Reklama
Reklama

Obrana tvorivosťou

Ak si mimo, kúp si MIMO. Čo poviete na takýto reklamný slogan? Byť na mieste manažéra reklamnej agentúry, zaručene by som sa začala zaujímať nielen o jeho tvorcov, ale aj o to MIMO.
Počet zobrazení: 897

Ak si mimo, kúp si MIMO. Čo poviete na takýto reklamný slogan? Byť na mieste manažéra reklamnej agentúry, zaručene by som sa začala zaujímať nielen o jeho tvorcov, ale aj o to MIMO. Ja som to urobila, aj keď nijaký manažér nie som, a to, čo som objavila bolo prekvapujúce, ba až trošku šokujúce. Slogan aj názov časopisu (lebo MIMO je časopis) vymysleli žiačky na prvom stupni základnej školy. Konkrétne štvrtáčky zo 6. Základnej školy v Hlohovci na Podzámskej ulici, ktoré časopis vydali. Nebol však jediný, na ktorého tvorcov či tvorkyne som bola zvedavá. S rovnakou dávkou napätia som minulý týždeň čakala aj na stretnutie s tými, ktorí boli za titulmi LOGIK, ŠTVRTÁČIK, ČARO 3. A, ale aj spravodajsky nazvaný zborník Z VLASTNEJ TVORBY 4. B a na poslednú chvíľu nominovaný časopis tretiačky Kláry Vronkovej. A chvíľu trvalo, kým ma ostatní z poroty presvedčili, že aj keď za víťazov považujem všetky časopisy, ktoré deti spolu s rodičmi a učiteľmi urobili, vyhrať môže iba jeden. Súťaž je súťaž. Víťaza mal aj vlaňajší ročník a pravidlá počas hry menia len politici, nie deti, ktoré berú život vážne. Víťazi a víťazi Porazených v tejto súťaži, nad ktorou prevzala záštitu vedúca Knižnice Hlohovec, patriacej pod Mestské kultúrne centrum, Jana Polakovičová, naozaj nebolo, aj keď mala víťaza – časopis ČARO 3. A, s výborným aj nápaditým obsahom. Našli sa však zaskočení. Presnejšie zaskočená. Ja. Lebo keď ma duša súťaže, zástupkyňa riaditeľky školy, Daniela Žemlová zaviedla do slávnostne vyzdobenej miestnosti, takmer som zalapala po dychu. Deti, ktorých správičky, príbehy prežité aj vymyslené, ale aj krížovky, hlavolamy, vtipy či takmer zabudnuté výrazy zo slovníka starých materí, obrázky či karikatúry seba samých, všetko, čo som si v časopisoch čítala, boli drobčekovia, u ktorých by človek v súčasnej dobe nadvlády obrazoviek každého druhu toľký záujem o písané slovo nečakal. Zato deti s napätím čakali na hodnotenie, takže každé slovo bolo potrebné zvažovať dvojnásobne a deti nás sledovali naozaj veľmi pozorne a pochopili, že zvíťazili naozaj všetci. Minimálne tým, že si popracovali na časopisoch, a tým aj na sebe. Cena pre spoločnosť Prečo toľko pozornosti v podstate internej záležitosti jednej z mora základných škôl na Slovensku? Pretože hoci táto na prvý pohľad interná záležitosť nie je len záležitosťou jednej školy. Veď deti so záujmom prezentovať sa v médiách, čo aj len školských, raz internou záležitosťou svojej školy byť prestanú. A ak sa im učitelia venujú s takým zaujatím a úsilím ako tí z hlohovskej základnej školy na Podzámskej ulici, je nádej, že ich prejav raz bude kultivovaný a podčiarknutý hĺbkou ich osobnosti, nie iba krikom, vulgárnosťami alebo prázdnou koketériou bez šarmu, akých sme v súčasných médiách neraz svedkami. Vzhľadom na to, že žijeme v epoche, ktorú charakterizuje výrazná nadvláda médií všetkého druhu to nie je málo. Brániť sa hlúposti vedomosťami, ale aj brániť svojimi vedomosťami a kultivovanosťou pred hlúposťou a hrubosťou aj tých druhých, stojí za poklonu.

Facebook icon
YouTube icon
RSS icon
e-mail icon
     
Reklama
Reklama
Reklama

Blogy a statusy

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama