Reklama
Reklama

Gagot trafenej husi

Na toto známe porekadlo som si spomenula pri čítaní článku Nikoho netrestali (SLOVO č. 19/99), ktorým reagoval bývalý šéfredaktor Hviezdy FM Marián Kardoš na príspevok Braňa Ondruša Mediálny mečiarizmus aj počas prezidentskej kampane v predchádzajúcom čísle. Súčasný riaditeľ Odboru verejnej mienky HZDS sa usiluje postaviť sa do úlohy najčestnejšieho človeka.
Počet zobrazení: 492

Na toto známe porekadlo som si spomenula pri čítaní článku Nikoho netrestali (SLOVO č. 19/99), ktorým reagoval bývalý šéfredaktor Hviezdy FM Marián Kardoš na príspevok Braňa Ondruša Mediálny mečiarizmus aj počas prezidentskej kampane v predchádzajúcom čísle. Súčasný riaditeľ Odboru verejnej mienky HZDS sa usiluje postaviť sa do úlohy najčestnejšieho človeka. Avšak je nepochopiteľné, že ak boli v Ondrušovom materiáli použité údaje naozaj "nôškou nedokázateľných tvrdení, najrozličnejších poloprávd a vyslovených klamstiev získaných z výpovede bývalej pracovníčky súkromnej rozhlasovej stanice Hviezda FM", prečo ich nevyvrátil faktami? Namiesto toho sa správal v zmysle hesla Najlepšia obrana je útok. Vari je zbytočné vyvracať Kardošove tvrdenia, napriek tomu to urobím bez toho, aby som sa odvolávala ako on na zosnulého človeka, ktorý už jeho slová potvrdiť nemôže.

Svoj "verbálny prejav, odborné znalosti a morálno-vôľové kvality" som dokazovala prácou, ktorú som vždy vykonávala podľa najlepšieho vedomia a svedomia. Dokazuje to počúvanosť mojich diskusných i ďalších relácií, druhé miesto v celoslovenskej súťaži o cenu ministra vnútra SR v septembri 1998 a menovanie do funkcie vedúcej spravodajstva práve tým človekom, ktorý mal podľa Kardoša tvrdé výhrady voči mne. Je nadovšetko úbohé od neho, že sa rozhodol na očierňovanie zneužiť aj Radu SR pre rozhlasové a televízne vysielanie. Vraj ma musel pred touto inštitúciou "viackrát tvrdo obhajovať" po tom, ako som sa dopustila profesionálnych prehreškov, ktoré údajne riešila aj rada. Tá sa naozaj raz zaoberala vtedajším Rádiom Nitra, ale išlo o porušenie predvolebnej kampane pred voľbami do NR SR, keď priestor vo vysielaní mali kandidáti na poslancov za HZDS. To však s mojou osobou nesúviselo, pretože som vtedy ešte nebola vo funkcii šéfky spravodajstva a výber hostí mali na starosti iní. Ale nijaké konanie voči jednotlivcovi sa podľa pracovníkov RRaTV neuskutočnilo. Kardoš zdôrazňuje, že presadil moje obsadenie do niektorých publicistických relácií. V programovej štruktúre Hviezdy FM boli iba diskusné relácie. Jedna z nich Horúce kreslo bol môj autorský materiál, uložený v ochrannom autorskom Zväze LITA, takže ma nemohol presadzovať do niečoho, čo bolo moje. Pokiaľ ide o opakované žiadosti moderovania relácií s Vladimírom Mečiarom, Kardoš bol jeho hovorcom, preto všetky žiadosti o interview s premiérom museli prechádzať cez neho. V Hviezde FM som bola jediná moderátorka diskusných politických relácií a rovnako ako iní novinári, i ja som sa musela obracať na Kardoša.

Kardoš tvrdí, že môj politický postoj a inklinácia k súčasnej vládnej koalícii sú všeobecne známe. Keby to bola pravda, nikdy by sa v mojich reláciách neobjavili hostia zo súčasnej opozície, napr. I. Gašparovič, S. Kozlík, I. Lexa, J. Cuper, R. Hofbauer, J. Kalman, J. Prokeš, I. Belohorská, O. Keltošová, A. Malíková či K. Tóthová. Na rozdiel od Kardoša dávam priestor všetkým stranám. Je prekvapujúce, že práve on, čo týždeň čo týždeň na Hviezde FM vo svojich komentároch doslova špiní jednu stranu bez toho, aby mohla zareagovať, hovorí o novinárskej etike. Za tým, čo týždenník SLOVO uverejnil o niektorých Kardošových praktikách, si plne stojím. Z Kardošovej reakcie som sa vôbec nedozvedela, čím som mu uškodila a čo bolo v Ondrušovom článku nepravdivé. Okrem mnohých urážlivých slov Kardoš nepriniesol nijaké argumenty, ktoré by vyvrátili fakty. Iba ma utvrdil v tom, že moje odvolanie z funkcie bolo z politických dôvodov.

Autorka je redaktorka rozhlasovej stanice Hviezda FM

Zatiaľ nehodnotené
Facebook icon
YouTube icon
RSS icon
e-mail icon
     
Reklama
Reklama
Reklama

Blogy a statusy

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama