O morálke poslaneckého cestného piráta
Myslím si, že ľavica má oveľa väčšiu šancu bojovať za práva bežných ľudí ako pravica, a preto ma morálne nedostatky ľavicových politikov trápia oveľa viac ako poklesky tých pravicových. Ak sa už totiž nedá spoľahnúť na ľudí vo vedení ľavicovej strany, strácam ako volič nádej, že pri voľbách niečo zmením. (Hnutie Occupy Wall Street to už dávno pochopilo.)
Pred časom Rastislav Žitný zabil bezohľadnou jazdou človeka. Podľa prepisu rozhovoru Roberta Kaliňáka, ani on k niečomu podobnému nemal veľmi ďaleko. „Však on vie, že to bolo akože skoro na kríž tá Patrónka, lebo ste išli z diaľnice za mnou. No, ale to nie je podstatné." (Z prepisu telefonického rozhovoru na prepis3.posterous.com. Auto vtedy riadil ochrankár na Kaliňákov príkaz).
„Aj ja jazdím rýchlo, lebo proste musíš stíhať štyri termíny, a to sa proste nedá."
Moc by mala patriť ľuďom, ktorí ju nezneužívajú. Prepis telefonického rozhovoru Roberta Kaliňáka naznačuje, že on taký nie je. Zvykne jazdiť nebezpečnou rýchlosťou. A nemieni s tým nič robiť. Považuje to za normálne. „Ako nie je problém, kto ako jazdí. Lebo niekedy naozaj nestíhaš. Proste musíš niekedy." (z toho istého rozhovoru).
Túto argumentáciu počuť od ľudí s príliš vysokou (nízkou?) sebadôverou veľmi často. To, že robím niečo zle, je v poriadku, pretože ja to potrebujem urobiť. Problém je vždy niekde inde, nie vo mne. Inými slovami, budem i naďalej jazdiť rýchlo, pretože to potrebujem. A poslanecký či ministerský mandát tomuto správaniu dodá právnu ochranu.
Ak chceme mať ľavicu, ktorá sa naozaj snaží spraviť život ostatných o niečo lepší, nemali by ľavičiari ľudí ohrozovať. Keď sa predstavitelia hnutia nebudú správať morálne, vrhá to zlé svetlo na celú ľavicu a poškodzuje ju to. Preto navrhujem, aby ľudia, ktorí zvolili Roberta Kaliňáka do vysokej funkcie, pri najbližšom hlasovaní zvážili, čo urobia.
Možno si niekto povie, že sú i horšie prehrešky politikov. Že každý sem-tam zvýši rýchlosť. V tomto roku na našich cestách zomrelo 281 ľudí. Nepredstaviteľné množstvo bolesti a žiaľu. Zvykli sme si. Nie každý, kto ide príliš rýchlo, spôsobí nehodu. Ale má k tomu podstatne bližšie. Niekedy je to „skoro na kríž".
Foto: SITA/Marián Peiger
Reagujte na článok
Komentáre
*********************************
Len ako, keď okrem 4 preferenčných hlasov nemáme inú možnosť. Ak nepočítam alternatívu nevoliť.
Pokiaľ nebude okrem "bonusov" (preferenčných hlasov) zavedený systém "ostrakizmu" pomocou malusov, tak je to len hypotetická úvaha. Najmä ak strana bude mať reálnu šancu dostať do parlamentných lavíc cca 70 poslancov a kandidát bude v prvej 5 na kandidátke.preco to vsak niekto vytahuje dnes, par mesiacov pred volbami? a preco prechadzat mlcanim rychlu jazdu policajneho sefa?
a pouzivat v argumentacii nelegalny telefonicky prepis?
akosi prilis vela otazok na taky kratky clanok...
*********************************
Je úplne nepodstatné kedy sa to stalo, ale sa to stalo! Nikto, ani Kaliňák nemôže stáť nad zákonom!Treba si spomenúť, že Kaliňák spolu s Litvom bojovali za nehorázne výsluhové dôchodky darmožráckych policajtov, ktorí pre spoločnosť neprinášajú takmer nič! Teraz keď sa treba postaviť za Kollára a LOZ a lekárov vôbec, tak z vysoka na nich celý Smer vrátane Kaliňáka a Rašiho kašle!
Alebo bolo Kaliňákovi dovolené rýpať do exKDH-áka Palka, keď chcel jeho flek ministra vnútra! Ale nie je dovolené bojovať za oprávnené záujmy lekárov proti KDH-ákovi Uhliarikovi.
Alebo má už Smer uzavretú dohodu o budúcej koalícií s KDH, tak by to mohlo narušiť budúce dobré koaličné vzťahy?
Nickovia moji "spravodliví", a kde ste zanechali tie predchádzajúce prípady politikov, ktorí sa rútili a rútia ulicami miest a spôsobujú nehody z titulu "svojej vyťaženosti" a "nutnosti byť niekde včas" do decembra tohto roka? Ako je možné, že Kaliňák vašej pozornosti neušiel a neodpustíte mu jeho hriech ani po dlhšom odbodí, ale iba toť čerstvý prípad dokonca pilicajného prezidenta SR Spišiaka ste "zabudli" okomentovať, o takom Ruskovi- vládnom činiteľovi, Slotovi, o opitom Czuperovi a ďalších, ba dokonca i o "svätom" Langošovi, ktorý sa zabil pri havárii, o poslancovi Zelenayovi ( ktorý vletel, alebo jeho auto vletelo) šialenou rýchlosťou na hraničnom prechode SR-ČR do kamióna)a zabil sa, ba dokonca ani o Dubčekovom šoférovi, ktorý spôsobil smrteľné zranenie štátnemu činiteľovi, už mlčíte?
Čo ste to za manipulantov?
Pretože trénujem manažérov ako si majú riadiť svoj čas, viem, že práve verejne činné osoby trpia tým každodenným časovým stresom, ktorý potom ak sami sadajú za volant, nedokážu zvládnuť.Netvrdím, že k nim máme byť zhovievavejší, práve naopak, ak sadajú za volant vo svojom voľnom čase, mali by byť vzorom v cestnej premávke.
Ak sú však ústavnými činiteľmi a ak je vo verejnom záujme, aby sa kľúčová osoba, ktorá sa zúčastňuje na dvoch podujatiach v mestách A a B v časovom rozpätí takmer nestíhateľnom pohybovala bezpečne pre seba i pre iných účastníkov verejnej premávky, potom je tu zákon o používaní mimoriadnych výstrah alebo predností. A ako je to s jeho dodržovaním? Nijako!
Denne vidím na cestách ( ročne najazdím 60 tisíc km), že v bežnej premávke prednosť v jazde nedostávajú ani sanitky a požiarnici, nieto ešte vládny voz, ľudia ako vodiči sú zákerní a bezohľadní, sem prenášajú svoje psychické defekty i osobné problémy, teda tam, kde ide o život.
Keď uý, tak zásadne!
Dobre, trestajme, myslím že i Kaliňák by pristúpil na tú podmienku: bol potrestaný a bude sedieť v base, ak sa to zopakuje. Ale potom treba dodať i "bé" - a od chvíle nového zákona každý, kto prekročí rýchlosť ( okrem sanitiek, požiarnikov, polície a prepravy zvlášť označenej), automaticky bude policajtami "dostihnutý, zastavený, vytiahnutý z auta" a posedí si povedzme ako trest 24 hodín v cele predbežného zadržania plus pokuta, z titulu verejného ohrozenia.Tma si počas plynutia zbytočných 24 hodín uvedomí, že prísž niekam o tri minúty skôr, alebo ohroziť seba i druhých kvôli "stíhaniu" sa neoplatí.
Lebo iba to je účinný postup, ako primäť mladíkov a nezodpovedných vodičov, aby tú nohu z plynu dali dolu, aby chodci na chodníkoch boli v bezpečí, aby prechody pre chodcov neboli pascami nechrániacimi pred "šelmami" a aby havárie na bežnej ceste nekončili usmertením a vážnymi poraneniami z titulu divokej rýchlosti.
Každý vodiť by mal raz za polroka absolvovať na trenažéri náraz v 50-km rýchlosti - nno, radšej v 30km. V tej päťdesiatke si už môže poriadne poškodiť zdravie, nieto v 80-tke či v 130-tke.
vyhaslo plno zivotov, najviac ma mrzi ten Dubcekov a hned potom tragicka smrt Romana Zelenaya, ktory mohol pre slovensko urobit vela dobreho. asi by HZDS robila mudrejsiu, diplomatickejsiu politiku. ak niekto mohol sefovi protirecit a mal na to, tak to bol Roman Zelenay. co sa tyka Langosovej smrti, mrzi ma hlavne ta nevinna multikara so strkom...
dodrziavanie pravidiel cestnej premavky poslancami je verejnostou vysoko sledovana zalezitost - ved preco ON moze a JA nie? menej je uz na ociach nemoralnost nasich novinarov - cest vynimkam, ktore boli aj tak uz davno "odidene". novinari pisu ako chce majitel a nie tak ako by bolo treba pisat. nieco si vsimaju az prilis (napriklad ked sa jeden opozicny politik otacal na racku cez plnu ciaru pisalo sa o tom 2 mesiace, bolo z toho nieco ako medzinarodny skandal), nieco si nevsimnu kym do toho nenarazia. to je aj pripad clanku, ktory nesie vsetky crty takejto neobjektivnosti...