Príliš zjavná agitácia

Košickej komunikačnej agentúre Communication House sa podaril husársky kúsok. V praxi ukázala, ako sa veľké firmy usilujú zmanipulovať verejnú mienku.
Počet zobrazení: 1122

Košickej komunikačnej agentúre Communication House sa podaril husársky kúsok. V praxi ukázala, ako sa veľké firmy usilujú zmanipulovať verejnú mienku. Agentúra k nám dotiahla Kanaďana Patricka Moora, ktorý je vraj nezávislý ekologický aktivista, aby podporil hrôzostrašnú ťažbu rádioaktívneho uránu iba kúsok od Košíc. Vrcholom efektivity bolo, že jednou ranou zabila dve muchy: okrem ťažby uránu Moore podporil aj ťažbu dreva v najviac chránených častiach Tatranského národného parku. Na ochranára skutočne nevídaný výkon. Možno si cestu vymyslel dokonca sám P. Moore a ústretovo ponúkol svoje služby „krajanom“ z firmy Tournigan Gold, ktorá chce u nás urán ťažiť hneď na niekoľkých miestach. S takýmito aktivitami už totiž má skúsenosti, dokonca ho vraj aj z Greenpeace vylúčili po tom, čo zistili, že sa nechal zaplatiť, ak bude v „zelenom šate“ obhajovať priemyselné záujmy. A on zasa zistil, že je to celkom slušná živnosť. Tak aké okolky? Bez okolkov sa správa aj Communication House a podľa skutočného Greenpeace „urobila pri propagácii plánu ťažiť urán na Jahodnej viacero zavádzajúcich a neetických aktivít.“ Patrick Moore totiž nepatrí medzi zakladateľov Greenpeace a podľa dostupných informácií nikdy nepublikoval svoje práce vo vedeckých tzv. „peer-reviewed“ časopisoch, takže ho nemožno považovať ani za celosvetovo uznávaného odborníka. Z nezávislého ekológa sa tak vykľul zaplatený agitátor. A tých sme u nás nikdy nemali radi. Autor je ekonomický novinár

Facebook icon
YouTube icon
RSS icon
e-mail icon

Reagujte na článok

Napíšte prosím Váš text.

Blogy a statusy

Píšte a komunikujte

ISSN 1336-2984