Reklama
Reklama

Nech šetria, ale nie na náš úkor

Od prvého marca sa cesty I. triedy našťastie opäť spoplatnili. V médiách v uplynulých týždňoch rezonovali požiadavky autodopravcov a viedla sa diskusia, či majú alebo nemajú platiť elektronické mýto.
Počet zobrazení: 467

Od prvého marca sa cesty I. triedy našťastie opäť spoplatnili. V médiách v uplynulých týždňoch rezonovali požiadavky autodopravcov a viedla sa diskusia, či majú alebo nemajú platiť elektronické mýto. Dozvedeli sme sa veľa informácií o tom, ako sa im znížia zisky. Aké však starosti robí preťažená nákladná doprava obyvateľom miest a obcí, bolo zrejme pre väčšinu novinárov už menej zaujímavé. Priamo cez stred Krupiny prechádza cesta medzinárodného významu, ktorá spája Maďarsko a Poľsko. Po nej denno-denne trielia stovky kamiónov. Preto sú ulice v našom okresnom mestečku rozbité a obyvatelia sú nútení žiť v hlučnom, prašnom a znečistenom prostredí. Nielen v rannej a popoludňajšej špičke majú Krupinčania, ale určite aj obyvatelia ďalších menších či väčších miest a dedín problém prejsť z jednej strany ulice na druhú bez toho, aby neriskovali vlastné životy. Po dočasnom zrušení spoplatnenia ciest I. triedy sa situácia zhoršila a cez Krupinu brázdilo ešte viac tirákov. Dopravcovia šetrili, jazdili takpovediac zadarmo. Ak by si vynútili jazdenie bez elektronického mýta, výrazne by to zaťažilo mestský rozpočet. Za rozbité dlažby ulíc by nezodpovedali a na ich údržbu by neprispievali tí, čo ich využívajú na svoje podnikateľské ciele, ale by sa na ňu museli skladať naši občania. Odborné stanoviská Výskumného ústavu dopravného pritom počítajú v najbližšom období s nárastom kamiónovej dopravy v mestách až o 30 percent. Jeden kamión pritom poškodí cesty I. triedy rovnako ako 30-tisíc osobných áut! Ešte viac by sa tak ničili naše cesty a mosty, ktoré sa budovali na podstatne menšie zaťaženie a frekvenciu dopravy. Na čo sú potom diaľnice a rýchlostné cesty, ak je jazdenie po hradských nižšej triedy pre niektorých prepravcov výhodnejšie? Na úkor ostatných. Pre starostov a primátorov sú najdôležitejší občania. Zvolili si nás, aby sme zastupovali ich záujmy. Aj my máme techniku, ktorá môže zablokovať ulice a námestia pre kamióny. A ak by vláda podľahla tlaku autodopravcov, ani my by sme sa nebáli použiť ju. Autor je primátor mesta Krupina

Facebook icon
YouTube icon
RSS icon
e-mail icon
     
Reklama
Reklama
Reklama

Blogy a statusy

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama