Reklama
Reklama

Stroskotá veľtrh marketingovej komunikácie pre nezáujem vystavovateľov?

Druhý deň z triapoldňovej výstavy, krátko po poludní. Poviete si, čas ako stvorený na návštevu tých najpovolanejších, ktorých meno na mediálnom poli čosi znamená. Ešte nie sú celkom znudení a už majú za sebou počiatočný zhon.
Počet zobrazení: 890

Druhý deň z triapoldňovej výstavy, krátko po poludní. Poviete si, čas ako stvorený na návštevu tých najpovolanejších, ktorých meno na mediálnom poli čosi znamená. Ešte nie sú celkom znudení a už majú za sebou počiatočný zhon. Ak ste si však tento úmysel priradili k súradniciam Bratislavy, konkrétne petržalskej Incheby, zostali ste po prekročení vstupnej brány nemilo prekvapení. Veľtrh marketingovej komunikácie Intermedia, ktorý sa konal minulý týždeň, totiž nebol vôbec nijaké veľké sústo. Ani pre laickú, nieto už pre odbornú verejnosť. Vystavovatelia a odborníci z oblasti médií, reklamy a marketingu mali možnosť zmerať si sily (?) už po ôsmy raz. Tento ročník (pod názvom Intermedia SIGN 2002 spojil v sebe dva veľtrhy – Intermediu a veľtrh výroby písmen a znakov pre reklamu SIGN) však mnohí, v uplynulých ročníkoch štandardní vystavovatelia doslova odignorovali. Chýbali všetky televízne spoločnosti a rádiá pôsobiace na slovenskom trhu, s výnimkou Slovenského rozhlasu, neoplatilo sa prísť ani najväčším vydavateľstvám. Po vcelku úspešnom rozbehu tento rok Intermedia jednoducho stagnovala. Nemal kto vystavovať, nebolo pre koho. Že by ani nebolo čo? Hlavným dôvodom na neúčasť spoločností, ktoré majú na slovenskom trhu tlače, rozhlasu a televízie naozaj čo povedať, je absencia odbornej verejnosti a iná predstava o spôsobe komunikačných aktivít. I preto mal tento ročník Intermedie nádych nesúrodej prezentácie niekoľkých veľkých vydavateľstiev, prizdobenej čačkami darčekového a prezentačného tovaru iných vystavovateľov. Intermedia sa však predsa len pokúsila ratovať slávu hodnú svojho mena. Spojením s výstavou Printing sa organizátori usilovali priniesť ucelenú ponuku reklamných a tlačiarenských služieb pod jednou strechou. Mohlo sa to však podariť, keď doslova chýbal jeden z partnerov... Ohnivkom v hre mal byť aj 9. ročník hudobného veľtrhu EXPOMUSIC, ktorý bol tiež súčasťou Intermedie. Dvanástimi (12!) výstavnými stánkami však organizátori dlhodobú krízu v hudobnom priemysle nevyriešili. Dokonca sa nedalo hovoriť ani o nijakej prehliadke hudobných nástrojov, hudobných vydavateľstiev či firiem podnikajúcich v hudobnom priemysle. Ponuka pod hlavičkou EXPOMUSIC pripomínala skôr stredoškolskú burzu vecí majúcich čo-to spoločné s hudobným priemyslom, za ktorú by sa nemusela hanbiť nijaká partia z ulice. Intermedia je určená najmä odbornej verejnosti. Čo však robiť, keď ju odborná verejnosť pre nedostatočnú úroveň ignoruje? Začarovaný kruh, z ktorého hľadať východisko zavretím dverí zo strany vystavovateľov – de facto odbornej verejnosti, nie je tým najšťastnejším riešením. Výhľad do budúcnosti vidia odborníci jednoznačne – odborne. Zo strany vystavovateľov, návštevníkov, ale najmä organizátorov. Pretože rozšíriť, resp. udržať (v bratislavskom prípade by som sa prikláňala k prvému slovku) klientelu, pomôže jedine kvalitný sprievodný program. Jedine v diskusiách, workshopoch, súťažiach či kultúrnych programoch sa totiž dá hovoriť „zoči-voči“ s cieľovými skupinami, nevynímajúc ani odborné rozširovanie poznatkov o novinkách či technológiách. Ťažko sa však bude organizátorom veľtrhov takéhoto zamerania vymýšľať a zatraktívňovať ich podujatie, ak všetci tí, ktorí majú čo na mediálnom poli povedať, zaujmú polohu pštrosa a uspokoja sa so sebe vlastným spôsobom marketingovej komunikácie.

Facebook icon
YouTube icon
RSS icon
e-mail icon
     
Reklama
Reklama
Reklama

Blogy a statusy

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama