Reklama
Reklama

Pozor, nedajte sa nachytať

Myšlienka povinného vstupu poistencov štátu do jednej z verejných zdravotných poisťovní vyvolala obrovskú propagandistickú kampaň.
Počet zobrazení: 815

Myšlienka povinného vstupu poistencov štátu do jednej z verejných zdravotných poisťovní vyvolala obrovskú propagandistickú kampaň. Triezve argumenty v nej zatiaľ nezazneli a očakávať ich ani netreba, lebo po doterajších skúsenostiach s fungovaním všeličoho súkromného v zdravotníctve ich sotva možno nájsť. Napokon, súkromným poisťovniam ide o veľa: o obrovské príjmy, pre ktoré takmer nemusia pohnúť prstom, lebo im ich garantuje zákon. Dostávajú časť z daní, ktoré každý zo zarábajúcich ľudí musí povinne odvádzať každý mesiac zo svojich príjmov. A pravicové vláda sa v minulom období postarala o to, aby sa aspoň niektorým skupinám tieto povinné odvody poriadne zvýšili. Je však prekvapujúce, ako pravicovej propagande podľahol aj inak triezvo uvažujúci komentátor Ivan Štulajter. „Len pred pár týždňami zdravotné poisťovne dokončili „náborové“ kampane a podľa zverejnených výsledkov najviac odkrojili z poistných kmeňov Spoločnej a Všeobecnej zdravotnej poisťovne. Vláda s liberálnym pohľadom na vec by to len privítala. Bol by to pre ňu signál, že sa v zdravotníckom sektore začína dariť konkurencii,“ napísal v denníku SME. Od komentátora mienkotvorného denníka máme právo očakávať, že výsledky náborových kampaní (naozaj o nič iné nešlo, nie je dôvod to písať v úvodzovkách) nebude prezentovať ako výsledok reálneho fungovania systému a samotných poisťovní. Úspešná reklamná kampaň predsa nie je dôkazom o kvalite propagovaného produktu. Podľa tejto logiky boli úspešné „náborové kampane“ nebankových subjektov tiež signálom, ktorý by „vláda s liberálnym pohľadom na vec“ mala „len privítať“. Vari len I. Štulajter neverí, že hranolčeky a hamburgery z McDonalda sú naozaj súčasťou vyváženej zdravej stravy len preto, lebo o tom píšu reklamné letáky...? A nárast počtu zákazníkov tejto siete s rýchlym občerstvením azda tiež nie je dôkazom, že sa z roka na rok stravujeme zdravšie. „Liberáli“, ktorým sa žije dobre lebo podnikajú s verejnými financiami, nepotrebujú diskusiu. Základným motívom podnikania je totiž dosahovanie zisku, takže ani im nejde v prvom rade o ľudí, zákazníkov, poistencov, pacientov. Diskusia by tento fakt mohla obnažiť do nepríjemných rozmerov, ktoré by znovu dokázali, že so zdravím ľudí nemožno podnikať. Nech už bude osud „štátnych“ poistencov akýkoľvek, minulý týždeň odštartovali súkromné zdravotné poisťovne a ich politickí tútori ďalšiu „náborovú kampaň“. Dajte si dobrý pozor a nedajte sa nachytať. Autor je stály spolupracovník Slova

Facebook icon
YouTube icon
RSS icon
e-mail icon
     
Reklama
Reklama
Reklama

Blogy a statusy

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama