Reklama
Reklama

A ty, občan, vysomár sa!

Počet zobrazení: 1505

Ústavný súd SR ešte nepovedal, čo si myslí o sťažnosti Štefana Harabina na nezákonné a neústavné prezidentské voľby, a už nad ním pohrmieva ďalší podnet. Po parlamentných voľbách. Občan vie, že jediná oficiálna koalícia Progresívne Slovensko/Spolu musí získať 7 percent, aby prešla bránou parlamentu. Kto mu však vysvetlí, koľko percent budú potrebovať matovičovci, keď ich Ministerstvo vnútra SR zaregistrovalo ako: „OBYČAJNÍ ĽUDIA a nezávislé osobnosti (OĽANO), NOVA, Kresťanská únia (KÚ), ZMENA ZDOLA.“ (www.minv.sk/?nr20-kandidati) Dostanú sa do poslaneckých lavíc, ak podľa pravidiel ako štvorica musia získať 10 percent? Sú kandidujúcou stranou alebo niečím medzi stranou a koalíciou? Kto toho mačkopsa s jedenástkou na tričku vpustil do volebného ringu? Ukazuje sa totiž, že dôsledok nemätie len posiveného svedka, ale predovšetkým médiá. Jedno z nich v infograme po poslednom prieskume agentúry AKO pripísalo výsledok 8,3 percenta stranám „Obyčajní ľudia a nezávislé osobnosti (OĽANO)-NOVA-Kresťanská únia (KÚ)-Zmena zdola“. (https://hnonline.sk/parlamentne-volby-2020/2054144) Štvoricu vymenovala aj TA3 v bežiacich písmenkách v spodnej časti obrazovky a moderátorka Katrin Lengyelová v dopoludňajších správach (10. 1. 2020) uviedla štvoricu ako „koalíciu OĽANO s ďalšími stranami“. (https://www.ta3.com/clanok/1173379) A ako si má občan vysvetliť, že „OĽANO, posilnené o Kresťanskú úniu, NOVA a Zmena zdola, by volilo 8,3 percenta respondentov“? (Tamtiež) Prispeli a prispievajú k chaosu aj ďalšie médiá? Nuž, keby len k chaosu! Veď ani Anna Záborská (KÚ) netvrdí, že vo volebnom predstavení OĽaNO vystupuje len pohostinsky. „S OĽaNO sme sa napokon dohodli na partnerskej dohode, aby KÚ ostala ako politický subjekt.“ Ešte výrečnejší bol text na kecpulte: „OBYČAJNÍ ĽUDIA a nezávislé osobnosti. Kresťanská únia. Spájame sa proti mafii.“ (https://www.teraz.sk, 22. 10. 2019) Ak sa Anna Záborská dostane do parlamentu, bude v ňom sedieť za OĽaNO alebo za KÚ, „aby ostala ako politický subjekt“? Ale prejde KÚ volebným sitom?    

Žurnalistickú mládež to zrejme netrápi a v redakciách jej nemá kto pripomenúť, že podobnú výbušnú situáciu sme už preskákali. „Na jar 1998 sa objavili snahy HZDS o prijatie volebného zákona fakticky likvidujúceho koalície. Krok, ktorý bol namierený najmä proti Slovenskej demokratickej koalícii (SDK), ktorá by podľa nového zákona potrebovala získať 25 percent, aby sa dostala do parlamentu, vyústil do zmeny SDK na stranu SDK! Jej predsedom sa na ustanovujúcom sneme 4. júla stal Mikuláš Dzurinda.“ (https://sk.wikipedia.org./wiki/Politicky-vyvoj) Vtedy sa to stihlo vyriešiť do volieb a voľby prebehli bez jediného zaiskrenia. Posivený svedok verí, že podobne prebehne aj hlasovanie koncom februára. V kútiku duše sa však obáva, čo tu nastane po oznámení výsledkov. Presnejšie, ak matovičovská štvorkoalícia-nekoalícia nezíska 10 percent, a jej neúspešní súperi sa vzbúria proti vstupu matovičovcov do parlamentu. Bojovníka z Trnavy sme už zažili v konfliktných situáciách, ale nerobme si ilúzie ani o lídroch, ktorí nedočiahnu na poslanecké kreslo. Ak ohrozeného Matoviča nepodporí tzv. nová opozícia, nerozpúta po voľbách opozičnovražednú vojnu? Medzi nami, jej predstavitelia nehoria bohvieakou túžbou po jeho účasti vo vládnej koalícii. Matovič sa už nemôže oprieť ani o médiá. Po kritike prezidentky, že udelila vysoké štátne vyznamenanie „kukuričnému partizánovi“ Petrovi Zajacovi. V rozhodujúcom súboji na prahu Národnej rady SR sa bude musieť spoľahnúť sám na seba a rátať s tým, že niekto zo súperov si dá ošetriť rany na Ústavnom súde. Akoby nám na povzdych nestačila presvitajúca povolebná patová situácia.

Ešteže kalendár berie všetko s nadhľadom a po Troch kráľoch spojil volebnú sezónu s fašiangami! Našťastie sa dajú odlíšiť. Zatiaľ čo volebnej sezóne dominujú výkriky: Preč s oligarchiou, preč s mafiou!, Ples v opere bol opäť oslavou oligarchie. A médiá nesnorili, kto z biznismenov a celebrít sa na tanečnom parkete voľakedy ošuchol o Mariána Kočnera...

Facebook icon
YouTube icon
RSS icon
e-mail icon
     
Reklama
Reklama

Blogy a statusy

Reklama
Reklama
Reklama