Reklama
Reklama

Slovo čitateľov

Vláda ešte nie je zostavená, a jej komponenty už začínajú vychádzať s farbou von. Mladým hodila návnadu v podobe dekriminalizácie „marišky“ a registrovaného partnerstva. Zhltli jej to aj s udicou, od sľubov však upustila a začína ustupovať aj v ekonomických otázkach.
Počet zobrazení: 1138
Plysove_zvieratka-m.jpg

Vychádzajú s farbou von

Ad: Veľkí kombinátori po bitke (M. Krno) Slovo 25/2010

Vláda ešte nie je zostavená, a jej komponenty už začínajú vychádzať s farbou von. Mladým hodila návnadu v podobe dekriminalizácie „marišky“ a registrovaného partnerstva. Zhltli jej to aj s udicou, od sľubov však upustila a začína ustupovať aj v ekonomických otázkach. SaS sľúbi úplne všetko – aj opak všetkého, len aby sa dostala k válovu. Je to podvod na voličoch, ktorý sa začína už názvom strany. Je zarážajúce, ako sa modrí spoliehajú na krátku pamäť voličov. Osviežme si ju aspoň dodatočne spomienkou na Hrušovského vyjadrenie na adresu Dzurindu vo februári 2006, že je vierolomný človek, Radičovej urážlivé slová, že invalidi zneužívajú so­ciálny systém, jej zmenu postoja k interrupciám... Pred druhým kolom prezidentských volieb cirkev aj kádéháci vyzývali svojich sympatizantov, aby nevolili Radičovú. Nechceli ju v tejto funkcii, ako premiérka však bude prijateľná? A ak pred voľbou predsedu SDKÚ Mikloš a Dzurinda vyhlasovali, že Radičová nemá schopnosti na vedenie 15-percentnej strany, ako potom bude riadiť päťmiliónovú krajinu?
Katarína Szászová

Zo slovenského parlamentu, a dúfajme, že aj z politickej scény, odchádza jeden samozvaný spasiteľ Slovenska, ktorý sám seba vydáva za zakladateľa štátu. Po Svätoplukovi a Hlinkovi tretí otec národa. Aby jeho miesto neostalo prázdne, hneď sa oň prihlásil o generáciu mladší spasiteľ – elév Richard Sulík. Niektorí znalci slovenskej politiky o ňom a o jeho partaji hovoria ako o „skokanoch“. Podobní skokani a ich skoky však zvyčajne neskončili príliš šťastne. Sulíkova pragmaticko-populistická vzdorostrana nie je prvá, predišli ju už iné strany na jedno použitie, ktoré buď zanikli, alebo prežívajú len ako-tak. Združenie robotníkov Slovenska Jána Ľuptáka, Aliancia nového občana Pavla Ruska, Strana občianskeho porozumernia, ktorá do prezidentského kresla vyniesla Rudolfa Schustera. Alebo Hnutie za demokraciu Ivana Gašparoviča, ktoré si založil po roztržke s „všemohúcim“ a bohato sa mu rentovalo. SaS vynesie do ministerských kresiel Richarda Sulíka a jeho súputnikov. Ochraňuj nás pred tým, Bože. Veď koľko hlupákov, špekulantov a kinderministrov, ktorí by bez ohľadu na svoj ranodospelý vek prijali do hodiny aj funkciu pápeža, už za posledných 20 rokov krútilo kormidlom slovenského štátu.
Viktor Petrakovič, Modra

Spomeňme si na Miklošov klientelizmus

Začiatkom roka 2002 rozhodla výberová komisia Úradu Vlády SR o Inštitúte verejných otázok (IVO) ako o víťazovi súťaže na spracovanie vízie Slovenska. Vybrala spomedzi z troch uchádzačov. Komisiu menoval vtedajší podpredseda vlády Ivan Mikloš. Dvaja jej členovia boli s IVO pracovne či fun­kcionársky prepojení. Inštitút dostal objednávku za 2,5 milióna korún, napriek tomu, že ďalší uchádzači predložili kvalitnejšie projekty. Spracovaná vízia sa vzhľadom na tím riešiteľov stala prevažne len víziou politickou.Na klientelizmus a konflikt záujmov v prípade vízie kvalifikovane a s odbornou erudovanosťou upozornila v Pravde novinárka Gab­riela Kaliská. Spravila to včas na to, aby Mikloš – vtedy zodpovedný ako člen vlády pre boj proti korupcii a klientelizmu – zakročil. Tým by však šiel sám proti sebe a proti spriazneným vzťahom s IVO.
Michal Majtán,

Bratislava Umenie zneucťuje reklama, nie Svätopluk

Ad: Svätopluk je už na Hrade (M. Krno) Slovo 24/2010

Jazdecká socha je tam, kde má byť a je dôstojná. Presvedčila som sa o tom na vlastné oči i uši. Aj slávnostný akt odhalenia sochy bol primeraný a je dobré, že dosluhujúca vládna garnitúra stihla svoj zámer uskutočniť. Nedôstojné bolo však „jančenie“ tridsiatky výtvarníkov pred hradnou bránou s petíciou proti soche a jej autorovi Jánovi Kulichovi. Pre tých mám takýto návrh: Čo tak „prekádrovať“ autorov televíznych reklám, Radu pre reklamu i ostatných kompetentných a spísať petíciu proti dehonestovaniu, zneužívaniu a zlému zaobchádzaniu s umeleckými dielami? Môžu začať na bratislavskom Šafárikovom námestí. Tam si totiž tvorca reklamy pre mobilného operátora T-mobile „zmýlil“ sochu Maríny od Tibora Bártfaya s figurínou z odevného butiku. Protagonisti reklamy na sochu ponavliekali rôzne odevy, každý podľa svojho vkusu. Argument, že sochu fyzicky nepoškodili, neobstojí.
Naďa Pechová,

Bratislava Spoluúčasť pacienta sa bude zvyšovať

Profesor Milan Dragula, prezident Slovenskej lekárskej komory, argumentuje, že lekári pracujú s pacientmi na dlh, ktorý im poisťovne nemôžu zaplatiť. A tak ostáva len zavedenie spoluúčasti pacienta na platbách za vyšetrenie – za stanovenie diagnózy. Liečenie je ako-tak finančne zastrešené, aj keď nie úplne k spokojnosti predstaviteľov menších nemocníc. Rast spoluúčasti pacienta na lekárskych výkonoch bude pokračovať rovnako, ako do medicíny budú vstupovať nové a novšie diagnostické metódy a prístroje za veľké peniaze od monopolných výrobcov. Bude to prirodzený proces. Zvykneme si na to, ako sme si zvykli na vlastný toaletný papier, príbory, pyžamy a župany, ktoré si prinášame do nemocníc. Bude to amerikanizácia zdravotníctva podľa hesla „zaplať si, ide predsa o tvoj život a o tvoje zdravie“. Medziobdobím amerického riešenia bude zvýšenie odvodov do zdravotných poisťovní. Odtiaľ bude už len krôčik k stavu, aby si poisťovňu platil iba ten, kto na to má. Kto si platiť nebude, bude mať síce bez povinného odvodu vyšší príjem, ale v prípade choroby si všetko zaplatí. Pripravme sa na koniec solidárneho zdravotného systému.
Jaroslav Giláni, Humenné

Facebook icon
YouTube icon
RSS icon
e-mail icon
     
Reklama
Reklama
Reklama

Blogy a statusy

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama