Archív článkov

Životný štýl, spôsob života, každodenný život, alebo ak chcete spotrebiteľské správanie sa za posledných dvadsať rokov zmenili. Je to nevyvrátiteľný fakt. Najmä pre tých, ktorí vstúpili do pracovného pomeru pred rokom 1990. Fakty o zmenách zozbieral niekdajší sociológ a súčasný konzultant v oblasti marketingu Marian Timoracký. Prezentuje ich v monografii Kde sme? s podtitulom...

Hlavnou ekonomickou modlou lobistických organizácií zamestnávateľov všetkého druhu na Slovensku je zníženie odvodov. Teraz s takouto požiadavkou prišli znova. Podľa nich by to automaticky zvýšilo konkurencieschopnosť našej ekonomiky. Pritom už tretie storočie platí, že ekonomika konkuruje iným vtedy, keď dosahuje vyššiu produktivitu práce. Ako je to naozaj? Za všetko hovoria...

Vlani sa popísalo veľa o ekonomickej kríze. Rôzne autority hovorili o tom, že kríza je zažehnaná, vyriešená, alebo že sa ešte nezačala. Existuje len niekoľko nesporných výrokov. Isté je, že ekonomika má cyklický vývoj. Znamená to, že po raste nasleduje pokles, potom stagnácia a po nej rast. Príčinou rastu boli lacné peniaze, ktoré poháňajú výrobu a spotrebu. Čím bolo viac...

Píšte a komunikujte

ISSN 1336-2984