15 sekúnd a dosť...

Jediná, aspoň trocha dobrá správa od Dopravného podniku Bratislavy je, že elektronické strojčeky na označovanie lístkov nebudú vypnuté po uplynutí 15 sekúnd po zatvorení dvier vozidla, ale iba vtedy, keď príde revízor. Vraj majú zistené, že 92% cestujúcich stihne lístok "cviknúť". Problém je však v niečom inom.
Počet zobrazení: 1010

Jediná, aspoň trocha dobrá správa od Dopravného podniku Bratislavy je, že elektronické strojčeky na označovanie lístkov nebudú vypnuté po uplynutí 15 sekúnd po zatvorení dvier vozidla, ale iba vtedy, keď príde revízor. Vraj majú zistené, že 92% cestujúcich stihne lístok "cviknúť". Problém je však v niečom inom. Zaviedli sa drahé označovacie strojčeky a zložitý tarifný systém. Proti samotnému zvýšeniu cestovného sa nedá protestovať, zvýšia sa ceny pohonných hmôt, treba rátať s infláciou a sú nutné aj investície. Lenže podnik, ktorý uskutočňuje mestskú dopravu, nie je a nemôže byť súkromný a nemožno v ňom uplatňovať pravidlá súkromného podniku. Ceny cestovných lístkov sú dotované z daní, ktoré platíme my všetci, a práve preto by sa mal snažiť slúžiť všetkým občanom Bratislavy a jej návštevníkom. Značnú časť problémov hlavného mesta (vrátane tých s mestskou dopravou) spôsobila okolnosť, že bývalej vláde vadilo, že bratislavský magistrát má v rukách opozícia. S Bratislavou sa nezaobchádzalo ako s hlavným mestom. Navyše, naozaj to nie je dopravný systém moderného európskeho mesta. Nebolo by vari vhodnejšie komplexnejšie riešenie (napríklad akosi sa mlčí o výstavbe metra), ako je zavádzanie drahých strojčekov, ktoré majú kontrolovať cestujúcich? Na riešenie problémov mestskej dopravy by sa mali hľadať iné finančné zdroje, než je vyššie cestovné. Mestská doprava (aspoň v Európe) nie je a ani nemôže byť zárobkovým podnikom, a je dotovaná buď štátom alebo mestskými samosprávami. Myslím však, že na upozornenie vlády na potrebu dotovať mestskú dopravu a zlepšiť finančnú situáciu bratislavskej mestskej samosprávy, by sme dostali odpoveď, že ekonomická situácia krajiny je neradostná...

Facebook icon
YouTube icon
RSS icon
e-mail icon

Reagujte na článok

Napíšte prosím Váš text.

Blogy a statusy

Píšte a komunikujte

ISSN 1336-2984