Archív článkov

Reklama je možno navonok „navoňaná zdochlina“, hovorí klasik reklamných kampaní, fotograf Oliviero Toscani. Pravda však je, že reklama je predovšetkým spôsob, ako podporiť dobrý tovar vtedy, keď nejde na odbyt.

V prípade politických strán na slovenskom predvolebnom nebi treba povedať, že ide o tovar rozličných akostných tried – od tovaru, ktorý sa...

Nie je to len prípad Slovenska, kde nadmerné zdôrazňovanie materskej a rodinnej roly ženy viedlo k tomu, že naše ženy, až na niekoľko výnimiek, nešéfujú veľkým firmám, nestoja na čele dôležitých úradov, o ich vplyve v politike ani nehovoriac. V socializmom poznačenej druhej polovici 20. storočia bola snaha realizovať myšlienku sociálnej rovnosti. No vo vzťahu mužov a žien sa...

Robert Fico je v niektorých veciach ako nepoučiteľný žiačik - opäť sa pokúsil o čosi, čomu možno ani sám neverí a čo je pri troške kalkulácie vopred odsúdené na neúspech. Národnej rade predložil návrh, aby sa konalo referendum o neprivatizovaní 49 percent akcií SPP. Jeho iniciatíva však parlament neoslovila. Ak si Fico myslel, že so silnejúcimi spormi vo vládnej koalícii pre...

Tak sa zdá, že nedobytnosť Vodného vrchu v Bratislave s parlamentnou budovou a nápadná podobnosť väčšiny poslancov s mierne pretransformovaným významom Gándhiho troch opíc, zostane do konca tohto volebného obdobia verná svojej povesti. Presvedčili sa o tom aj tvorcovia a propagátori tzv. antidiskriminačného zákona hovoriaceho o rovnosti príležitostí a zákaze diskriminácie...

Parlamentné voľby sa v roku 1998 vyznačovali zjednocujúcim fenoménom: volilo sa „proti niekomu“. Tie tohtoročné majú opäť vo svojom vienku podobné označenie - tentoraz sa však hlasuje „za niekoho“. Aspoň tak to tvrdí väčšina mimovládnych organizácií, ktoré i v tomto období podnecujú ľudí k vyššej účasti na voľbách. Nebolo by na tom nič zlé, nepresved-čených a neinformovaných...

Píšte a komunikujte

ISSN 1336-2984