Bojové pole - éter

Už v polovici 60. rokov predpokladal známy teoretik masovej komunikácie Marshall McLuhan, že médiá budú mať obrovský vplyv na zmenu spôsobu života ľudí a na politické dianie.
Počet zobrazení: 964

Už v polovici 60. rokov predpokladal známy teoretik masovej komunikácie Marshall McLuhan, že médiá budú mať obrovský vplyv na zmenu spôsobu života ľudí a na politické dianie. Ubehlo niekoľko rokov a nielen ľudia na Západe, ale aj na Slovensku boli počas plynulej dekády svedkami toho, ako sa demokracia stáva postupne mediokraciou a ako siedma veľmoc dopomáha svojim obľúbencom k moci.

V roku 1992 Žurnál SRo alias Rádio Mečiar z Vladimíra Mečiara doslova vyrobilo opäť premiéra, neskôr servilná kapustovská STV masírovala mozgy občanov házedesáckou propagandou. V posledných voľbách zase Markíza stvorila SOP a v nemalej miere dopomohla SDK.

Najnovšie dieťa Pavla Ruska nesie názov ANO - Aliancia nového občana. Otec je na svojho potomka patrične hrdý a pri každej príležitosti sa ním na obrazovke svojej televízie pochváli. Všimla si to už aj inštitúcia zaoberajúca sa monitorovaním médií - MEMO ´98, ktorá v správe uvádza: "Z porovnania oboch televízií (STV a TV Markíza, pozn. red.) vyplýva, že prezentácia ANO bola z kvantitatívneho ako aj, a to predovšetkým, z kvalitatívneho hľadiska naklonená v prospech tohto subjektu v TV Markíza." Pričom treba poznamenať, že divákov systematicky postupne "predpripravovali" už dávno pred vznikom politického subjektu ANO (22. apríl 2001) prostredníctvom prezentácie činnosti Nadácie Markíza.

Naopak, ak sa o niekom na Markíze hovorí vyložene negatívne, tak je to český mediálny mág Vladimír Železný. Niežeby bol úplné neviniatko, ale kriminalizácia jeho osoby je úderom pod pás s jasným zámerom o jeho diskreditáciu. Médiá patriace do Ruskovho miniimpéria neustále poukazovali práve na arbitrážny súd, v ktorom vyhrala CME. Ako sa hovorí, aj v tomto prípade každý chváli svoje perie, veď CME je spolumajiteľom Markízy. Pritom stav súboja Lauder versus Železný je zatiaľ remízou.

Celá kampaň prebiehala zhodou okolnosti začiatkom októbra tesne pred rozhodovaním Rady pre vysielanie a retransmisiu, ktorá mala posúdiť majetkový vstup Železného do TV Global, ako aj o pridelení voľnej frekvencie, o ktorú sa uchádzali TV Markíza a TV Sever (v nej má podiel riaditeľ Novy). Definitívny verdikt zatiaľ nepadol. Až o týždeň sa dozvieme, či v slovenskom éteri zavládne skutočná konkurencia i medzi súkromnými televíziami. Divák by tak mal šancu sledovať lepší program, avšak Markíza by stratila monopolné postavenie a nemohla by už určovať ceny na reklamnom trhu. Preto toľká nevraživosť!

Na slovenské pomery však zavládol až neuveriteľný súlad medzi pravicovými stranami a ANO. Nominácia Ľuba Romana za bratislavského župana dokázala stmeliť predtým vzájomných konkurentov do jedného zväzku, ktorý môže byť zárodkom budúcej vládnej koalície. Treba povedať, že siahli po veľmi vhodnom kandidátovi, ktorý svojou nezávislosťou a dosiahnutými výsledkami môže byť magnetom pre voličov. Romanov úspech vo voľbách do VÚC sa pre ANO stane testom úspešnosti. Azda aj preto naši konzervatívci a liberáli prižmúrili oči, keď išli do takéhoto pochybného spolku. Mediálna podpora je pre nich mimoriadne dôležitá, stáť na opačnej strane barikády by bolo nebezpečné. A nie sú ani takí útlocitní ako šéfredaktor denníka Pravda Petr Šabata, ktorý označil angažovanosť Pavla Ruska v novej politickej strane za nechutnú.

Facebook icon
YouTube icon
RSS icon
e-mail icon

Reagujte na článok

Napíšte prosím Váš text.

Blogy a statusy

Píšte a komunikujte

ISSN 1336-2984