Reklama
Reklama

Bál

A opäť tafty, hodváby, šantungy, opäť gong a valčík, opäť raky, langusty, filety, opäť cudzokrajné kvety, palmy zasnežené husacími pierkami, aby bol pocit snehového kráľovstva dokonalý...
Počet zobrazení: 420

A opäť tafty, hodváby, šantungy, opäť gong a valčík, opäť raky, langusty, filety, opäť cudzokrajné kvety, palmy zasnežené husacími pierkami, aby bol pocit snehového kráľovstva dokonalý...

Opäť plné novinové stránky slovenských krásavíc, ktoré pretekajú zo šiat. Krajčírky a krajčíri, kaderníčky a kaderníci, kozmetičky a štylisti vyslali svoje reklamné kúsky. Opäť firemný večierok spoločnosti Orange v divadle s prívlastkom národné.

Pustite im plyn, prečítala som si jedovatú poznámku čitateľa. (Pozorovateľka CNN, ktorá priletela v čase gázovej vojny zaznamenať na Slovensko drámu, videla Titanic pred nárazom do ľadovca.) Bavil sa päťpercentný Mikuláš Dzurinda i percentuálne nezaznamenaný Pavol Hrušovský, bavili sa baviči i traviči (mediálneho sveta), bavili sa kráľovné (nocí bohatých), tancovalo sa do rána, kríza-nekríza. Veď sa začali fašiangy.

A predsa to bolo iné.

Z vládnej zostavy sa na firemný večierok dostavil iba odchádzajúci šéf diplomacie a nejaký zatúlaný minister, ktorý nepozná smer. Príčinliví spravodajcovia však tentoraz neurobili prezenčku a na druhý deň v médiách nečistili žalúdok predsedovi vlády a prezidentovi republiky, že si dovolili neprísť. Zachránilo ich pred otravným éterom, že pre občanov Slovenska zachraňovali plyn?

V cisárskej Viedni gong ešte nezaznel, posledný valčík zavíri na konci fašiangov. No počuť odtiaľ hlasy, že čosi škrípe. Vraj bezstarostne plesať sa nepatrí, keď mnohí strádajú. Ľadovec je na obzore a nikto nevie, či sa podarí nabrať nový kurz, nenaraziť a neutopiť sa. Richard Lugner, ktorý do Viedne bál zaviedol, namieta: keď nebude ples, nebudú ani zisky z neho. Lebo vo Viedni, na rozdiel od Bratislavy, za tú zábavku vyrubujú panstvu tučné vstupné.

Už deviaty rok čakám, kto a kedy konečne vystaví účet za používanie a zneužívanie divadla s prívlastkom národné na reklamné účely jednej firmy. Kto a kedy spočíta, o koľko prišla slovenská kultúra, keď si nevzala vzor zo susednej Viedne. Viedeň nie je provincia, tam sa zisk za Opernball odvádza. Kultúre. Teda čakám. Ale aj to viem, že si počkám ešte veľmi-veľmi dlho: Orange je spoľahlivo štedrý partner slovenských strážnych psov demokracie. Môže pes pohrýzť ruku svojmu pánovi?

Facebook icon
YouTube icon
RSS icon
e-mail icon
     
Reklama
Reklama
Reklama

Blogy a statusy

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama