Slovo čitateľov

Čakal som, ako obyčajne, na Slovo, ktoré však do stánku nie a nie prísť. Za mnou stála pani, ktorá sa zhovárala so svojou známou, kým čakala na „jediné noviny, čo sa ešte dajú čítať“.
Počet zobrazení: 1171
4-010-38-ilustracna foto-aletermiqnone-m.jpg

Noviny, ktoré sa dajú čítať Čakal som, ako obyčajne, na Slovo, ktoré však do stánku nie a nie prísť. Za mnou stála pani, ktorá sa zhovárala so svojou známou, kým čakala na „jediné noviny, čo sa ešte dajú čítať“. Ukázalo sa, že tiež myslela na Slovo. Potešila ma. Som totiž rád, že sú tu ľudia, čo nestratili zdravý rozum a úsudok, čo vedia rozpoznať hodnotné od braku a účelovej hatlaniny, ktorými je preplnená naša tlač. Želám preto dobré zdravie tým, ktorí sa starajú o to, aby sme si mohli kúpiť noviny, „čo sa dajú ešte čítať“ a v ktorých sa dá nad článkami premýšľať, súhlasiť s nimi či v duchu polemizovať, no aj v takom prípade dokážu potešiť nielen rozum, ale aj srdce. Juraj Purgát Svet ekonomiky a priemyslu sa mení Ad: Zmeny v podnikateľskom svete (Peter Magvaši) Slovo 1–2/2010 Nedávno na STV 2 vysielali diskusiu, kde sa Peter Staněk z Ekonomického ústavu SAV výstižne vyjadril, že zahraniční investori nemajú záujem o slovenskú vedu a výskum preto, lebo to, čo potrebujú, si prinesú „z domu“. U nás zahraniční investori zväčša rozvíjajú iba skladačkovú výrobu, logistické služby. Naše firmy sú kapitálovo prislabé na to, aby sa pustili do výskumu a vývoja. Na Slovensku sa víťazne udomácnili inštitúcie tzv. druhej civilizačnej vlny, teda masová a továrenská výroba. Budujeme automobilky, celý subdodávateľský automobilový priemysel, oceliarne, bankový systém, developérske firmy stavajú mrakodrapy. Budujeme infraštruktúru diaľnic, no železnice sme vyradili z perspektívy. Prispôsobujeme tomu i vzdelávanie: strojárske a ekonomické odbory, rýchlovýrobne magistrov a bakalárov každého druhu... Druhá vlna je stabilizovaná rozvojom účinných masových technológií, rýchlejšej dopravy, business centier, nákupných stredísk a logistických parkov, masovým vzdelávaním a palácmi finančných inštitúcií. Prvky tzv. tretej civilizačnej vlny v slovenskej ekonomike vidieť len slabo. Nové trendy definuje demasifikácia výroby, posun v produktivite výrobných faktorov, kde pôda, práca, technológie, nerastné suroviny, ba i kapitál sú už iba limitované a do produktivity zasahuje najmä schopnosť sproduktívniť myšlienky, poznatky a vedomosti. To sa u nás využíva iba v marketingu a reklame. Peter Zajac-Vanka, Bratislava Mýto – liek, alebo tunelovanie? Ad: Likvidačná je kríza, nie mýtny systém (Kamil Márovský) Slovo 3/2010 Za premyslenou dopravnou politikou netreba chodiť do Švajčiarska. Stačí zájsť k susedom do Rakúska. Vo Viedni je veľký RO-RO terminál, kde sa dá na špecializované vagóny naložiť celý náves alebo kontajner. Na rovnakom mieste je i veľké kontajnerové prekladisko. Takéto terminály sú aj v Linzi a v ďalších mestách. Premávajú medzi nimi expresné kontajnerové a RO-RO vlaky. No zatiaľ čo u nás trvá preprava nákladu kamiónom cez celú republiku maximálne 16 hodín, Cargo to „dokáže“ aj za 16 dní. Železnica sa teda pre zákazníkov nestane výhodnejšou likvidačnými poplatkami pre autoprepravcov, ale vďaka konkurencieschopným službám, pri ktorých patrí prepravný čas k základným parametrom kvality. j. Ak vláda vráža do výstavby a údržby ciest a diaľnic obrovské prostriedky, nikomu ani len nenapadne, že vlastne dotuje súkromných kamionistov a prevádzkovateľov SAD. Ak však dotuje štátne železnice, tak sa hneď zjaví oheň na streche. Považujem za nehorázne, ak je lístok na vlak drahší ako na autobus. Dávno sa mala objektivizovať štátna podpora pre cestnú a železničnú dopravu. Preferovanie súkromných autoprepravcov je ďalším tunelom v štátnych zdrojoch. Nielen z hľadiska financií, ale aj životného prostredia a bezpečnosti na cestách. jh Dopravcovia porušili práva ostatných Ad: Ruky preč od ciest 1. triedy (Braňo Ondruš) Slovo 3/2010 Kde boli autodopravcovia, keď minulá vláda viackrát zvýšila spotrebnú daň na pohonné hmoty? Kde boli protestujúci so svojimi kamiónmi, keď sa DPH na potraviny zvýšila na 19 percent? Prečo ich odvážny vodca, súčasná mediálna hviezda, nezbuntošil svojich druhov na veľkých oceľových tátošoch a nezatarasil úrad vlády, keď cena plynu za šesť rokov stúpla o 350 percent? Mojím výrobným prostriedkom je počítač a intelekt. V prípade, že s niečím nesúhlasím, svoj protest prejavím podpisom na petíciu alebo účasťou na povolenom zhromaždení. Tak ako to vymedzuje zákon. Sloboda jedinca sa končí tam, kde sa začínajú práva druhého. V tomto prípade došlo k porušeniu tohto základného pravidla za veľkého potlesku našich „najdemokratickejších“ médií. UM

Facebook icon
YouTube icon
RSS icon
e-mail icon

Reagujte na článok

Napíšte prosím Váš text.

Blogy a statusy

Píšte a komunikujte

ISSN 1336-2984