Reklama
Refundo.sk
Reklama

Volebný vírus

Počet zobrazení: 1965

Voľby v USA  rozhodujú televízne debaty. A keďže aj my – v snahe byť svetoví – radi preberáme už takmer všetko z Ameriky, ťažisko tohtoročnej predvolebnej kampane sa aj v Slovenskej republike prenieslo do éteru a na kyberpriestor. Z údajov uvedených na stránke Stratégie sa dozvedáme: „Celkové výdavky politických strán na kampaň presiahnu 15 miliónov eur, čo je najvyššia suma v histórii.“ V predchádzajúcich voľbách v roku 2016 minuli na kampaň 12 miliónov eur. Dvojmiliónovú hranicu prekročila ako prvá koalícia PS/Spolu. Investovala už 2,12 milióna eur, pričom kampaň prioritne zamerala do Facebooku. Za sedem dní minula takmer 75-tisíc eur, najmä na vystatovanie sa so svojím „ponožkovým“ blokovaním parlamentu. Nasledujú strany: Smer-SD, OĽaNO, SaS a Za ľudí, Most-Híd, SNS, Vlasť. Najnižšiu sumu zo všetkých sledovaných strán minula Kotlebova ĽSNS. Jej celkové výdavky do kampane sú podľa uvedeného zdroja aktuálne 557-tisíc eur. A potom, že na Slovensku niet peňazí... Ešte teraz ma bolia uši z toho kriku „demokratických“ opozičníkov, ktorých išlo od jedu roztrhnúť, že si vláda dovolila pár dní pred voľbami riešiť 13-ty dôchodok a dvojnásobné zvýšenie prídavkov na deti.

Tohtoročné voľby 2020 ale lámali rekordy a priniesli prekvapenia aj v iných oblastiach. Finálové televízne diskusie prikovali k obrazovkám najviac divákov. Prvenstvo patrí televízii Markíza, ktorá ho dosiahla v utorok 25. februára. Jej diskusiu totiž sledovalo o 3 tisíc divákov viac ako o deň neskôr trojhodinovú debatu vo verejnoprávnej RTVS. Počet 658-tisíc divákov je tohtoročným rekordom v nespravodajských programoch. Známa rozprávka bola postavená na troch orieškoch pre Popolušku, v televízii sídliacej v Záhorskej Bystrici sú to tri „kinderká“... Z druhého vajíčka si markizáci vytiahli tento týždeň rozsudok s 19-ročným trestom pre svojho bývalého generálneho riaditeľa Pavla Ruska, ktorý sa spolu so svojím liptovským rodákom a spolužiakom zo žurnalistiky Mariánom Kočnerom chystal vytiahnuť z televíznej portmonky na štyroch sfalšovaných zmenkách až 68,97 milióna eur. No a čo obsahuje tretie plastové vajíčko, ktoré sa zvykne dávať deťom pre radosť? Ukrývalo chýr, že valné zhromaždenie CME schválilo 27. februára predaj európskych televízií – vrátane Markízy na Slovensku – Kellnerovej spoločnosti PPF. Nie som ale presvedčený o jeho zaradení medzi televizákmi k radostným správam v duchu „do tretice všetko naj“...

Neprekvapilo ma, že vynaliezavosť Slovákov so snahou „obabrovať“ koho sa len dá a obísť zákony, predpisy či všetky nariadenia,  prejavila sa naplno i v manipulovaní nerozhodnutých voličov . Napriek zákazu zverejňovať  predvolebné preferencie vynašli spôsob ako spoločný produkt agentúr Focus + AKO dostať k odberateľom cez e-mailové adresy. Viac ma znepokojili správy o zásahoch do našich volieb zo zahraničia. Najskôr, keď administrátori spoločnosti YouTube zrušili 20. februára strane Vlasť kanál s Harabinovými videami a potom tiež, keď som sa na Hlavných správach 26. februára dočítal o americkom zasahovaní do volieb cez Facebook. Ten totiž z utorka na stredu cenzúrou zrušil niekoľko stránok údajne napojených na kotlebovcov. Najznámejšia z nich je Kulturblog. Naopak, prekvapila ma skutočnosť, že prvý raz za posledných 10 rokov sa spoza hraníc Moravy nesnažil ovplyvniť naše voľby Jan „Honzík“ Kraus z veľkej červenej pohovky jeho večernej talkshow. Tentoraz to za neho urobili české weby a Česká televízia. Spravodajský kanál „ČT 24“ odvysielal dva dni pred voľbami o 19:13 hod. správu o posledných „utajených“ predvolebných preferenciách aj s grafom. Samozrejme že aj z nich sršala propaganda a smrdelo to manipuláciou. Ale čo už? V demokratúre s vládou liberálnej mediálnej mafie musíme strpieť kadečo. Nechcem a nebudem porušovať zákon o moratóriu, no ak veľmi túžite poznať výsledok volieb aj povolebný vývoj s prekvapivým tempom zostavovania novej vlády, odporučím vám postup navrhovaný na Facebooku politológom a politickým komentátorom Jánom Baránkom. V čase medzi vhodením svojho lístka do urny za plentou vo volebnom okrsku a nočným vysielaním predbežných výsledkov, prečítajte si – priatelia – pozorne Bájku o žabe a škorpiónovi. (https://vesmir.cz/cz/casopis/archiv-casopisu/2001/cislo-10/bajka-zabe-skorpionovi.html)

Štefan Nižňanský

Facebook icon
YouTube icon
RSS icon
e-mail icon
     
Reklama
Reklama

Blogy a statusy

Reklama
Reklama
Reklama