Reklama
Refundo.sk
Reklama

Zdravé uvažovanie vs. Emócie a vášne

Počet zobrazení: 1314

Teším sa, že o týždeň bude po voľbách. Štýl politiky, ani samotní politici sa síce nezmenia, ale aspoň prestane vymývanie mozgov. Z toho, čo sa deje v posledných dňoch v parlamente, čo sa dozvedáme v médiách o tých, čo nás majú reprezentovať a zastupovať v NR SR v ďalšom období, nemám dobrý pocit. Rozhádaná koalícia, ktorej pri posledných prieskumoch upadali preferencie, dáva šancu na úspech súperom. Opozícia nie je na tom o nič lepšie. V predstieranej jednote ich držia hlavne dve veci. Zničenie Smeru a vidina moci. To je tmel, ktorý ich zatiaľ drží spolu. Dokedy? To dnes naozaj ťažko odhadnúť. Zvlášť, keď istých favoritov na zostavovanie vlády predbieha ten, s ktorým sa najmenej počítalo. Slovenská politika už naozaj stráca logiku. Sme pár dní pred voľbami, no málokto si dovolí odhadnúť presnejší výsledok. Stretávam veľa ľudí, píšu mi mnohí. Jedno majú všetci spoločné. My vieme, koho nevoliť, no nevieme, koho voliť. A to ideme do finále. Politikom, a to je jedno, či tým koaličným, či opozičným, sa podarilo dokonale dezorientovať jeho veličenstvo voliča. Možno, je to úmysel či taktika. Ľudia už prestávajú veriť. Programy, triezve uvažovanie, sa dostáva na vedľajšiu koľaj. Naopak, vypadá to tak, že rozhodujúce slovo budú mať vášne, emócie, možno i sympatie. Strany a hnutia sú totižto málo čitateľné, hodnotovo nevyvážené a ľudia na ich kandidátkach ešte menej. Nakoniec asi nie je ani dôvod, aby tomu bolo inak. Drvivá väčšina strán, ktorá neprekročí 5%, po voľbách zanikne. Bez členskej základne a vybudovaných straníckych štruktúr je to prirodzené. Ľuďom sa snažím vysvetliť, že stranícka politika sa úplne zmenila. Oni už prakticky nevolia strany, ale len ich názvy. Strany bez členských základní a štruktúr nie sú stranami v pravom slova zmysle. Dokonca aj tie strany, ktoré majú akú takú členskú základňu, vôbec ju nevyužívajú. Ľudia teda prakticky volia zakladateľov strán, resp. ľudí v pozadí. Strany sú dnes výplodom marketingu. Čím lepší marketing, tým lepšia šanca na úspech vo voľbách. Dnes som osobne presvedčený, že aj Smer-SD je produktom marketingu a vznikol účelovo pre ľudí v pozadí. Aj preto sa dnes ťažko dá určiť, kto je vpravo, kto vľavo, kto v strede. No a kde niet členov, nie sú jasné ani hodnoty, podľa ktorých by sme sa mohli orientovať. Dôkazom toho sú kandidátky jednotlivých strán. V drvivej väčšine sú na nej ľudia, ktorým je stranícka práca cudzia, resp. ukradnutá. Takže aj to je jeden z dôvodov, prečo si myslím, že zásadnou zmenou po voľbách, bude zmena politických značiek vládnej koalícii.

Takže ako ďalej??? Nevidím to do budúcnosti veľmi ružovo. Stranícky systém riadenia spoločnosti zavrhli samotné strany. Ak to bude takto ďalej, umožní to viac vstupovať do politiky tretiemu sektoru. Záujmové združenia, rôzne spoločnosti, spolky, mimovládne organizácie financované z rôznych domácich či zahraničných zdrojov sa síce budú dlhý čas tváriť ako apolitické, no pred dôležitými voľbami sa budú premenovávať na politické strany, resp. ich apolitickí predstavitelia sa budú pravidelne objavovať na kandidátkach rôznych strán. Bude sa teda pokračovať v trende, že kandidátky sa budú tvoriť z ľudí, ktorí so stranou nemali v predchádzajúcom období nič spoločné a sú na kandidátkach len preto, že sa to niekomu hodí, resp. že by ten dotyčný kandidát mohol priniesť hlasy, potrebné pre prekročenie 5% hranice.

Práve pozerám o 5 minút 12. Sú tam predsedovia parlamentných strán, okrem Smeru. Teda mala by to byť naša politická špička, mala by to byť elita nášho národa. Mnohí z nich nás budú o chvíľu reprezentovať v NR SR. Budú rozhodovať o našej budúcnosti o našej životnej úrovni. Z toho, čo počúvam a vidím ich správanie sa voči sebe, nemám žiadne ilúzie do budúcna. 90% relácie je o útočení a vzájomnom obviňovaní sa. Ešteže aspoň tých 10%  je o nás.

Facebook icon
YouTube icon
RSS icon
e-mail icon
     
Reklama
Reklama

Blogy a statusy

Reklama
Reklama
Reklama