečuje objektivitu pri rozdeľovaní prostriedkov pre jednotlivé okresy. Hoci ešte nie je dokonalý, vychádza z princípu solidarity. Nie som proti platnosti kompetenčného zákona v oblasti školstva, no riadiace právomoci ministerstva netreba likvidovať, samospráva by sa mala starať najmä o prevádzku. Na základných školách by sa mala zaviesť funkcia pedagóga voľného času, ktorý by pomáhal organizovať mimoškolské aktivity detí ako prevenciu proti mnohým súčasným negatívnym javom, akým je užívanie drog a podobne. Nášmu školstvu sa vyčíta, že nie je dostatočne blízke praktickému životu. Čo by sa dalo v tomto smere zlepšiť? - Pôsobila som v oblasti základného školstva. Tam by pomohol systém voliteľných predmetov, no táto možnosť je obmedzená nedostatkom finančných prostriedkov. Deti, ktoré majú predpoklady pre štúdium na vysokých školách, by mali teoretické predmety. Tie menej nadané by sa vzdelávali v praktickejších oblastiach. Volebný program SDA obsahuje požiadavku, aby sa stredné školy a učilištia prepojili s praxou, aby podnikatelia predkladali požiadavky, akých absolventov potrebujú, aby sme vychovávali mladých ľudí pre prax, a nie pre armádu nezamestnaných.

zhováral sa Peter Greguš

Facebook icon
YouTube icon
RSS icon
e-mail icon

Reagujte na článok

Napíšte prosím Váš text.

Blogy a statusy

Píšte a komunikujte

ISSN 1336-2984