Šošovky po záruke

Mám veľkú nedôveru voči všetkým výrobkom, ktorým už uplynula expiračná lehota. Vždy sa preto na každom tovare pozerám na dátum spotreby. Zvykli sme si totiž, že výrobky po lehote splatnosti sa na našom trhu často objavujú.
Počet zobrazení: 1107

Mám veľkú nedôveru voči všetkým výrobkom, ktorým už uplynula expiračná lehota. Vždy sa preto na každom tovare pozerám na dátum spotreby. Zvykli sme si totiž, že výrobky po lehote splatnosti sa na našom trhu často objavujú. Buď ich prevádzkovatelia obchodov prehliadnu, alebo ich ponúkajú v akciových cenách. A tak je vlastne na každom spotrebiteľovi, či si daný tovar kúpi. O to zarážajúco vyznelo zistenie z kontroly Všeobecnej zdravotnej poisťovne, že sa na očnej klinike Roosveltovej nemocnice v Banskej Bystrici používali šošovky po expiračnej lehote. Išlo o šošovky Fiodorov, ktoré kúpili ešte v roku 1993. A teraz už máme rok 2001, iné storočie, ba dokonca i tisícročie. Ako je teda možné, že aj niektorí z nás majú voperovanú šošovku po dobe platnosti? Prednosta kliniky profesor Milan Izák argumentuje tým, že sa predsa sterilizujú. Na čo však potom výrobcovia píšu na každý výrobok termín, po ktorom sa má spotrebovať? Šéf kliniky namiesto toho, aby podal dôveryhodné vysvetlenie, sa zmôže iba na obvinenia, že ide o loby nejakej bratislavskej skupiny. Bežného pacienta to však nezaujíma. Ten si totiž poctivo platí zdravotné odvody a chce za to dostať aj náležitú starostlivosť. Nie však šošovky, ktoré sú už osem rokov po záruke. Nakoniec vyšlo nariadenie, podľa ktorého sa šošovky Fiodorov majú v prvom rade aplikovať starším ľuďom. Čo tým chcel autor nariadenia povedať? Že týmto pacientom to už vzhľadom na vek môže byť jedno? Každopádne, aj podľa kontrolóra bol v Roosveltovej nemocnici porušený zákon. Hádam nejaká sterilizácia zaberá, ale po ôsmich rokoch... Pacientom tejto kliniky zostáva len dúfať, že nemajú spomínanú šošovku. Fakty sú totiž jednoznačné, veď ani obyčajné mlieko po záruke nie je dobré. Môžete ho prevárať a sterilizovať, koľko chcete.

Facebook icon
YouTube icon
RSS icon
e-mail icon

Reagujte na článok

Napíšte prosím Váš text.

Blogy a statusy

Píšte a komunikujte

ISSN 1336-2984