Reklama
Reklama

V sloganoch sme už svetoví!

Počet zobrazení: 2991

Hoci sa volebná kampaň ešte nezačala, z bilbordov sa na nás už dlhšie prívetivo usmievajú poprední kandidáti väčšiny politických strán (ktoré na to majú) a popri ich portrétoch nás oslovujú aj heslá či slogany. Čo by sa stalo, keby sme povymieňali tváre a heslá?

putac_2.jpg

Pozrime sa, čo nám sľubujú, respektíve oznamujú PR agentúry:
Dá sa to!
Ja som zmena
Podporme rodiny
Spravodlivosť pre všetkých rovnaká
Vždy na vašej strane
Sme jednotka v boji proti korupcii
Chránime Slovensko
Robíme pre ľudí
Máme radi Slovensko
Slovensko Bezpečný domov Spokojné rodiny
... aby sa doma oplatilo pracovať, podnikať a žiť
Hrdo, odborne, slušne
Každý tretí mladý človek je dnes bez práce
Aby naše deti nemuseli odchádzať do zahraničia
Dobrý štát slúži ľuďom
Vzdelanie je to najlepšie veno, aké môžeme dať svojim deťom
Chceme sa mať dobre už teraz!!! Nielen sľuby!
Každý jeden mladý človek je pre Slovensko dôležitý
Robiť veci správne, nielen populárne
Potrebujeme mosty, nie zákopy
Spoločná vôľa
Dobrý štát slúži pracovitým
Najsilnejší program pre spravodlivý štát
Zastavme ich, bratia!
Dobrý štát slúži rodinám
Lepší život pre Slovensko
Dobrý štát slúži seniorom


Samé krásne ciele, ušľachtilé zámery. Také prosté ako voda. A najmä – neuchopiteľné. Ako by sa napríklad dalo skontrolovať, či je dodržaný sľub: dobrý štát slúži ľuďom? Alebo: dobrý štát slúži rodinám? Alebo Dá sa to! (hoci tu si PR agentúra nedala veľkú prácu, stačilo preložiť obamovské We can! – lenže Obama už končí, tak neviem...)  

Friedhelm Moser v úvode svojej knihy Malá filozofie pro nefilozofy (Nakladatelství Levné knihy 2010), píše: „Prídem do mesta, kde prebieha volebný boj. Z každého druhého stĺpa pouličného osvetlenia sa na mňa usmieva nejaký kandidát alebo kandidátka. Slogany volajú ,Bezpečnosť pre Nemecko‘ a ,Nebudeme všetko robiť inak, ale oveľa lepšie‘. Neznie to vôbec originálne a pýtam sa sám seba, prečo múdri politici a kreatívni reklamní stratégovia neprišli na nič vtipnejšie. Až mi svitne, že príliš veľká múdrosť by bola možno kontraproduktívna. Väčšina voličov – a o tú predsa ide – chce spoľahlivosť a prostotu. Vtipnosť vyvoláva neistotu. Preto by bolo známkou hlúposti vyťahovať sa vo volebnom boji vysokou inteligenciou. Čím je kto múdrejší, tým nenápadnejšie sa prezentuje.“

Na Slovensku to bolo aj inak. Po prevrate do kapitalizmu ešte politici – možno vo viere, že sú tu naveky a žiadne odpočty sľubov nebudú – sľubovali konkrétne: švajčiarske dôchodky, dvojnásobné platy, diaľnicu do Košíc za štyri roky...

Až teraz mi svitlo, že už sme vlastne aj my v tom vyspelom svete. Aspoň čo sa týka predvolebných sloganov. Už nič konkrétne, skôr nenápadné. Vlastne "nenapadnuteľné"...

Facebook icon
YouTube icon
RSS icon
e-mail icon
     
Reklama
Reklama

Blogy a statusy

Reklama
Reklama
Reklama