Otvorený list generálnemu riaditeľovi Národného centra zdravotníckych informácii

Počet zobrazení: 2631

Titl.
Ing. Pavol Capek, generálny riaditeľ
Národného centra zdravotníckych informácii

                                                                                                                        Bratislava 20. 8. 2021
Vec: Otvorený list

Vážený pán generálny riaditeľ,

dňa 18. augusta t. r. som pred 15.00 hod. navštívil organizáciu Národné centrum zdravotníckych informácii, ktorej ste generálnym riaditeľom. Rozhodol som sa tak vzhľadom na niekoľko dôvodov: pre záplavu informácii o covide, ktoré sa doslova každú chvíľu menia a naša generácia nemá také internetové zručnosti, aby sa dokázala v nich zorientovať a tiež ako senior, ktorý býva iba neďaleko od vášho úradu a  kvôli plánovanému skorému vycestovaniu do zahraničia. Predpokladal som, že najrelevantnejšie informácie dostanem v úrade, ktorý to má v popise práce a dokonca aj v názve.

Zaujímalo ma, ako sa uvádzalo v médiách, kde sa nachádza najbližšie odberové miesto pre bezplatné testovanie PCR testu a za akých podmienok sa má či môže absolvovať. Tiež ma zaujímalo, aký test stačí na cestu do Čiech. Službukonajúca vrátnička zavolala telefónom mladého muža do priestorov vrátnice. Keď som mu povedal moje problémy, odpovedal podráždene, že všetko to je na internete. Keďže sa neviem v tom zorientovať, poprosil som ho, či by sa predsa nepozrel na internet on. Mladý muž v mobile otvoril internet a zodpovedal mi základne otázky. Ale aj podotkol, že nie je z Bratislavy a nevie, kde je tu najbližšie odberové miesto a že nepočul, žeby akýkoľvek test bol zadarmo. Vyjadril som sa k jeho oblečeniu, ktoré nespĺňalo ani pravidlá slušného oblečenia pracovníka v akejkoľvek pozícii.

Z titulu vlastnej kariéry vysokého štátneho úradníka, ale i vysokoškolského učiteľa a publicistu sa na Vás obraciam, aby som Vás upozornil na neadekvátne správanie vášho pracovníka, ktorý mi o. i. odmietol povedať svoje meno. Na základe rokov, kedy som pôsobil v štátnych službách, som na Univerzite  sv. Cyrila a Metoda v Trnave donedávna prednášal aj spoločenský a diplomatický protokol a etiketu, teda i správanie na pracovisku, štábnu kultúru v komunikácii s klientom. Súčasťou tejto je aj celkové vystupovanie i úprava a obliekanie.

Mladý muž evidentne neprešiel žiadnym, ani základným kurzom komunikácie s klientom. Jeho vystupovanie, oblečenie a úprava ani zďaleka nepripomínala protokol štátneho úradníka, skôr pôsobil akoby práve odchádzal stanovať do prírody, alebo na potlach trampov. Na moje mierne upozornenie odpovedal, že mňa to nemusí zaujímať, ako on chodí oblečený, je to jeho vec a keby prišiel aj v roztrhaných teplákoch, mňa do toho nič.

Vážený pán generálny riaditeľ,

Vy, ako riadiaci pracovník určite viete, že človek, ktorý je platený z verejných zdrojov, má i povinnosti voči verejnosti a to aj adekvátne vystupovanie a správanie, ktorého súčasťou je i úprava a oblečenie. Viem, že v tejto dobe to nemáte ani Vy ani vaši pracovníci ľahké, ale napriek tomu, som o tom presvedčený, je potrebné, aby sa najmä mladí pracovníci naučili správať k svojim klientom slušne, komunikovali zodpovedne a nepovyšovali sa nad nimi.

Vaša práca je služba verejnosti a správanie vašich pracovníkov má byť tomu adekvátne.

S pozdravom
PhDr. Ladislav Volko, PhD.
veľvyslanec, vysokoškolský pedagóg, publicista

Facebook icon
YouTube icon
RSS icon
e-mail icon

Reagujte na článok

Napíšte prosím Váš text.

Blogy a statusy

Píšte a komunikujte

ISSN 1336-2984