Dodávky za milióny

Iste si už mnohí z vás všimli osobné autá, ktoré majú zadné sedadlá oddelené od batožinového priestoru zvláštnou mriežkou. Niekedy možno naozaj ide o majiteľa psa, ale väčšinou je to inak.
Počet zobrazení: 1624

Iste si už mnohí z vás všimli osobné autá, ktoré majú zadné sedadlá oddelené od batožinového priestoru zvláštnou mriežkou. Niekedy možno naozaj ide o majiteľa psa, ale väčšinou je to inak. Zväčša totiž ide o autá určené „na prepravu tovaru s najväčšou prípustnou celkovou hmotnosťou neprevyšujúcou hmotnosť 3 500 kg“. Inak sa im hovorí malé nákladné autá. Oficiálne sa označujú ako N1 a možno ich kúpiť s odpočtom DPH. Čiže firma alebo živnostník, ktorý je platcom DPH, má takéto auto výrazne lacnejšie oproti nám, ostatným. Ušetrí na dani. Okrem tohto by to mali byť oficiálne len štvormiestne autá – veď sú určené na prepravu tovaru. Dnes však už nie je problém nájsť aj päťmiestne auto tejto kategórie. Veď zákazníkom treba vychádzať v ústrety, a keď je dopyt po takomto druhu áut stále väčší... Pohľad do štatistík predaja áut na Slovensku prezrádza, že okrem štandardných automobilových značiek sa v tomto segmente darí aj luxusnejším značkám. Napríklad Audi predalo za sedem mesiacov tohto roka 347 kusov vozidiel kategórie N1. Z toho až 136 kusov predstavuje model Q7, ktorý sa vyrába v Bratislave. Q7 je podľa rozmerov naozajstná dodávka avšak podľa ceny akási zvláštne luxusná: od 1,3 milióna korún bez DPH vyššie. Vo výbave nájdeme vymoženosti najnovšej techniky a kolesá z ľahkej zliatiny. Nuž tomu, že by sa takéto autá používali na prevoz vriec s cementom, možno len ťažko uveriť. Je to teda naozaj dodávka, čiže auto na prepravu tovaru, alebo len spôsob, ako sa voziť v luxuse a obísť daňové povinnosti? Ale i značke Porsche sa darí. Za sedem mesiacov sa stihlo predať 26 kusov typu Cayenne. Ide hádam o najluxusnejšiu dodávku na chudobnom Slovenskom trhu, ktorá sa svojou cenou vie vyšplhať až k štyrom miliónom. Na stovku zrýchľuje za menej ako 10 sekúnd a maximálna rýchlosť je vyššia ako 200 km/h. Uniká aj vám, načo by dodávka takéto vlastnosti mohla potrebovať a prečo by takú neuveriteľne vysokú cenu malo mať nákladné auto? A nie sú to práve tieto autá, ktoré tak často parkujú pred nákupnými centrami, spravidla na miestach vyhradených pre invalidov? Nie sú to tie „dodávky“ s tmavými sklami, ktoré bezohľadne vytláčajú tie „malé“ a „pomalé“ autá z ciest? Autor je publicista

Facebook icon
YouTube icon
RSS icon
e-mail icon

Reagujte na článok

Napíšte prosím Váš text.

Blogy a statusy

Píšte a komunikujte

ISSN 1336-2984