Spravodajstvo – súčasť šoubiznisu

Bulvár zaujíma takmer každého, hoci sa to niektorí hanbia priznať. Pre unavených a vyčerpaných ľudí z práce sú „pikošky“ predsa len príjemným spestrením večera. A šoubiznis ich ponúka veľa, reálnych i vymyslených či zinscenovaných.
Počet zobrazení: 1266

Bulvár zaujíma takmer každého, hoci sa to niektorí hanbia priznať. Pre unavených a vyčerpaných ľudí z práce sú „pikošky“ predsa len príjemným spestrením večera. A šoubiznis ich ponúka veľa, reálnych i vymyslených či zinscenovaných. Ale predovšetkým pútavo napísaných alebo prezentovaných. Patria však do šoubiznisu aj ľudia zo spravodajstva, moderátori či redaktori? Pridáva im to na dôveryhodnosti? Žiaľ, ľudia ich tam zaraďujú ako každého, kto sa na televíznej obrazovke čo i len ukáže. Pretože títo ľudia sa im takto prezentujú. Aj tu totiž platí pravidlo „o kom sa nehovorí, ten neexistuje“ a nemôže ani vyhrať atraktívne ankety popularity. Hlavnú úlohu nehrá profesionalita, respektíve určite nestačí. A keďže sa do tohto boja zapája aj verejnoprávna televízia, rozdiel nie je vidieť ani tam. Dokonca to už nie je len „iniciatíva“ moderátorov, ale do bulváru ich priamo či nepriamo tlačia samotné televízie. Moderátormi spravodajstva sa totiž nestávajú ostrieľaní, dlhoroční, skúsení a populárni a preto verejnosti už dostatočne známi novinári, ale najčastejšie ľudia, ktorí v tejto oblasti nemajú za sebou nič, alebo takmer nič. A ak z nich televízie chcú mať populárne „osobnosti“, ale ich nemôžu prezentovať cez pracovné úspechy, musia siahnuť do arzenálu bulváru. A nielen do cudzieho. Takú reláciu má už dokonca aj verejnoprávna STV. Televízie naivne veria, že populárni moderátori prinesú ich spravodajstvu vyššiu sledovanosť, na jej základe viac zarobia na reklame, a preto ani ich vedeniam neprekážajú prešľapy zo súkromia – ak už nejde o čosi naozaj veľmi odpudzujúce (lebo to zasa divákov odradí). V tomto smere sa však mýlia. Richard Rybníček napríklad niekoľkokrát menil moderátorov Správ STV a nikdy to so sledovanosťou nepohlo. Zatiaľ čo v zábave je ťahúňom kvality relácie práve moderátor, v spravodajstve to neplatí. Navyše šoubiznis je podnikanie v oblasti zábavy. A spravodajstvo by predsa len nemalo byť zábavnou reláciou. Aspoň nie dominantne... Hoci mediálny svet je v takom prudkom pohybe, že niektoré moderátorky sú možno predzvesťou zaradenia spravodajstva do šoubiznisu. V takom prípade už len dúfajme, že ľudia si tú zmenu aspoň všimnú a uvedomia. Autorka sa venuje mediálnym analýzam

Facebook icon
YouTube icon
RSS icon
e-mail icon

Reagujte na článok

Napíšte prosím Váš text.

Blogy a statusy

Píšte a komunikujte

ISSN 1336-2984