Martin Kanovský o Marxovi a Derridovi

Počet zobrazení: 1769







Facebook icon
YouTube icon
RSS icon
e-mail icon

Reagujte na článok

Napíšte prosím Váš text.

Komentáre

Obrázok používateľa Anonymný
#1
(neuvedené)
11. február 2012, 04:45
Je to výborné, že nám to dokážete takto videozáznamom sprostredkovať.

Zaujal ma ten postreh z oblasti sociálnej antropológie, že ľudia celkom prirodzene smerujú k tomu, aby obhajovali a vyžadovali spravodlivosť, tu je použité to slovo FÉROVOSŤ, v prerozdeľovaní výsledkov práce v skupine.
Toto je veľmi dôležitý fakt a argument proti tým všetkým masírovacím manipuláciám typu "víťaz berie všetko" a sebeckým ideám "som najšikovnejší, saám som si sebe ... a preto mi patrí viac".

V tej druhej časti ma zaujala najmä možnosť aplikovať marxistické myslenie, najmä poznatky o fetišizme tovaru, priamo do modernej praxe marketingu.
Úžasné odhalenie, prečo sa považuje práca marketérov, reklama, za tak dôležiú v trhovej ekonomike - že vytvára reálne vynaloženú prácu na to, aby PREDSTAVA, imaginácia o tovare, mala pre zákazníka hodnotu, táto hodnota je potom často skutočne vyššia ako úžitková hodnota samotného tovaru.
Študenti marketingu, získate veľmi veľa do svojej odbornej praxe, ak si pozriete túto časť prednášky.

Férovosť, teda spravodlivosť, ako prirodzený ľudský pocit a požiadavka. Som veľmi rád, že som sa práve toto dozvedel od sociálneho anropológa - a je to užitočné, že môžeme vedieť, že ľudia bez ohľadu na svoj politický svetonázor priam pudovo, svojou prirodzenosťou, dávajú prednosť sociálnej spravodlivosti pred nespravodlivosťou, neférovosťou. Veľmi dobré názorné príklady.Díky.
Obrázok používateľa Anonymný
#2
(neuvedené)
11. február 2012, 13:50
Pán Martin Kanovský je svetový marxista humanista, je svetová jednotka a vás pánov ekonómov vo vašej vlastnej odbornosti posadil na zem vedomostí a ťažko si na stoličku pri ňom sadnete. SLOVO sa ukazuje, sa stáva svetovou jednotkou tiež. Ak k tomuto existujúcemu pripočíta historický slovenský národ, už iba treba zodvihnúť so zeme slovenskú ekonómiu. Engels na sklonku života, pri odrážaní útokov na zomrelého Marxa, je fakt, že sme sa venovali ekonómie a humanizmus sme dali do pozadia, ale doba si to žiadala, ale i tak, mali sme v tejto oblasti urobiť viac. Je to ale logické, že humanista zodvihol marxizmus, pretože ekonomika je tak nadnárodná, že národ s ňou nič nespraví, a to je nad rozmer národného vlastenectva meniť ekonomické národné vzťahy kapitálu, teda demokracia s touto globálnou ekonomikou nič nespraví. Demokracia národná ale prvotne zmení seba, ako to mám v počiatku i napísané tu v SLOVE, a takto zmenené národné demokracie ovládnu svetový kapitál. Program v stroji, to je v Engelsovej známej knižky popísaný prostriedok z výroby k zmene spoločnosti. Pán Kanovský sa logicky musí mýliť v ekonómovi Marxovi, a je to úžasné, že sa v ňom mýli, pretože vytvára výborne jeden z dvoch pohľadov na Marxa, teda iba ekonómia to nezvláda, aby vytvorila jeho druhý obraz. A samozrejme, je tu tretí pohľad politik Marx, čo i pán Kanovský uviedol v tých tézach, ktorých je dosť, nie jedna a je to názor mládenca na svoju budúcu vedeckú a politickú činnosť, až potom sa stal ekonómom, tento názor ho tam nasmeroval. Nepolitická ekonómia je liberálna ekonómia. Oportunizmus ? Lenin ? koniec koncov vždy skončí v liberalizme. Ekonómia dnes, sa vie pozerať na Marxa iba liberálne, čo ale pán Kunovský svojím pohľadom musí a správne obchádza, pritom správne vysvetľuje ?redistribúciu?. Môžete sa ekonómova i smiať, ja už dlhodobo tvrdím, že kapitál v redistribúcii nahradí program v stroji. Teda sociálna revolúcia bude humánna zmena demokracie na duálnu demokraciu práce a kapitálu, to je socializmus a počas neho bude dosiahnutie úplnej platnosť Marxovho učenia v ekonómii cez program v stroji a súčasne útlmu kapitálu. Máte rámec páni ekonómovia, chýba vám dialektika, sa namáhajte a pozrite, čo Lenin o nej písal Gorkému. Takže Marx s Engesom píšu, to by bol Bismarck socialista, ak by poštátnenie bol socializmus, dôkaz, sociálny štát západu studenej vojny nebol socializmus, znárodnené banku nie sú socializmus. Socializmus je zmenená demokracia v humánnej sociálnej revolúcii redistribúcie bohatstva oproti dnešnej našej v reštaurácii kapitalizmu. Politike sa nie je možné vyhnúť v ekonómii Marxa, ale humánnej stránke Marxa to možné je. A to má i logiku, pretože kým národ je najmenšia možná výrobná komunita obsahujúca v Európe už iba dve triedy medzi ktorými iskrí politika, tak humánne musíme narábať s ľudom a tam už politiky niet. Takže liberálne videnie sveta, keďže sa mu humánna veda marxistická zdá ako je, teda ako nepolitická, v nej vedec nepodlieha sebakontrole liberála, ako ?musí a čí chce? vždy dnes ekonóm. Vážení ekonómovia, na Slovensku sa stali prelomové udalosti, štrajk lekárov - odmietnutie liberálneho vlastníctva a protest Gorila a ACTA. Nna tom som úplne odhalil fašizmus Ministerstva financií SR a poslal som tento názor 100 krát aj jeden SLOVU. Tak funguje systém Gorila: MF SR má moc výkladu zákona, má moc policajta, má moc sudcu, a to je fašizmus proti demokracii, všetky inštitúcie SR tento systém fašizmu písomne obhajujú, všetci sú za tento nedemokratický systém, ktorý totálne drzo radikálne porušuje demokratické zákony NR SR - okrem Okresného prokurátora Bratislava II. Prečo ma oni na súde nenapadnú? Veď ja sa na súd nedostanem preto, že môj prípad advokát nezoberie, ale jedného už mám, asi sa súdu o demokraciu dočkám.

Blogy a statusy

Píšte a komunikujte

ISSN 1336-2984