Reklama
Reklama

Bez cestovných kancelárií to nebolo ono

Takmer 800 vystavovateľov z troch desiatok krajín sa koncom minulého týždňa pokúsilo zaujať návštevníkov veľtrhu cestovného ruchu ITF Slovakiatour a súčasne konajúceho veľtrhu gastronómie Danubius Gastro. Počas troch dní, keď sem mala prístup aj verejnosť, bola na mnohých miestach riadna tlačenica.
Počet zobrazení: 863
5-010-10-11-ilustracna foto-www incheba sk-m.jpg

Takmer 800 vystavovateľov z troch desiatok krajín sa koncom minulého týždňa pokúsilo zaujať návštevníkov veľtrhu cestovného ruchu ITF Slovakiatour a súčasne konajúceho veľtrhu gastronómie Danubius Gastro. Počas troch dní, keď sem mala prístup aj verejnosť, bola na mnohých miestach riadna tlačenica. Mnohí návštevníci však odchádzali mimoriadne sklamaní. Veľké cestovné kancelárie zo Slovenska i Česka sa svorne rozhodli výstavu ignorovať. Cena, ktorú stanovilo výstavisko Incheba za prenájom stánku, sa im zdala privysoká. Podľa slov zástupcov Slovenskej asociácie cestovných kancelárií a agentúr je znižovanie účasti na podobných podujatiach už niekoľko rokov trendom v celom stredoeurópskom regió­ne. Informácie sú vraj dostupné na webových stránkach. Účasť na veľtrhu prestala byť rentabilná aj vzhľadom na rastúce náklady. Vo výstavnej sále sa tento rok neozývali veselé melódie klubových tancov známej slovenskej agentúry, ani nepoletovali balóniky jej konkurenkyne. Medzi vystavovateľmi prevládali agentúry zastupujúce jednotlivé krajiny, regióny či mestá. Atraktívne stánky propagujúce Španielsko, Grécko, Chorvátsko či Turecko určite vzbudili cestovateľské nadšenie. Zaujal aj nováčik na veľtrhu, Kazachstan, ktorý sa predstavil svojou ľudovou hudbou a krojmi pripomínajúcimi kostýmy z rozprávky o Snehovej kráľovnej. Cestovatelia, ktorí by si radi zájazd do predstavených krajín objednali vo svojej obľúbenej cestovnej kancelárii, odišli v mnohých prípadoch s dlhým nosom. Ktovie, či agentúry pri zvažovaní rentability výstavy rátali aj s položkou „sklamanie stálych klientov“, pre ktorých predstavovalo tradičné podujatie zdroj inšpirácie na výber dovolenky. Pomer vystavovateľov sa tento rok preklopil jednoznačne v prospech kancelárií ponúkajúcich poznávacie zájazdy. Tie, ktoré sa zameriavajú na pobytové zájazdy, sú si zrejme také isté úspechom, že nie sú ochotné vzdať sa časti svojho zisku len preto, aby potešili svojich klientov. Pre Slovákov bude možno práve takáto zmena impulzom, aby namiesto vysedávania v bare päťhviezdičkového all inclusive hotela, rozšírili svoj obzor na poznávacích zájazdoch.

Facebook icon
YouTube icon
RSS icon
e-mail icon
     
Reklama
Reklama
Reklama

Blogy a statusy

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama