Kladivom medzi oči

Režisér verejnoprávnej televízie nedávno v nemenovanom denníku vyjadril „vďaku za každých nových Mojsejovcov“, lebo, ako sa nazdáva, divák našich televízií potrebuje asi „kladivom do čela“, aby sa konečne prebral a pochopil.
Počet zobrazení: 1378

Režisér verejnoprávnej televízie nedávno v nemenovanom denníku vyjadril „vďaku za každých nových Mojsejovcov“, lebo, ako sa nazdáva, divák našich televízií potrebuje asi „kladivom do čela“, aby sa konečne prebral a pochopil. Toto emotívne vyznanie môže človeku na chvíľu uľaviť, každý máme v sebe kúsok masochizmu, lenže márna nádeje snaha. Keď sa raz bulvár trhne, správa sa ako cunami. Kladivom po hlave zinkasujú iba ak tí nepraví, a keďže sú v zdrvenej menšine, nik, okrem nich samých, si to nevšimne, dnes až naveky. Zatiaľ je divák svedkom, že do súťaže o veniec vulgárnosti nasadzujú konkurenciou zneistené televízne manažmenty čoraz silnejšie zbrane. Vo verejnoprávnej relácii SOS, ktorej popoludňajšia repríza sa vysiela o 17.30, v čase, ktorý kedysi patril rozprávke pred spaním (možno namiesto nej), dostávajú tí, čo čakajú na macka Pú, prvú legitímne získanú lekciu o prezervatíve a promiskuite. Aby dobre rozumeli a neobťažovali rodičov, patričnú scénku im viacnásobne zopakujú, pod zámienkou „takto sme sa zabávali pri nakrúcaní.“ Dietky sa dozvedia, že to synček kupoval prezervatív mamičke, ktorá ide na dovolenku, takže ktovie, treba nakúpiť viacero veľkostí. A zapamätajú si, že mamička asi nechodí na služobné cesty, aby im mohla kúpiť nový mobil a tie vecičky, bez ktorých by neboli cool, ale ide si vyhodiť z kopýtka. Relácia sa vopred istí pred prípadnými výhradami rodičov, alebo nedajbože, niektorej z rád, recestickým oznamom, že „tento vulgarizmus obsahuje program“, ktorý by aj bez prevrátenia bol na figu, keď sa vysiela v detskom čase. Je to len primitívne alibi, ako keď mača urobí mláku, a potom sa pritiera, aby neprišlo o mastné zo šunky. Tým najsilnejším kalibrom, kladivom medzi divákove oči, mali byť toľko propagovaní Mojsejovci na Markíze, no po prvej časti to vyzerá skôr na nudný reklamný podfuk. Za sedemdesiat minút sa objavilo logo Mojsejovci toľko ráz, že sumu, ktorú mienia vraj „darovať“ manželia svojmu a diváckemu favoritovi, nemôže za tri mesiace vysielania s dvanástimi kanditátmi zďaleka pokryť výdavky, aké by objednávatelia mali, keby si kúpili reklamu bežnou cestou ako hocktorý iný zákazník. Spevák, ktorý podľa svojich slov vystupoval v Užhorode, a podnikateľka, ktorá má na firemnej ceduli účtovníctvo (vraj ho už nerobí) a k tomu bližšie nedefinované poradenstvo, a ktorá sa netají ambíciami uplatniť sa v šoubiznise, pripravujú za pomoci moderátora najskôr celonárodnú hanbu.

Facebook icon
YouTube icon
RSS icon
e-mail icon

Reagujte na článok

Napíšte prosím Váš text.

Blogy a statusy

Píšte a komunikujte

ISSN 1336-2984