Pomôžte si. Dajte výpoveď!

Mám taký pocit, že naše malé milé Slovensko zasiahol nový fenomén. Fenomén zvaný výpoveď. Blíži sa koniec roka a v tomto období rôzne firmy ponúkajúce svoje služby oznamujú čo a za koľko budú ponúkať od nového roka.
Počet zobrazení: 2576

Mám taký pocit, že naše malé milé Slovensko zasiahol nový fenomén. Fenomén zvaný výpoveď. Blíži sa koniec roka a v tomto období rôzne firmy ponúkajúce svoje služby oznamujú čo a za koľko budú ponúkať od nového roka. Väčšinou – vzhľadom na objektívne príčiny, samozrejme – je potrebné ceny zvýšiť, aj keď ľudia za zvýšenú cenu dostanú tie isté služby ako doteraz. A tí, ktorí roky využívajú služby tej či onej firmy a dostanú oznámenie o zvýšení ceny, môžu nanajvýš zalomiť rukami. Netreba však zúfať. Dostávam sa k spomínanému fenoménu. Príslušnú službu treba vypovedať. Dať jasne najavo, že viac sa zdierať nedáme. Veď prečo by som zmluvu na nejakú službu nevypovedal, keď nových zákazníkov lákajú na rovnakú, ale za oveľa nižšiu sumu, akú mám platiť ja, dlhoročný verný zákazník? A k to urobíte, verte, že o niekoľko dní vás bude kontaktovať slečna alebo pán s milým hlasom, ktorí vám, ako perfektnému zákazníkovi, ponúknu rovnakú službu, možno za prijateľnejšiu sumu, ako bola tá, ktorú vám iba pár dní predtým ponúkla firma písomne. Tú „lepšiu“ cenu vám nenúkajú pre dlhoročný obchodný vzťah, ale preto, že si ako zákazník uplatníte svoje práva a dáte výpoveď zo zmluvy. Ako nám teda kalendár prezrádza, blíži sa koniec roka, a typickým príkladom zmeny cien služby je práve v tomto čase zákonné poistenie motorových vozidiel. Ak ste sa neunúvali pôvodnú zmluvu vypovedať alebo aspoň navštíviť pobočku svojej poisťovne, isto vás nemilo prekvapila vyššia suma poistného na budúci rok, ktorú vám písomne oznámili. Neviditeľná ruka trhu, o ktorej liberáli tak radi hovoria, že je pre zákazníka pozitívna, v tomto prípade akosi nezasiahla, ba dovolím si tvrdiť, že úplne zlyhala. Namiesto toho, aby sa vytvorili podmienky na normálne fungovanie ponuky a dopytu, sme my, občania, vystavovaní svojvôli polomonopolov v rôznych oblastiach poisťovníctva alebo služieb. Nejde však len o túto oblasť. Zamyslime sa všetci, ktorí pracujeme za mzdu. Koľko razy za vami prišiel váš nadriadený a pochválil vás za prácu, ktorú robíte pre firmu, a koľkokrát vám preto ponúkol vyšší plat? Že ani raz? Nezúfajte, ak si veríte a máte možnosť ísť pracovať inde, zvýšenie platu je možné dosiahnuť prechodom do inej firmy, samozrejme, za vyššiu mzdu. Pritom majitelia a manažéri firiem vo svojich (aj) vianočných príhovoroch radi pripomínajú, že kvalita zamestnancov je rozhodujúcim faktorom, že zamestnanci sú tým najdôležitejším, čo firma má a podobne. O to menej je pochopiteľné správanie manažérov a majiteľov firiem k svojim zamestnancom. Tým skôr, že prieskum pracovného trhu v polovici tohto roka ukázal, že viac ako polovica Slovákov uvažuje o zmene zamestnania. Odpoveď na otázku prečo sa v tejto súvislosti natíska sama. Autor je spolupracovník Slova

Facebook icon
YouTube icon
RSS icon
e-mail icon

Reagujte na článok

Napíšte prosím Váš text.

Blogy a statusy

Píšte a komunikujte

ISSN 1336-2984