Reklama

Nie sme superlacnou krajinou

Letná turistická sezóna oživila nielen prímorské či vysokohorské letoviská, ale aj stránky novín s reakciami na úroveň cestovného ruchu v tej-ktorej krajine. Kritiku do vlastných radov ste si mohli prečítať v novinách v Grécku, Chorvátsku či na Malte.
Počet zobrazení: 1879

Letná turistická sezóna oživila nielen prímorské či vysokohorské letoviská, ale aj stránky novín s reakciami na úroveň cestovného ruchu v tej-ktorej krajine. Kritiku do vlastných radov ste si mohli prečítať v novinách v Grécku, Chorvátsku či na Malte. Chorváti tvrdili, že "okrem vzduchu a vody" nemá ich krajina turistom čo ponúknuť, pretože úroveň tamojších služieb je vraj oproti západnej Európe mizerná. Nehovoriac o konci sezóny, keď už aj čašníci akosi ťažšie vstávajú zo stoličiek, aby obslúžili svojich hostí. Malťania si zasa spytovali svedomie, prečo ich konkurent, ostrov Cyprus, zaznamenal v tomto roku o dva milióny turistov viac než ich štyri, resp. tri ostrovy. "Iste nebude príčinou, že Cyprus je bližšie, ale to, že turistom ponúka viac než Malta," konštatoval jeden z novinárov v anglickej mutácii maltského denníka The Times.

Nepoviem nič nové, ak zasa raz skonštatujem, že Slovensko, podobne ako spomínané krajiny, má síce cudzincom čo ponúknuť, ale svoje krásy nevie predať a na potrebných miestach sa nevytvárajú potrebné služby a zariadenia. Alebo sa vytvárajú - ale ich úroveň sa pohybuje niekde pod bodom mrazu. Napríklad: zaplatíte si za parkovisko, ale auto vám už nepostrážia. Aj by ste si ako cudzinec priplatili za nemecky hovoriaceho sprievodcu po jaskyni, ale čo už, keď skupina nemecky hovoriacich ľudí je podľa tamojších pracovníkov primalá. A tak ďalej.

Nuž, s mojimi nemeckými známymi sme si prezreli od Oravského Podzámku cez Nízke Tatry až po Levoču takmer všetko. Boli očarení krásami, ktoré tu máme, prekvapení cenami potravín či oblečenia, ktoré sú vraj na takmer rovnakej úrovni ako u nich. Veru, zdá sa, že sa skončili časy, keď sa všeobecne konštatovalo, že západní turisti sem môžu a najmä chcú prísť, lebo je tu všetko pre nich lacné. Nie je. A preto musíme ponúkať viac než len hory a vzduch. Ak už služby nie sú lacné, nech aspoň stoja za to. Veď azda by stačilo vyvinúť len trochu úsilia a úžitok z ich návštevy by nemali len oni, ale predovšetkým my. V podobe vyšších príjmov z cestovného ruchu.

Facebook icon
YouTube icon
RSS icon
e-mail icon

Reagujte na článok

Napíšte prosím Váš text.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
     
Reklama

Blogy a statusy

Reklama