Reklama
Reklama

Archív článkov

Vyšlo na E-republika.cz 15. 10. 2015 / Creative commnos







Podíváme-li se v Česku na vytunelovanou pravici a skutkem a myšlenkami impotentní levici, pak nám občanům nezbude, než vzít rozum do hrsti a zařídit se jako v Německu a ve Španělsku. Prostě a jednoduše musíme sami, chytře, masově, mimo ideologii a skrze organizaci zespodu založit...

Ako politik sa venujem medzinárodným vzťahom iba niekoľko rokov, ale aj tých niekoľko rokov ma naučilo jednu veľkú pravdu: v medzinárodnej politike, vrátane tej európskej, nejde primárne o hodnoty, ale predovšetkým o záujmy. Ja viem, ako marxista som to mal vedieť už dávno, ale predsa: nič vás nenaučí životu lepšie, ako život sám. Ak vám nejaký politik či diplomat zo...

Parlamentné voľby sa nenáhlivo približujú, čo oceňujú najmä majitelia reklamných agentúr a prenajímatelia reklamných plôch. My na druhom konci komunikačného kanálu budeme čoraz viac vystavovaný radiácii prázdnych hesiel a fráz. Volebná kampaň sa ani nestihla poriadne začať a už hneď dve strany verejne deklarujú stratu politickej príslušnosti. Nedarí sa im svoju identitu...

Otvorená spoločnosť, prístupná, demokratická, slobodná – tieto prívlastky súčasnosti sa za postupné desaťročia zautomatizovali a vryli sa nám pod kožu tak, akoby sme sa boli s nimi už narodili. Človek súčasnosti má potrebu zdôrazňovať pokrok a rozvíjať výdobytky slobodnej a demokratickej spoločnosti. Paradoxom je, že napriek politicky deklarovanej slobode a demokracii sa...

Ak by sme mali medicínsky popísať stav slovenskej pravice, asi najvýstižnejšie by bolo prideliť jej diagnózu progresívna paralýza. To je stav, keď by vôľa aj bola, ale telo nevládze. Presne tak sa javí dnešná pravica. Má plné ústa  toho, že  by bola podstatne lepšou alternatívou Smeru, len akosi vízia či program chýba, a tak jediná aktivita, ktorej je schopná, je...